Page 6 - זרעים - סיוון תשע"ה
P. 6

‫יעלרוןבחיתינוםעה‬
‫כמה מילים על ועדות המועצה וההחלטות שהתקבלו בה‬

                      ‫בוגר פעיל בתנועה‪ :‬חבר פעיל‬                   ‫ועדת חיי תורה‬
                      ‫בתנועה שמשתתף באחת‬
                      ‫ממסגרות ההגשמה והבוגרים או‬        ‫בוועדה דנו ביחס לתלמידי חכמים‪ ,‬וכיצד התנועה‬
                      ‫תפקיד בוגר ברמה המחוזית או‬                          ‫צריכה לאמץ את התורה כדרך חיים‪.‬‬
                                                                                          ‫ההחלטות שהתקבלו‪:‬‬
                                              ‫הסניפית‪.‬‬
                      ‫התנועה תתן עדיפות (תוך‬            ‫‪ 1‬חברי חבריא ב' מקבלים על עצמם לארגן שבתות‬
           ‫שימת לב לייצוג אוכלוסיות מתאים)‬              ‫לבירור מקומה של התורה בחיינו ויישומה בסניף‪.‬‬
           ‫לבוגרים פעילים הן בתפקידים חינוכיים והן‬      ‫השבתות מיועדות לחברי חבריא ב'‪ ,‬בסיוע מחלקת‬
          ‫בתפקידים מנהלתיים בהובלת סמינריונים‪,‬‬
        ‫במפעלים ובכל מסגרות התנועה‪ .‬התנועה‬                                                            ‫חבריא ב'‪.‬‬
         ‫תשלב את בוגרי שבט יובל בתפקידים שונים‪.‬‬         ‫‪ 2‬חברי חבריא ב' מקבלים על עצמם להקים צוות בית‬
                                                        ‫מדרש‪ ,‬שיקדם את התחום התורני והרוחני בחבריא ב'‪,‬‬
     ‫ועדת מכתב השמיניסטים‬
                                                                             ‫בתיאום ובאישור של הקומונרית‪.‬‬
‫הוועדה דנה בשאלה‪ :‬כיצד יש לגייס את החניכים‬                      ‫‪ 3‬הצוות יקבל הכשרה תנועתית וליווי רציף‪.‬‬
               ‫בשמינית לעשייה משמעותית בתנועה?‬
                                  ‫ההחלטות שהתקבלו‪:‬‬           ‫ועדת תנועה של בוגרים‬

‫‪ 1‬חברי בני עקיבא בשנת י"ב יבחרו וישובצו‬                 ‫הוועדה דנה בשאלת הבוגר האידיאלי‪ ,‬המסגרות שבהן‬
                                    ‫לתפקידים הבאים‪:‬‬     ‫הבוגרים משתלבים וכיצד ניתן לתת לבוגרים יותר‬

          ‫גרעיני של"פ (שמיניסטים לעיירות פיתוח)‪.‬‬                                                          ‫מקום‪.‬‬
‫גרעיני מב"ס (מנהיגי בית ספר) ‪ -‬גרעין בבית הספר‬                                            ‫ההחלטות שהתקבלו‪:‬‬
                                                        ‫‪ 1‬כל מסגרת של חבריא ב' (כגון של"פ‪ ,‬גרעין סניפי‬
                                               ‫המקומי‪.‬‬  ‫וצוותי הדרכה) תקיים מפגש או פעילות עם אחד‬
‫שמ"ס (שמיניסטים מובילים סניף) ‪ -‬קבלת תפקיד‬              ‫מגרעיני ההגשמה או הבוגרים בתנועה (כגון קהילות‬
                                                              ‫בני עקיבא‪ ,‬גרעיני סטודנטים וכפרי סטודנטים)‪.‬‬
                                          ‫מוגדר בסניף‪.‬‬  ‫‪ 2‬התנועה תקים סמינריון הגשמה ארצי שיחשוף את‬
‫של"ג (שמיניסטים לישיבות גבוהות) ‪ -‬לקראת שנת‬             ‫חבריא ב' לחזון הבוגר התנועתי‪ ,‬למסגרות ההגשמה‬
‫י"ב כל שמיניסט יעבור שיחת שיבוץ אצל הקומונרית‪.‬‬                          ‫ולכלל הפעילויות המחנכות להגשמה‪.‬‬
‫כל פעילות בסניפי התנועה תהיה בתיאום ובאישור‬             ‫‪ 3‬התנועה תגדיר מיהו בוגר ומיהו בוגר פעיל בתנועה‪.‬‬
                                                        ‫בוגר התנועה‪ :‬כל בוגר התנועה שרואה את עצמו‬
                                            ‫הקומונרית‪.‬‬                           ‫מחובר לרוח התנועה וערכיה‪.‬‬
‫לכל תפקיד וגרעין ייערכו מפגשי הכשרה וליווי מטעם‬
‫התנועה‪ .‬בנוסף‪ ,‬כל גרעין יערוך ישיבות גרעין קבועות‬

                                                                                                                 ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11