Page 25 - זרעים - תמוז תשע"ו
P. 25
תמוז תשע"ו .יולי 2016
"זוהי כניסה למצב שאנחנו בוחרים להסתכל בו
החוצה ופנימה ושוב החוצה ,וכל זה מתוך בירור
מתמיד .רוצים ליצור תרבות במסגרת הסניף או
לחלופין לברר את מקום האישה בחברה? או אולי
המאבק על ארץ ישראל בנפשכם? ומה עם יצירת
חיבורים בין המגזרים בעם? שאלות גדולות
לאנשים גדולים .לא חשוב אם אתם גרעינרים,
מדריכים ,חב"בניקים או צוותי עשייה ,השאלה
המרכזית היא :מהי התודעה? האם התודעה היא
שנקום ונפעל או שאנו מחכים שיניעו אותנו?"
טלטלו את המערכת שמעתי רבים האומרים שכיום לחבריא ב אין ממש מטרה אמתית;
הטענה המרכזית היא שבשנותיה הראשונות של בני עקיבא הדברים
אם כן ,על מה יש לנו להסתער? בני עקיבא חרתה על דגלה 14 היו ברורים :נער או נערה הצטרפו לבני עקיבא ,עברו הכשרה חינוכית-
ערכים מרכזיים :חיים של אמונה ,תורה ,ארץ ישראל ,עם ישראל, מעשית ואחר כך יצאו להגשמה חקלאית במסגרת הצטרפותם לקיבוץ
מדינת ישראל ,ראשית הגאולה בידי אדם ,צדק חברתי ,הצנע לכת, הדתי .ברבות השנים עבר מרכז הכובד מהשדה החקלאי לשדה
עבודה עצמית ,דמוקרטיה ,הומניזם וליברליזם ,תרבות ויצירה, החינוכי-רוחני .מי שמקומו כמחנך וכמדריך – אזי זו היא מטרתו
והגשמתו ,ומי שלא (קרי "חסר מטרה") – מצא את מקומו מחוץ
השכלה ומקום האישה בחברה. לתנועה .מיותר לציין שזוהי תחושתם של חברי חבריא ב רבים ,שהחל
מפתיע ,לא? אולי ,אך הערכים האלה כאן כדי להישאר ובעיקר כדי מהרגע שנודע להם כי לא נכנסו להדרכה חרב עליהם עולמם והם עזבו
להתפתח .בואו ונברר אותם :בלימוד ,בדיונים ,בעשייה ,במחאה ובכל
דרך שנבחר .שלב המעבר מחבריא א לחבריא ב (ולחיי הבגרות בכלל) את בני עקיבא בסערה גדולה.
אינו רק מעבר טכני לשכבה הבוגרת אלא מעבר מהותי-תודעתי. אני דוחה את הטענה הזו מכול וכול.
התפיסה צריכה להשתנות .זוהי כניסה למצב שאנחנו בוחרים אני מסכים שהמטרה שינתה פניה ,אך היא לא אבדה .לא רק
להסתכל בו החוצה ופנימה ושוב החוצה ,וכל זה מתוך בירור מתמיד. שהמטרה לא אבדה ,היא שודרגה :מבניין החומר הגשמי עברנו
רוצים ליצור תרבות במסגרת הסניף או לחלופין לברר את מקום להתעסק בבניין רוחני ,עלינו קומה .הגדרנו עצמנו כתנועה של
האישה בחברה? או אולי המאבק על ארץ ישראל בנפשכם? ומה עם עם .נכון שההגשמה בדורנו אינה מתבטאת באפיק אחד או במטרה
יצירת חיבורים בין המגזרים בעם? שאלות גדולות לאנשים גדולים. אחת ברורה כשמש; היא מרובת פנים ,מבלבלת ,מעורפלת ,דורשת
לא חשוב אם אתם גרעינרים ,מדריכים ,חב"בניקים או צוותי עשייה, התמודדות וכלים להכילה ,אך היא כאן ,חיה ובועטת ,ובעיקר מחכה.
השאלה המרכזית היא :מהי התודעה? האם התודעה היא שנקום מחכה בקרן זווית" .כל הרוצה ליטול ,יבוא וייטול".
ונפעל או שאנו מחכים שיניעו אותנו?
הפסיקו לשאול" :מה בני עקיבא אומרת על "?...ושאלו זאת
את עצמכם .גם להנהלה הארצית ולמחוזות תהיה אמירה ,אך היא
מתחילה מכם ,חברי חבריא ב יקרים.
האדמו"ר מפיאסצנה בספרו "חובת התלמידים" יוצא בקריאה חד-
משמעית לנוער היהודי-ישראלי" :עול גדול הוטל על צוואריכם ...את
כל בית ישראל צריכים אתם להעמיד ...כל נער ונערה צריכים לעשות
עצמם כעמוד אשר בית ישראל ישען עליו!" כן ,כן ,קראתם נכון :כל
אחד ואחת צריכים לראות עצמם כעמוד שכל עם ישראל נשען עליו
ותלוי אך ורק בו .ומסיים האדמו"ר" :אין בכם אף אחד אשר יוכל
לפטור עצמו מן האחריות הזו".
לכן יקיריי ,די לנהי ,הביטו קדימה וקבלו אחריות :פרצו דרך ,דרשו
כלים ,גבשו חבורה ,טלטלו את המערכת .עשו היסטוריה .אתם
התנועה ,אליכם העיניים נשואות .או כפי שהיטיב לתאר זאת מייסד
תנועתנו" :הבנתי שאם אני רוצה שמשהו יזוז ,עליי לעשות זאת
בעצמי"...
אל תגידו יום יבוא ,הביאו את היום.
25