Page 10 - זרעים-סכום הועידה ה-כה-אייר תשפ"ה-מאי 2025
P. 10

‫← בחינה למיסוד שטח תנועתי בגליל‬                                             ‫← תנועת הבוגרים‬

‫הוועידה מברכת את מחוז חיפה על תחזוקה וטיפוח של‬                ‫על הנהגת התנועה מוטל לגבש דפוסים לשיתוף פעולה בין‬
‫האתר הסמוך לרמת ארבל כמוקד לפעילות תנועתית‪ .‬מחלקת‬             ‫תנועת הבוגרים לתנועת הנוער‪ .‬חברי תנועת הבוגרים יירתמו‬
‫מפעלים תבחן את האפשרות למסד את המקום ולפעול בו‬                ‫למשימות הנדרשות בהנהגת התנועה ובסניפיה בכל תחום‬
‫באישור הרשויות המוסמכות‪ ,‬ואם יתאפשר‪ ,‬תרחיב את‬
                                                                                                         ‫שבכוחם לתרום בו‪.‬‬
                                  ‫הפעילות התנועתית באתר‪.‬‬
                                                                 ‫← שילוב חניכים בעלי צרכים מיוחדים‬
                   ‫← פוסט‪-‬טראומה‬                                              ‫(שבטי יובל) בסניף‬

‫לנוכח ריבוי המקרים של פוסט‪-‬טראומה והחובה לפתח‬                 ‫כדי לעודד את שילובם של חניכים בעלי צרכים מיוחדים‬
‫רגישות ותשומת לב לכך‪ ,‬על צוות העובדות הסוציאליות לגבש‬         ‫ואת רגישותם של שאר החניכים אליהם ישותפו חניכי שבט‬
‫מתכונת להכשרת המדריכים והקומונריות הכשרה שתעניק‬               ‫יובל בהתאם לאפשרויות לפחות אחת לחודש בפעילות‬
‫להם מודעות והנחיות לשילוב חניכים המתמודדים עם תופעות‬          ‫שאר השבטים בסניפים‪ .‬מקום פומבי יינתן לחברי שבט יובל‬

                                            ‫פוסט‪-‬טראומטיות‪.‬‬                                       ‫בפעילויות של כלל הסניף‪.‬‬

              ‫← הרחבת תוכנית יונתן‬                                                  ‫← בית מדרש‬

‫כדי להרחיב את פעילותם הברוכה של גרעיני יונתן ברחבי‬                  ‫יש לייעד בכל סניף מקום קבוע לתפילה וללימוד תורה‪.‬‬
‫הארץ תאתר מחלקת מעורבות חברתית מדריכים לגרעינים‪.‬‬
‫בראש ובראשונה עליה לשתף פעולה עם תנועת הבוגרים‬                                  ‫← סניפים תאומים‬

                   ‫ולגייס מדריכים ורכזים מכפרי הסטודנטים‪.‬‬     ‫כדי להעמיק את הקשר בין חברי התנועה העולמית ובין‬
                                                              ‫התנועה בארץ יגבש אגף החינוך בשיתוף עם בני עקיבא‬
              ‫← תאריך עברי בתנועה‬                             ‫העולמית‪ ,‬באחריות רכזת יהדות התפוצות‪ ,‬תוכנית "סניפים‬
                                                              ‫תאומים"‪ ,‬כדי ליצור קשר רציף בין סניפים בארץ לסניפים‬
‫מתוך הכרה בצורך לחזק את הזהות ואת התרבות של עם‬                ‫בחו"ל המתאימים לאופיים‪ .‬הקשר יתבסס על קשרים אישיים‬
‫הנצח‪ ,‬המשתקפת בלוח השנה העברי‪ ,‬ישתמשו התנועה‬                  ‫בין חניכים‪ ,‬בין שבטים ובין סניפים‪ .‬התנועה תמצא דרכים‬
‫ופעיליה בתאריך עברי בכל מסמכיה‪ ,‬בפרסומיה ובאתר‬                ‫לשתף פעולה עם ארגונים אחרים בארץ ובעולם היהודי‬

                                              ‫האינטרנט שלה‪.‬‬                                        ‫שיתמכו בפעילות הזאת‪.‬‬

                  ‫← החזרת הנטיעות‬                              ‫← שילוב בוגרי הסניף בהכשרת הצוותים‬

‫בשל הערך החינוכי החשוב של נטיעות בארץ ישראל‪ ,‬כדוגמת‬           ‫התנועה רואה חשיבות בהשתתפות בוגרי הסניף בהכשרת‬
‫נטיעות ט"ו בשבט‪ ,‬שהתקיימו בבני עקיבא שנים רבות‪ ,‬תבחן‬          ‫הצוותים בסניפים בשל הצורך להתאים את ההכשרה לאופיו‬
‫מחלקת מפעלים עם קק"ל וגורמים אחרים העוסקים בנטיעה‬             ‫הייחודי של כל סניף‪ .‬הקומונרית היוצאת תמליץ לקומונרית‬
‫ובשתילת עצים את הדרך הנכונה מבחינה מקצועית‪-‬חקלאית‬             ‫הנכנסת על בוגרים מתאימים שיכולים לסייע לקומונרית‬
‫להחזיר עטרה ליושנה ולארגן מפעל נטיעות תנועתי בכל רחבי‬
                                                                   ‫לבקשתה בהכשרת הצוותים ובתחומים אחרים‪ ,‬כרצונה‪.‬‬
                                                  ‫ארץ ישראל‪.‬‬

                                                              ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                                ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15