Page 3 - זרעים - ניסן תשע"ג
P. 3

‫אורח מליאה‬

           ‫משולחנם של חברי המליאה‬

‫תנועה של חירות ואחריות‬

                                     ‫יציאת מצריים תנועתית‪.‬‬                                               ‫מאת‪ :‬רועי זמיר‬
‫אך החירות הישראלית הולכת בד בבד עם רעיון נוסף‪ ,‬רעיון‬
‫האחריות‪ .‬חז”ל לימדו אותנו שלעבד נוח להישאר במצב של‬          ‫בדרך כלל מתקיימות ועידות בני עקיבא בחג הפסח‪ ,‬חג‬
‫הפקרות (“עבדא בהפקירה ניחא ליה”)‪ .‬עבד הוא “ראש קטן”‪,‬‬        ‫החירות‪ .‬אני לא יודע אם זה נעשה בכוונת מכוון אבל לענ”ד יש‬
‫הוא לא מקבל את ההחלטות אך גם לא חש שום מחויבות‬
‫אמתית להשפיע על מה שמתרחש סביבו‪ .‬דווקא החופש‬                                 ‫קשר עמוק מאד בין תוכן החג לבין הוועידה‪.‬‬
‫הוא זה שמייצר את האחריות‪ ,‬הוא זה שמנביע אותה מתוך‬           ‫ראשית עצם ההתכנסות יחד היא מעמודי התווך של חג‬
‫האדם עצמו‪ ,‬מעומק נשמתו והופכת אותו להיות למי שפועל‬          ‫הפסח שכאחד משלושת הרגלים התכנס בו עם ישראל כולו‬
‫מתוך אמונה ולא מתוך הכרח וכפייה‪ .‬זה הוא אחד ממקורות‬         ‫בירושלים‪ .‬בפסח נעשה הדבר ביתר שאת וביתר עוז והייתה‬
‫העוצמה של תנועת נוער בכלל – אנחנו מחנכים את עצמינו‪,‬‬         ‫בו התכנסות בתוך התכנסות‪ ,‬קורבן הפסח שנאכל בעיר ריכז‬
‫אנחנו בוחרים להיות שייכים לעולם של ערכים ועשייה ולא‬         ‫סביבו משפחות וחבורות אשר נמנו יחד וחברו איש אל רעהו‬
‫נאלצים לעסוק בתחומים הללו מחוסר ברירה‪ ,‬וזהו גם מקור‬         ‫כדי לקיים את המצווה‪ .‬ההתכנסות הזו ביטאה את היותו של‬
‫עוצמתה של הוועידה שמדגישה את החירות שיש לנו כתנועה‬          ‫כל אחד ואחד חלק מעם ישראל‪ ,‬את חיבורם של כל הפרטים‬
‫מחד ואת גודל האחריות המוטלת על כתפינו ושאנחנו מוכנים‬
                                                                                                             ‫לשלם אחד‪.‬‬
                                     ‫לקבל על עצמינו מאידך‪.‬‬  ‫קשר נוסף הוא רעיון החירות שחג הפסח מעלה על נס‪,‬‬
‫מי שעקב אחרי הוועידות הסניפיות והמחוזיות יכול היה לראות‬     ‫היציאה משעבוד מצריים אל ארץ ישראל‪ .‬גם הועידה היא ביטוי‬
‫את התהליך הזה מתרחש מול עיניו‪ ,‬יכול היה לראות איך מתוך‬      ‫עמוק של חירות‪ ,‬של היכולת להקשיב‪ ,‬לחשוב‪ ,‬לדון ובספו של‬
‫המקום של החירות צומחות להם עוד ועוד החלטות בהם‬              ‫דבר גם להכריע לאן מועדות פנינו‪ .‬בחסידות עשו השלכות‬
‫חניכים נוטלים על עצמם אחריות מתוך רוח החירות הזו אנחנו‬      ‫רבות בין יצאת מצריים של עם ישראל לבין היציאה של האדם‬
‫מבקשים לבוא גם אל הוועידה הארצית ולהכריז שאנחנו רוצים‬       ‫ממצריים שלו‪ ,‬מאותם הדברים להם הוא למעשה משועבד‪.‬‬
                                                            ‫הוועידה היא תהליך של התנערות מקיבעונות‪ ,‬חשבון נפש‪,‬‬
                                ‫וחפצים לעסוק בתיקון עולם‪.‬‬   ‫בחינה עצמית ובסופו של דבר גם בחירה‪ ,‬גם היא סוג של‬

                                                                                                                        ‫בעז”ה‪,‬‏ג’ ניסן תשע”ג‬

                           ‫לצירי הועידה‪,‬‬
                              ‫ד’ עמכם!‬

 ‫כמי שזכה להשתתף ברובן המכריע של ועידות התנועה (בועידה השלישית כחניך‪ ,‬ומהועידה הרביעית‬
                              ‫ואילך כציר) יכול אני לקבוע שועידה הינה אירוע משמעותי ביותר בחיי התנועה‪.‬‬

 ‫כל ועידה‪ ,‬על הדגשותיה השונות‪ ,‬עוררה את התנועה למעשים רבי משמעות בבנינו ובקידומו האמיתי‬
 ‫של עם ישראל בתקופה הגדולה והמיוחדת שאנחנו זוכים לחיות בה‪ ,‬תקופת תקומת מדינת ישראל‪ ,‬על‬

                                                                           ‫אורותיה גדולים ועל בעיותיה המסובכות‪.‬‬
                                            ‫אי אפשר כלל לצייר את עם ישראל ומדינת ישראל בלי בני עקיבא‪.‬‬
 ‫אני בטוח שגם ועידה זאת כקודמותיה תתרום תרומה משמעותית לקידומה של התנועה‪ ,‬ומתוך כך‬
    ‫לקידומם ולבניינם השלם של עם ישראל ומדינת ישראל מתוך הארת אור תורה אדיר בכל תחומי חיינו‪.‬‬

 ‫בברכת התורה והארץ‪,‬‬
 ‫חיים דרוקמן‬

‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיבא בישראל | ניסן תשע"ב ‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8