Page 12 - זרעים-כסלו תשע"ח
P. 12

‫סניפים שגדלו מאוד‬

                       ‫סניף גוננים‬                                                         ‫סניף אחיסמך‬

                                      ‫קומונרית לשעבר‪ :‬ספיר סימקוביץ‬                                             ‫קומונרית‪ :‬תמר תנעמי להב‬

                     ‫כמה חניכים מניתם לפני הגדילה וכמה היום?‬                              ‫כמה חניכים מניתם לפני הגדילה וכמה היום?‬
‫"בעבר מנה סניף גוננים לא יותר מעשרה חניכים ומדריכים; היום יש‬         ‫"מארבעים חניכים הפכנו למאה עשרים חניכים‪ .‬בחבריא ב' יש‬

                         ‫כמאה חניכים ויותר מעשרים מדריכים"‪.‬‬                        ‫עשרים חברים‪ ,‬ואילו בעבר לא היו בה חברים כלל"‪.‬‬
                                         ‫מה היה הגורם לגדילה?‬                                                 ‫מה היה הגורם לגדילה?‬

‫"בעבר היה סניף גוננים סניף קטן של שכונת פיתוח עם אוכלוסייה‬           ‫"שינויים שהכנסנו לסניף‪ .‬הקדשנו יותר ליווי והכוונה למדריכים‪,‬‬
‫המגיעה בעיקר משכונות קשות‪ .‬הקומונרית שהייתה לפניי ראתה‬               ‫הכשרה שמתאימה לסגנון הסניף‪ .‬התקדמנו ביצירת קשר אישי עם‬
‫שכמעט אין חניכים ומדריכים‪ ,‬ובמקום להתייאש החליטה לחזק את‬             ‫החניכים‪ ,‬ביקור אצלם בבתים‪ ,‬היכרות מעמיקה עם ההורים‪ ,‬כך‬
‫המקום‪ .‬היא גייסה צוות הדרכה חדש‪ ,‬שכמעט כולו הורכב מחברי‬              ‫שסמכו עלינו והבינו כיצד אנו מתנהלים‪ .‬יש חניכים שכעת מובן‬
‫סניף מרכז וסניף בקעה‪ .‬לאחר יצירת הצוות החדש התחילו לגייס‬
                                                                             ‫מאליו שיבואו למסעות ומחנות‪ ,‬אבל זה לא היה כך קודם‪.‬‬
                         ‫חניכים‪ ,‬וכך התחילה הגדילה של הסניף‪.‬‬         ‫"כשהגעתי לסניף עבדתי על הכשרות מדריכים ודיברתי עם אנשי‬
‫"אני הגעתי בעיצומה של גדילת הסניף במספר החניכים‪ .‬עם‬                  ‫מקצוע‪ ,‬בנינו יחד פעילויות מתאימות למדריכים ולחניכים הפעילים‬
‫הזמן התחלפה האוכלוסייה בגוננים והחלו להגיע זוגות צעירים‬
‫ומשפחות מבוססות יותר‪ .‬השינוי והגדילה נבעו הרבה מעצם השינוי‬              ‫בסניף‪ .‬בעזרת ההכשרה ידענו איך לגשת לחניכים‪ ,‬כיצד לפעול‪.‬‬
‫באוכלוסייה‪ .‬כיום יש בסניף חניכים מהמשפחות המקוריות‪ ,‬שבאים‬            ‫"הסניף מכיל ומקבל‪ ,‬בית לחניכים שבו אנו מקבלים אותם כפי‬
‫מרקע מוחלש‪ ,‬והרבה חניכים שבאים ממשפחות אמידות יותר‪.‬‬
                                                                            ‫שהם‪ ,‬ולצד זה דוחפים להתנהגות טובה ולעולם ערכי חזק"‪.‬‬
                       ‫עיקר הגדילה התחילה מהשבטים הקטנים‪.‬‬                                   ‫אילו שינויים עבר הסניף בעקבות הגדילה?‬
‫"הקומונרית הקודמת סיימה בגדילה של חמישים מדריכים וחניכים‪,‬‬
                                                                     ‫"הסניף הפך להיות מקום מרכזי במושב‪ .‬הגדילה לא הביאה עימה‬
   ‫ושנה לאחר מכן בחודש הארגון הגיעו כמאה חניכים ומדריכים"‪.‬‬           ‫שינויים אלא הגדילה באה עם השינויים‪ ,‬זאת אומרת שאחרי זמן רב‬
                       ‫אילו שינויים עבר הסניף בעקבות הגדילה?‬         ‫שלא הייתה שגרה סניפית התחיל להיות סדר בסניף עם פעילויות‬
                                                                     ‫קבועות‪ .‬כמו כן עד עכשיו השבטים היו שתי שכבות גיל יחדיו‪,‬‬
‫"בסניף קטן יש אווירה מעט משפחתית יותר מסניף גדול‪ .‬שינוי הוא‬          ‫ולאחרונה התחלנו להפריד בן שכבות הגיל בשבטים החדשים‬
‫לאו דווקא שלילי‪ ,‬אבל עדיין יש ניסיון לשמור על המשפחתיות בין‬
‫השבטים הקטנים לשבטים הגדולים ובין החניכים למדריכים למרות‬                                      ‫שנכנסו‪ ,‬וההפרדה תורמת לסדר בסניף"‪.‬‬
‫הגדילה‪ .‬הדבר החשוב בסניף שלנו הוא לנסות לוודא שלכל אחד‬                    ‫אילו קשיים צפיתם עם גדילת הסניף ואיך התגברתם עליהם?‬
‫יהיה המקום שלו למרות הגודל ולשמור על האיכות למרות הכמות"‪.‬‬            ‫"בעיקר מורכבות בין האוכלוסיות במושב‪ ,‬מורכבות של דתיים‬
                                                                     ‫וחילונים ומורכבות באופן שבו כל אחד באוכלוסייה מחנך את ילדיו‬
        ‫ספיר סימקוביץ‪ ,‬סניף גוננים‬                                   ‫והמוסדות שבהם כל ילד מתחנך‪ ,‬בעוד בסניף כל החניכים פועלים‬
     ‫"הדבר החשוב בסניף שלנו הוא‬                                      ‫יחד‪ .‬אנחנו מתגברים על קשיים אלה בעזרת עובדת סוציאלית‪,‬‬

      ‫לנסות לוודא שלכל אחד יהיה‬                                                      ‫שיחות עם אנשי חינוך ושימוש בכלים יצירתיים"‪.‬‬
  ‫המקום שלו למרות הגודל ולשמור‬

          ‫על האיכות למרות הכמות"‬

                                                                                                                                         ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17