Page 17 - זרעים - תמוז תשע"ו
P. 17
תמוז תשע"ו .יולי 2016 * הזירה* הזירה *הזירה * הזירה* הזירה *הזירה
*הזירה הזירה
סמל
סטטוס
שלומי
להיראץת דגן
יעל רון
המאבק על המסורת /אלחנן שטיגליץ שלומי דגן :אתה יכול לחיות חיים של קדושה גם ללא
חסימה ,זה הכל עניין של גישה חינוכית.
המדינה סוערת על הסיפור ,שנשמע כאילו יצא מסרטי מדע
בדיוני עד כדי אימה ,על חטיפתם של בני תימן. ליאת הרץ :אתה חושב שדי לחנך שזה לא תקין? הרי אנחנו
בעצמנו נופלים ומתקשים בנקודות שאנחנו יודעים שאינן
המאבק הציבורי ,צריך להיאבק לגלות את המסמכים.
אבל יש כאן מאבק עמוק יותר .המאבק על המסורת של אחינו טובות לנו.
מבני תימן. שלומי דגן :אני חושב שהגישות שלנו שונות ביסוד ,ואני
לא אשכח את הפעם הראשונה שנכנסתי לבית כנסת תימני לא מפחד מנפילות ,הן חלק מהעבודה האמונית והקרבה
האלוקית .ואם יש נפילות ,אני מעדיף שהן יהיו בתוך ביתי,
בערב שבת .החניכים שלי כאילו התביישו להראות לי. בהתמודדות משותפת אתי ,מאשר בחוץ ,כשיש צורך
אבל אני ...אני הוקסמתי .הוקסמתי מהשותפות .הוקסמתי להסתיר את הקושי ואין עם מי לדבר עליו .אני לא מפחד
מזה ומנסה לדחוק את זה עד כמה שאפשר ,ואני רואה בזה
מהמשפחתיות שיש בבית הכנסת .כמה חיבור.
כמה בית הכנסת מכוון לילדים .כמה התפילה היא של ציבור אפשרות למקפצה חינוכית אדירה.
ולא אישית בלבד. ליאת הרץ :עם חסימה ובלי חסימה אפשר לקדם עבודה
יש כאן מאבק שהחל עוד לפני הקמת המדינה על המשך חינוכית שתעורר שיח ואמון ותעודד עבודה אמונית חזקה.
המסורת .המשך החינוך למסורת של עם ישראל .וככל
שתועמק החקירה מה שחשוב יהיה לברר הוא :איזו תודעה החסימה אינה סותרת זה את זה.
הובילה לפשע הזה?
מה אפשר לעשות מעבר ללימוד על החטיפה? ללמוד את
המסורת .להקשיב למשפחתיות .להעמיק בתורת אחינו בני
תימן .להקשיב לפיוטים מלאי הכיסופים לירושלים ולקרבת
אלוקים.
לדוגמה השיר "אחיי בני תימן" שכתב מרדכי היצהרי.
"אחיי בני תימן קראו לאל עליון
ישיב שבות ציון ,אל עיר מהוללה.
אחיי בני תימן ,קראו למלך רם
אחיי בני תימן ,עושים רצון קונם
אחיי בני תימן ,קראו לאל עליון.
שירי אני אשא אל אל ורם נישא.
על עמך חוסה וגאל בני גולה
אחיי בני תימן...
צורי שמע קולם חון וחמל סבלם.
הקל לרוב עולם ופקוד בני חמלה.
אחי בני תימן"...
* הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה הזירה * 7ה1זירה