Page 17 - זרעים - תמוז תשע"ו
P. 17

‫תמוז תשע"ו ‪ .‬יולי ‪2016‬‬  ‫* הזירה* הזירה‬       ‫*הזירה‬  ‫* הזירה* הזירה *הזירה‬

‫*הזירה הזירה‬

                                        ‫סמל‬
                                        ‫סטטוס‬
                                                                              ‫שלומי‬
                                                                     ‫להיראץת‬    ‫דגן‬

                                                                              ‫יעל רון‬

      ‫המאבק על המסורת ‪ /‬אלחנן שטיגליץ‬                        ‫שלומי דגן‪ :‬אתה יכול לחיות חיים של קדושה גם ללא‬
                                                                              ‫חסימה‪ ,‬זה הכל עניין של גישה חינוכית‪.‬‬
‫המדינה סוערת על הסיפור‪ ,‬שנשמע כאילו יצא מסרטי מדע‬
             ‫בדיוני עד כדי אימה‪ ,‬על חטיפתם של בני תימן‪.‬‬      ‫ליאת הרץ‪ :‬אתה חושב שדי לחנך שזה לא תקין? הרי אנחנו‬
                                                             ‫בעצמנו נופלים ומתקשים בנקודות שאנחנו יודעים שאינן‬
        ‫המאבק הציבורי‪ ,‬צריך להיאבק לגלות את המסמכים‪.‬‬
‫אבל יש כאן מאבק עמוק יותר‪ .‬המאבק על המסורת של אחינו‬                                                       ‫טובות לנו‪.‬‬

                                                ‫מבני תימן‪.‬‬   ‫שלומי דגן‪ :‬אני חושב שהגישות שלנו שונות ביסוד‪ ,‬ואני‬
‫לא אשכח את הפעם הראשונה שנכנסתי לבית כנסת תימני‬              ‫לא מפחד מנפילות‪ ,‬הן חלק מהעבודה האמונית והקרבה‬
                                                             ‫האלוקית‪ .‬ואם יש נפילות‪ ,‬אני מעדיף שהן יהיו בתוך ביתי‪,‬‬
       ‫בערב שבת‪ .‬החניכים שלי כאילו התביישו להראות לי‪.‬‬        ‫בהתמודדות משותפת אתי‪ ,‬מאשר בחוץ‪ ,‬כשיש צורך‬
‫אבל אני‪ ...‬אני הוקסמתי‪ .‬הוקסמתי מהשותפות‪ .‬הוקסמתי‬            ‫להסתיר את הקושי ואין עם מי לדבר עליו‪ .‬אני לא מפחד‬
                                                             ‫מזה ומנסה לדחוק את זה עד כמה שאפשר‪ ,‬ואני רואה בזה‬
              ‫מהמשפחתיות שיש בבית הכנסת‪ .‬כמה חיבור‪.‬‬
‫כמה בית הכנסת מכוון לילדים‪ .‬כמה התפילה היא של ציבור‬                                ‫אפשרות למקפצה חינוכית אדירה‪.‬‬

                                         ‫ולא אישית בלבד‪.‬‬     ‫ליאת הרץ‪ :‬עם חסימה ובלי חסימה אפשר לקדם עבודה‬
‫יש כאן מאבק שהחל עוד לפני הקמת המדינה על המשך‬                ‫חינוכית שתעורר שיח ואמון ותעודד עבודה אמונית חזקה‪.‬‬
‫המסורת‪ .‬המשך החינוך למסורת של עם ישראל‪ .‬וככל‬
‫שתועמק החקירה מה שחשוב יהיה לברר הוא‪ :‬איזו תודעה‬                                      ‫החסימה אינה סותרת זה את זה‪.‬‬

                                       ‫הובילה לפשע הזה?‬
‫מה אפשר לעשות מעבר ללימוד על החטיפה? ללמוד את‬
‫המסורת‪ .‬להקשיב למשפחתיות‪ .‬להעמיק בתורת אחינו בני‬
‫תימן‪ .‬להקשיב לפיוטים מלאי הכיסופים לירושלים ולקרבת‬

                                                  ‫אלוקים‪.‬‬
        ‫לדוגמה השיר "אחיי בני תימן" שכתב מרדכי היצהרי‪.‬‬

                            ‫"אחיי בני תימן קראו לאל עליון‬
                         ‫ישיב שבות ציון‪ ,‬אל עיר מהוללה‪.‬‬

                             ‫אחיי בני תימן‪ ,‬קראו למלך רם‬
                           ‫אחיי בני תימן‪ ,‬עושים רצון קונם‬
                           ‫אחיי בני תימן‪ ,‬קראו לאל עליון‪.‬‬
                           ‫שירי אני אשא אל אל ורם נישא‪.‬‬

                               ‫על עמך חוסה וגאל בני גולה‬
                                           ‫אחיי בני תימן‪...‬‬

                           ‫צורי שמע קולם חון וחמל סבלם‪.‬‬
                          ‫הקל לרוב עולם ופקוד בני חמלה‪.‬‬

                                          ‫אחי בני תימן‪"...‬‬

‫* הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה הזירה * ‪7‬ה‪1‬זירה‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22