Page 5 - זרעים - סיוון תשע"ה
P. 5

‫שובהניכתנקסעהותדלםרעכמבהלו‪,‬דיותאהףצפאיריוסעעביוםוןקשלשפלעללומלרהחע?ליוקנותת‪.‬‬‫זהות דתית ‪ .‬סיוון תשע"ה ‪ .‬מאי ‪2015‬‬

                                                                                                 ‫ססטמטלוס‬

                                                                                        ‫יואל פרנקנבורג‬                                                     ‫"את לא תשאלי ואני לא אספר" ‪ /‬נתן מנור‬
                                                                                                                 ‫‪31.4.15‬‬
                                                                                                                                                      ‫חניכי תכנית "השחר" של בני עקיבא הוציאו לאחרונה הצגה‬
                                                                                           ‫בערך שבועיים לפני סמינריון ההדרכה בחנוכה האחרון‪,‬‬                               ‫חדשה בשם "את לא תשאלי ואני לא אספר"‪.‬‬
                                                                            ‫פניתי לבוגר של אחד מסניפי העדה שלנו וביקשתי ממנו להצטרף‬
                                                                                                                                                      ‫"השחר" היא תכנית שמטרתה להצמיח מנהיגות ערכית וקהילתית‬
                                                                                                                                          ‫לסמינריון‪.‬‬  ‫בקרב בני ובנות הקהילה האתיופית‪ .‬בתכנית משתתפים חניכי בני‬
                                                                            ‫אמנם הוא שירת בצבא‪ ,‬אבל ביקשתי שיפנה לעצמו את סוף השבוע‬                   ‫עקיבא בגילאי תיכון מכל רחבי הארץ‪ .‬החניכים נפגשים אחת‬
                                                                            ‫ויבוא לסמינריון‪ .‬שידבר עם המדריכים‪ ,‬שיספר להם‪ .‬שיהיה מודל‬                 ‫לשבוע בכשלושים קבוצות חשיבה‪ ,‬שם הם מקיימים דיון על‬

                                                                                                                                              ‫עבורם‪.‬‬          ‫עצמם‪ ,‬על המדינה‪ ,‬ועל ביטחון ואמון ביכולות האישיות‪.‬‬
                                                                            ‫והוא השיג במיוחד שחרור מהצבא‪ ,‬והוא הגיע‪ ,‬גאה במדים‪ ,‬גאה בייצוג‪,‬‬           ‫בהצגה החדשה שמוצגת ברחבי הארץ (ההפקה השנייה שחניכי‬
                                                                            ‫גאה בתנועה‪ .‬והוא סיפר לכולם בעונג שבת את הסיפור שלו‪ .‬את סיפור‬             ‫"השחר" מעלים!) מספרים החניכים את סיפור עליית יהודי‬
                                                                                                                                                      ‫אתיופיה לישראל‪ .‬ההצגה מתארת את כל התלאות והסכנות‬
                                                                                    ‫הקמת הסניף‪ ,‬שהוא ואחיו היו חלק ממנו‪ .‬וכולם הזילו דמעה‪.‬‬            ‫שעברו העולים בדרכם ארצה‪ ,‬במטרה להציג את סיפורם האמתי‬
                                                                            ‫ואתמול‪ ,‬כשהבנתי שהבחור מהסרטון של השוטרים שמרביצים לחייל‬                  ‫של העולים ‪ -‬החל מהרגע שבו עזבו את ביתם באתיופיה‪ ,‬דרך‬
                                                                                                                                                      ‫מדבריות סודן ועד שהגיעו לישראל כמעט לגמרי בכוחות עצמם‪.‬‬
                                                                                                   ‫בן הקהילה האתיופית‪ ,‬הוא אחיו של אותו בוגר;‬         ‫בהצגה משתתפים שני שחקנים ושש שחקניות‪ ,‬כולם בני‬
                                                                                        ‫האח שהקים את הסניף שלנו יחד אתו ‪ -‬אז זה תפס אותי‪.‬‬             ‫הקהילה האתיופית ופעילים בתכנית "השחר"‪ .‬במשך שנה וחצי‬
                                                                                                                                                      ‫עבדו החניכים על ההצגה‪ ,‬שנבנתה על בסיס סיפורים אמתיים‬
                                                                                                  ‫כי כנראה לא יעזור לך שהקמת סניף בני עקיבא‪.‬‬
                                                                                                      ‫לא יעזור לך שהתגייסת לצבא‪ ,‬למרות הכול‪.‬‬                       ‫ששמעו החניכים מהוריהם‪ ,‬שעלו ארצה מאתיופיה‪.‬‬
                                                                                                                                 ‫לא יעזור לך כלום‪.‬‬

                                                                                            ‫בסוף‪ ,‬יבוא שוטר אחד (או שניים) ‪ -‬ויפרק אותך מכות‪.‬‬
                                                                                                                              ‫למה? כי אתה אתיופי‪.‬‬

                                                                            ‫(והבוקר‪ ,‬במקום ללכת לשרת בצבא‪ ,‬הם בדרך לחקירה במח"ש‪ .‬והחייל‬
                                                                                                           ‫מרגיש קצת יותר טוב‪ ,‬תודה ששאלתם)‬

                 ‫גרעין של אמת ‪ /‬חננאל תורג'מן‬

       ‫אנחנו חבר'ה ממש עסוקים‪ .‬ב"ה יש לנו מלא משימות להשלים‪.‬‬
       ‫זה מתחיל מלימודים שעליהם לא מתפשרים ‪ -‬מתכונות‪ ,‬בגרויות‪,‬‬
       ‫עבודות ומבחנים‪ .‬שיעור נגינה‪ ,‬שיעור נהיגה ועוד מיני העשרה‪.‬‬
       ‫התנדבויות‪ ,‬כל אחד במקום שלבו חפץ‪ :‬מד"א‪ ,‬מכבי אש‪ ,‬קו לחיים‪,‬‬
       ‫חברים לרפואה‪ ,‬איל"ן‪ ,‬גני ילדים‪ ,‬אנשים מבוגרים‪ .‬וכמובן‪ ,‬אל‬
       ‫תשכחו שצריך גם קצת פנאי לחברים‪ ,‬משפחה וסתם לעצמנו ‪-‬‬

                                                       ‫משחק‪ ,‬ספר וסרטים‪.‬‬
                      ‫אז מה אנחנו עושים כשאנחנו עוד בגרעין פעילים?!‬
       ‫פשוט מאוד!! יש זמן לכל דבר‪ .‬כבר עכשיו הכנו לו"ז של פעילויות‬
       ‫ועשייה של הגרעין עד לסוף החופש‪ .‬כך שכל אחד יכול לתכנן‬

                                                 ‫בנחת מה הוא עושה ומתי‪.‬‬

‫‪55‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10