Page 17 - זרעים - אב תשע"ו
P. 17

‫אב תשע"ו ‪ .‬אוגוסט ‪2016‬‬

                        ‫חלק ב‪ :‬תהליך השיבוצים‬

                               ‫המדריכים‬              ‫לתנועה יהיה תהליך סדור‪ ,‬אחיד וברור לתהליך‬
                                                       ‫השיבוצים‪ .‬התהליך מעוגן בנהלים‪ ,‬בהגדרות‬
             ‫	•המדריכים יגישו לקומונרית את‬
          ‫המלצותיהם בכתב‪ ,‬בנוגע לכל אחד‬            ‫תפקיד ובסדר פעולות ברורים‪ .‬התנועה תכשיר את‬
         ‫מחניכי השבט‪ .‬מעבר לכך המדריכים‬            ‫פעיליה לביצוע התהליך‪ ,‬תעניק להם כלים ותעקוב‬

             ‫לא ישתתפו בתהליך השיבוצים‪.‬‬                        ‫אחר ביצוע הדברים כפי שהוגדרו‪.‬‬
        ‫המדריכים ימשיכו ויתמידו בתפקידם‬
     ‫החשוב והמוביל של הדרכת השבט וליווי‬                              ‫הגדרת בעלי התפקידים‬
                                                                ‫קומונרית‪ :‬מנהלת התהליך‪.‬‬
                                   ‫החניכים‪.‬‬                ‫מדריכי השבט‪ :‬גורם מייעץ בלבד‪.‬‬
                                                     ‫מחוז‪ :‬מלווה ומבקר התהליך; מכשיר את‬
                             ‫שיחה אישית‬
                                                                 ‫הקומונרית ומלווה אותה‪.‬‬
       ‫	•הקומונרית תיפגש עם כל אחד מחניכי‬
      ‫השבט לשיחה אישית בהתאם לדגשים‪.‬‬                                               ‫סדר הפעולות‪:‬‬

          ‫	•כל שיחה אישית תסוכם בכתב בידי‬                                ‫השלב המקדים‪:‬‬
                                ‫הקומונרית‪.‬‬
                                                     ‫	•המדריכים יובילו תהליך חינוכי מעמיק‬
                                   ‫מחוון‬              ‫עם כניסת החברים לחבריא ב ולקראת‬

    ‫	•הוועדה מציעה טופס מחוון תנועתי אחיד‪.‬‬                             ‫השיבוץ לתפקידים‪.‬‬
        ‫הטופס ימולא על ידי הקומונרית לפני‬          ‫	•הקומונרית תערוך סדרת פגישות היכרות‬
       ‫מועד ההודעה‪ ,‬ויכלול הערכה מספרית‬
                                  ‫ומילולית‪.‬‬                           ‫חינוכיות עם השבט‪.‬‬
                                                    ‫	•הקומונרית תהיה אחראית לביצוע ערבי‬
                                  ‫שיבוץ‬
                                                       ‫הסברה לחניכים‪ ,‬למדריכים ולהורים‪.‬‬
      ‫	•השיבוץ יבוצע לפי התקנים המאושרים‪,‬‬
            ‫תחומי ההערכה במחוון והדגשים‬                                     ‫מיפוי צרכים‬
                                  ‫הסניפיים‪.‬‬
                                                    ‫	•מוגש על ידי הקומונרית ומאושר על ידי‬
           ‫	•בישיבת השיבוץ ינכחו הקומונרית‪,‬‬                                        ‫המחוז‪.‬‬
       ‫רכזת אזור‪ ,‬ואופציונלית – אחד מבעלי‬
                                                        ‫	•עוסק בתקנים הנחוצים בסניף‪ ,‬כולל‬
                          ‫התפקידים במחוז‪.‬‬                                     ‫מדריכי חוץ‪.‬‬
    ‫	•ההודעות על השיבוץ תינתנה בנוהל קבוע‪.‬‬
                                                    ‫	•ייקבעו תחומי דגשים סניפיים על בסיס‬
        ‫	•חניך יוכל לערער על שיבוצו‪ .‬הערעור‬                                       ‫המחוון‪.‬‬
     ‫יוכרע בוועדת ערעורים מחוזית בראשות‬

                                 ‫רכז המחוז‪.‬‬
      ‫יינתנו פתרונות לסניפים ללא קומונרית‬

                       ‫ולשבטים ללא מדריך‪.‬‬

                        ‫חלק ג‪ :‬לוח זמנים‬

    ‫ועל פי החלטת המליאה תבחר מזכירות התנועה‬        ‫התנועה תבצע שינוי של מועד השיבוצים לכלל‬
    ‫את המועד הנכון‪ .‬התאריך החדש יפורסם בזמן‬        ‫התפקידים והצוותים על מנת לאפשר לקומונרית‬
    ‫הקרוב‪ ,‬ושינוי זה יחול במלואו לקראת שנת העבודה‬  ‫לנהל את התהליך כנ"ל ועל מנת שכהונתם של‬
                                                   ‫הנושאים בתפקידים ובצוותים תהיה בתקופת החיים‬
                                           ‫תשע"ח‪.‬‬  ‫הנכונה להם‪ .‬כמו כן הוחלט כי מועד שיבוצים יהיה‬
    ‫בכל התאריכים המוצעים הוועדה ממליצה כי‬          ‫אחיד בכל התנועה על מנת לאפשר לכלל המערכות‬
    ‫השיבוץ יהיה לשנתיים‪ ,‬אך לאחר שנה בתפקיד‬        ‫בתנועה להיערך לתהליך היערכות מיטבית‪ .‬הוועדה‬
    ‫תיערך בחינה מחודשת לקראת המשך התפקיד‪ ,‬על‬       ‫הניחה לפני המליאה שלושה מועדים אפשריים‪,‬‬

                              ‫בסיס התאמה ונכונות‪.‬‬

‫‪17‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22