Page 12 - זרעים - תמוז תשע"ו
P. 12

‫סליחות בערבה התיכונה‪ .‬באדיבות סניף חב"ד המקומי‪.‬‬

‫לנסוע כמה שעות כדי לתקן‪ .‬מלבד צרכנייה עם‬         ‫השליח ובמטרת שליחותו‪" .‬חלק עיקרי מאוד‬             ‫אמונה ביליניקי‪,‬‬
     ‫מוצרים בסיסיים אין כאן ציוויליזציה במקום"‪.‬‬  ‫באג'נדה של בני עקיבא הוא לבנות מנהיגות‬             ‫אחראית גיוס‬
                                                 ‫מקומית צעירה‪ .‬חשוב לנו שהשליח לא יהיה אדם‬         ‫שליחים בארגון‬
‫אחד הקשיים הגדולים ביותר שניצבו בפני בני‬         ‫שהכול מתנהל סביבו אלא שהוא יעבוד בשיתוף עם‬          ‫בני עקיבא‬
‫הזוג בלוי היה חינוך הילדים‪" .‬יש לנו אחד עשר‬      ‫הקהילה‪ .‬אנחנו מגדלים את המנהיגים הבאים של‬
‫ילדים בלי עין הרע‪ ,‬בני חצי שנה עד שבע עשרה‪.‬‬      ‫יהדות הגולה‪ ,‬ולכן חשוב שנישאר במובן מסוים‬            ‫העולמית‪:‬‬
‫כשהגענו לא היו מסגרות חינוכיות מתאימות באזור‪.‬‬    ‫מאחורי הקלעים‪ .‬אנחנו לא מעבירים להם שיעורים‬       ‫"אנחנו מחפשים‬
‫אחד הבנים נסע בכל יום לבית הספר הדתי באילת‪,‬‬      ‫כל היום אלא בונים פעילויות יחד‪ .‬כמו כן בהשוואה‬
‫שעתיים פלוס לכל כיוון‪ .‬חלק מילדיי גדלו אצל‬       ‫לשליחות החב"דניקית העולמית השליחות שלנו‬              ‫אנשים עם‬
‫סבא וסבתא בקריית מלאכי‪ .‬היום יש לחב"ד רשת‬        ‫מוגבלת בזמן‪ ,‬והארוכה ביותר לא עולה על ארבע‬          ‫אש בעיניים‬
‫של בתי ספר וירטואליים‪ ,‬וילדיי לומדים שם עם‬       ‫שנים‪ .‬הסיבה לכך היא שאנחנו מאמינים במרכזיות‬       ‫שרוצים לתרום‪,‬‬
‫ילדי שליחים מכל העולם‪ ,‬אבל זה עדיין לא מספיק‪.‬‬    ‫של ארץ ישראל ומדינת ישראל‪ ,‬אנחנו מדברים על‬          ‫ולצערי ככל‬
‫אם יש משהו שבאמת קשה לנו בשליחות הזו‪ ,‬זה‬         ‫עלייה ומחנכים אליה בפועל‪ .‬אם יש שליח שנשאר‬          ‫שהזמן עובר‬
                                                                                                   ‫מדובר בזן נדיר‬
                            ‫הסיפור של הילדים"‪.‬‬             ‫בחו"ל יותר מדי‪ ,‬התנועה מתנערת ממנו‪.‬‬      ‫יותר ויותר‪ .‬יש‬
       ‫היו רגעים של שבר‪ ,‬מחשבות על עזיבה?‬        ‫"למרות שהם לא ציונים‪ ,‬יש משהו מרשים מאוד‬           ‫מגמה מסוימת‬
‫"לא היו מחשבות לעזוב‪ .‬אלו לא מחשבות‬              ‫בדפוס השליחות החב"די; המסירות שלהם יוצאת‬             ‫של ירידה‬
‫שעוברות בראש של שליח של הרבי‪ .‬בשפה של הרבי‬       ‫דופן‪ .‬אם תשאל חב"דניק כמה זמן הוא מתכנן‬             ‫בהתעניינות‪.‬‬
‫אין אחורה‪ ,‬יש רק קדימה‪ .‬כשיש נפילות וקשיים לא‬    ‫להישאר‪ ,‬התשובה תהיה זהה – עד שיבוא המשיח‪.‬‬         ‫יש המון סניפים‬
‫צריך להתייאש אלא להתגבר עוד יותר‪ .‬חשוב להבין‬     ‫הם נשארים באש ובמים‪ .‬הם מובילים תהליכים‬            ‫ברחבי העולם‬
‫שבשליחות אין בחירה‪ .‬אני לא יכול להגיד לך שבחרתי‬  ‫ארוכים בקהילה‪ .‬אני מקווה שבשנים הבאות בעזרת‬          ‫שמחפשים‬
‫להגיע לפה‪ .‬זה מה שהשם זימן לי‪ ,‬וגם אם היה מזמן‬   ‫השם העניין של שליחות ייכנס יותר למודעות של‬        ‫שליחים‪ ,‬ופשוט‬
‫לי להיות שליח בטוקיו הייתי הולך בשמחה‪ .‬מהשם‬      ‫הציונות הדתית‪ ,‬ונראה שהנושא נשאר על סדר היום‬      ‫אין לנו שליחים‬
‫מצעדי גבר‪ .‬לכל מקום האתגר שלו‪ ,‬ולשליח בחברון‬                                                          ‫לתת להם"‬
      ‫יש מסירות נפש בדיוק כמו לשליח בהונגריה"‪.‬‬                                          ‫הציבורי"‪.‬‬
                                                                                                                          ‫‪12‬‬
     ‫לצאת מאזור הנוחות‬                                   ‫חינוך הילדים‬

