Page 14 - זרעים - אב תשע"ו
P. 14

‫שיבוצים להדרכה‪,‬‬
    ‫חבריא ב‬

  ‫ומה שביניהם‬

                                 ‫צוריאל הורוביץ‬

‫הסיפורים הקשים המלווים את הכניסה להדרכה וחברי חבריא ב שאינם מוצאים‬
‫את מקומם בסניף הביאו להקמת ועדה להעצמת חבריא ב‪ ,‬הכוללת את ראשי‬
‫התנועה ואת הורי החניכים‪ .‬המלצות הוועדה גובשו ואושרו והן עתידות ליצור‬

       ‫שינוי יוצא דופן בכניסה להדרכה ובפעילות חבריא ב כבר בשנה הקרובה‬

                        ‫מבנה‪ ,‬ולכן השתמשה באמצעים קיצוניים‪.‬‬    ‫בסניף ירושלמי נפוצה אגדה על חניך שהטריד את המדריכים שלו בלי‬
‫נופר (שם בדוי) לא נכנסה להדרכה‪ ,‬ואף על פי שאנחנו משוחחים‬       ‫הרף בכל הקשור לשיבוץ ולהדרכה‪ .‬בשלב מסוים התגייסו גם הוריו‪,‬‬
‫כמה שנים לאחר מכן‪ ,‬ניכר שהפגיעה בעינה עומדת‪" .‬המדריכות שלנו‬    ‫והם הפעילו לחץ כבד כדי שבנם ישובץ בתפקיד ההדרכה שחשק בו‪.‬‬
‫החליטו שהן מעוניינות לחזק את הגרעין ולהלהיב חניכות להיכנס‬      ‫משנעשו השיבוצים והבן שובץ בתפקיד "שאינו הולם את יכולותיו"‪,‬‬
‫אליו ולהשתתף בו‪ .‬היינו שבט ענק‪ ,‬והיו מעט תקנים למדריכות בסניף‬  ‫כדבריו‪ ,‬הפעילו הוריו מערך משומן של קשרים כדי להכריח את‬
‫שלנו‪ .‬בסופו של דבר הן בחרו להכניס לגרעין חניכות 'חזקות' במקום‬  ‫הסניף לשנות את השיבוץ‪ .‬אחרי כמה חודשים‪ ,‬כשהשיבוץ החדש‬
‫להכניס אותן להדרכה‪ .‬הגרעין תמיד היה חלש‪ ,‬ובדיעבד מסתבר‬         ‫כבר היה עובדה מוגמרת‪ ,‬התבררה סיבת הלחץ האמתית‪ :‬אמו של‬
‫שזו הייתה טעות וכולן יצאו פגועות מהסיפור הזה – המדריכות‬        ‫הבחור ההוא לא שובצה להדרכה כשהייתה חניכה‪ ,‬שלושים שנה‬
‫עצמן הפסיקו להגיע לתפילת ערב שבת בשכונה כדי שלא להיתקל‬         ‫קודם לכן‪ .‬את הקושי האישי שחוותה בימים ההם רצתה לחסוך‬

                                                                                                                                 ‫‪14‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19