Page 9 - זרעים-סכום הועידה ה-כה-אייר תשפ"ה-מאי 2025
P. 9

‫הצעות פרטיות*‬

              ‫*ההצעות של צירים שהתקבלו במליאת הועידה‬

            ‫← קריאה למוסדות החינוך‬                                        ‫← יום הוקרה לאנשי מילואים‬
                ‫לתמוך בבני עקיבא‬
                                                                ‫הממשלה קבעה את ל"ג בעומר ליום הוקרה לאומי למשרתי‬
‫הוועידה קוראת לראשי הישיבות‪ ,‬האולפנות ומוסדות החינוך‬            ‫המילואים‪ .‬לנוכח החובה לבטא את ההערכה העמוקה של‬
‫של החמ"ד‪ ,‬ובפרט למוסדות המשתייכים למרכז ישיבות‬                  ‫העם כולו ושל התנועה לפועלם תשלב התנועה מעמדי הוקרה‬
‫בני עקיבא‪ ,‬לעודד הצטרפות התלמידים לתנועה‪ ,‬לאפשר‬                 ‫והערכה לאנשי המילואים במפעליה בסמוך ליום הלאומי‪– .‬‬
‫השתתפות בפעילות התנועתית‪ ,‬ובייחוד לתמוך בפעילותם‬                ‫כדוגמת מסע הל"ה‪ ,‬שבת התנועה ואירועי ל"ג בעומר‪ .‬בסניפים‬
 ‫של צוותי נחשון‪ ,‬של צוותי ההדרכה ושל הפעילים בסניפים‪.‬‬
                                                                                   ‫תתקיים פעילות חינוכית וציבורית בנושא‪.‬‬

   ‫← הערכה והוקרה למדריכים ולצוותים‬                             ‫← הוספת תוכן בלילות של מפעלי התנועה‬

‫גודלה וגיוונה של התנועה מעוררים אתגרים בקשר ההדדי‬               ‫הוועידה קוראת למחלקת מפעלים לבחון דרכים להגברת‬
‫בין ההנהגה ובין החברים הפעילים בסניפים‪ .‬הוועידה קוראת‬           ‫הנוכחות של צוות בוגר במפעלי התנועה לאורך כל שעות‬
‫להנהגת התנועה לחזק את הקשב לצוותי הדרכה וצוותי נחשון‬            ‫הלילה‪ .‬באחריותם מתן מענה לחברים הערים ומניעת פעילות‬
‫ואת הקשר עם הסניפים‪ .‬יש לאפשר נגישות של הצוותים אל‬
‫דרגי הרכזים והפעילים‪ .‬על אגף החינוך ועל הנהגת המחוזות‬                                                            ‫שאינה ראויה‪.‬‬
‫לגבש דרכים לבטא את הערכת התנועה לצוותי ההדרכה‬
                                                                                 ‫← חידוש צוות הווי‬
                                                 ‫וצוותי נחשון‪.‬‬
                                                                ‫הוועידה קוראת להחזיר לפעילות את צוותי ההווי בבני עקיבא‬
             ‫← צוותי הדרכה במושבים‬                              ‫ולעודד פעילות מוזיקלית בסניפים‪ .‬על ההנהלה הארצית‬
                                                                ‫להקים צוות שידון ביישום ההחלטה בהתחשבות במכלול‬
‫כדי לקדם את החינוך לערכי התנועה במושבים בעלי אופי‬
‫מסורתי יבחן אגף החינוך את הדרך לפתח פעילות ביישובים‬                  ‫הרגישויות ההלכתיות והרוחניות ובגיוון בסניפי התנועה‪.‬‬
‫אלה‪ .‬גם אם לא יתאפשר להקים בהם סניפים‪ ,‬תפעיל התנועה‬
‫צוותי הדרכה שיגיעו ליישובים ויעבירו בהם פעילות קבועה‪,‬‬                          ‫← ערך מעשי במסעות‬
‫יקשרו את החניכים עם הפעילות של התנועה ויפעלו לחיזוק‬
                                                                ‫בשל המרכזיות של המחנות והמסעות בעשייה החינוכית‬
                                     ‫הזהות התנועתית שלהם‪.‬‬       ‫בתנועה תגבש מחלקת מפעלים תוכנית פעילות בעלת ערך‬
                                                                ‫מעשי‪-‬תנועתי במפעלי התנועה‪ ,‬כדוגמת נטיעות‪ ,‬עבודה‬
‫← חיזוק העשייה ההתנדבותית בחבריא א'‬                             ‫חקלאית‪ ,‬התנדבות קהילתית‪ ,‬וכן תעביר ככל האפשר את‬

‫יש לחזק את העשייה ההתנדבותית של חברי חבריא א' ולארגן‬                        ‫המפעלים לאזורים שבחזית המשימות הלאומיות‪.‬‬
‫פעילות כזאת אחת לחודש‪ .‬יש לבחון את הדרך לשותפות של‬
‫צוותי נחשון בהובלת הפעילות ההתנדבותית של חבריא א'‬                       ‫← סדר ערב במחנות בני עקיבא‬
‫בסניפים‪ .‬אגף החינוך יגבש מתכונת להפעלת תוכנית לתמיכה‬
                                                                ‫כדי לחזק את הממד התורני של מחנות בני עקיבא תנחה‬
                    ‫בפיתוח הפעילות בהתאמה לאופי הסניף‪.‬‬          ‫מחלקת מפעלים את צוותי בית המדרש במחנות להפעיל בית‬
                                                                ‫מדרש ערב במחנות ובמפעלי התנועה‪ .‬פרק זמן מוגדר וניכר‬
                                                                ‫יוקדש לשיעורים וללימוד בחברותות‪ .‬יש למצוא דרכים לעודד‬

                                                                                  ‫את החברים לבחור להצטרף לבית המדרש‪.‬‬

‫אייר תשפ״ה ‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14