‫השליחות פוגשת את המגזר הדתי‪-‬לאומי‬                ‫כשמדברים על שליחות‪ ,‬מחשבות של רבים‬
‫במישורים רבים‪ ,‬בגרעינים התורניים ההולכים‬         ‫נודדות למקומות אקזוטיים כמו מדינות נחשלות‬
‫וגדלים וגם במיזם ייחודי המאויש בלעדית על ידי‬     ‫באפריקה‪ .‬הרב משה בלוי‪ ,‬שליח הרבי למועצה‬
‫חברי תנועת בני עקיבא‪ :‬מיזם של"ף – שמיניסטים‬      ‫האזורית הערבה התיכונה‪ ,‬מספר על אתגרים של‬
‫לעיירות פיתוח – שמוקדי הפעילות שלו פזורים‬        ‫שליח במדבר הארץ ישראלי‪" .‬כשהגעתי ליישוב‬
‫במדינת ישראל‪ .‬במסגרת המיזם עוזבים תלמידי יב‬      ‫ספיר לפני שש עשרה שנה היה רק בית כנסת אחד‬
‫את מוסדות החינוך שלמדו בהם ועוברים לשנה אחת‬      ‫בכל קבוצת היישובים בסביבה"‪ ,‬נזכר הרב בלוי‪.‬‬
 ‫לגור בעיירת פיתוח וללמוד בתיכון הדתי המקומי‪.‬‬    ‫"האוכלוסייה מאוד לא דתית‪ .‬ברבים מהבתים לא‬
‫"הרציונל שמאחורי השל"ף הוא ההבנה שהחינוך‬         ‫היו מזוזות‪ .‬הערים הקרובות ביותר הן באר שבע‬
‫הדתי‪-‬לאומי של ישיבות ואולפנות הוא חינוך‬          ‫ואילת‪ ,‬שתיהן במרחק שעתיים נסיעה‪ .‬מדבר רוחני‬
‫אליטיסטי לעומת המקיפים הדתיים"‪ ,‬פותח ליאור‬       ‫אבל גם מדבר ממשי‪ .‬על כל שרוך נעל שנקרע צריך‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17