Page 13 - זרעים - תמוז תשע"ו
P. 13
תמוז תשע"ו .יולי 2016
אתה מפספס אתגר משמעותי .עם ישראל מפסיד,
התיכונים הדתיים מפסידים .לבני עקיבא יש 5,000
בני נוער בכל שנתון; אין סיבה שלא יהיו 200חבר'ה
בשנה שבאים לשל"ף .האמת היא שגם אם היו 500
עדיין היה לי איפה לשים אותם .רק שיבואו".
תהליכיות הכנסת ספר תורה בערבה התיכונה .באדיבות סניף חב"ד המקומי.
למול האמירות הקשות על חוסר שליחות ארנון ,רכז של"ף של תנועת בני עקיבא" .יש נתק בין באדיבות המצולם
במגזר הציוני-דתי יש מי שמבקש להכניס את קבוצות שונות ,ששתיהן חוסות תחת ההגדרה של
הדברים לפרופורציות" :בשליחות החב"דניקית 'ציונות דתית' .המפגש נועד להעצים ולהפרות את ליאור ארנון,
יש מסירות נפש שאין כדוגמתה .כאשר הם רואים שני הצדדים .מה נחשב הצלחה? יש מעט פרמטרים רכז של"ף
משימה מול עיניהם היא בראש הרשימה .עם זאת שאפשר ממש למדוד ,כמו נכונות לגיוס משמעותי בתנועת בני
גם במגזר הציוני-דתי נעשות שליחויות יוצאות והצלחה בלימודים ,אבל זה בעיקר עצם המפגש, עקיבא:
דופן; יש נשות קבע שאינן רואות את בעליהן ימים שבחור דוס בכיפה יהיה חבר של בחור מהתיכון "כשאתה נשאר
ולילות ,מגדלות את הילדים כמעט לבד .הגרעינים באזור הנוחות
התורניים מתפתחים בכל רחבי הארץ וההתיישבות המקומי ,זו ההשפעה המשמעותית ביותר". ולא יוצא
ביהודה ושומרון לצד הסיכונים הביטחוניים שבה המטרה נעלה ,התוצאות מעודדות ,בתי הספר לשל"ף ,אתה
אינה מובנת מאליה" ,אומרת ספיר כהן ,רכזת המקומיים מרוצים ובוגרי התכנית מספרים רק מפספס אתגר
לשעבר בגרעין תורני במרכז הארץ" .יש שיגידו דברים טובים .איפה הבעיה? ניחשתם נכון – גיוס משמעותי .עם
שבמגזר שלנו אנשים מוכנים לשלם מחיר כבד משתתפים חדשים .ליאור" :מוסדות לימודים ישראל מפסיד,
פחות ,אני מכירה פעילי גרעין שלא הסכימו לשלוח מהציונות הדתית אינם מאפשרים לנו להיכנס אליהם התיכונים
את הילדים למוסדות חינוך מסוימים בעיר מפני ולהסביר לחבר'ה על התכנית .במקום לשלוח אלינו הדתיים
שהמקום אינו תורני דיו ,וגם בשליחות העולמית יש תלמידים בשמחה הם חושבים על ההפסד הפרטי מפסידים .לבני
מי שמתעניינים קודם כול בשכר ,אבל האם זה נורא שלהם ,מבטיחים לתלמידים שאם יעזבו זה יהיה עקיבא יש 5,000
כל כך? האם כל שליחות חייבת להיות במחיר של לרעתם ותעודת הבגרות שלהם תיפגע ,מה שלא בני נוער בכל
עוני ,פילוג משפחתי או של מחיר חינוכי כבד? מה נכון ,אגב .הישיבות והאולפנות רוצים לראות את שנתון; אין סיבה
גם שאי-אפשר למדוד את האחוזים של השליחויות התלמיד מסיים ,מחייך בתמונת המחזור .מעבר לזה, שלא יהיו 200
בכל מגזר ,איך מודדים כמה אנשים מכל מגזר התלמידים שווים לבית הספר כסף בדמות תקציבים חבר'ה בשנה
נותנים את כל כולם למען השליחות? בעיקר חשוב ממשרד החינוך ,וכל תלמיד שעוזב למקום אחר שבאים לשל"ף"
לזכור שהערכים והחינוך של שני המגזרים שונים זה לוקח אתו את התקציבים האלה למקום הלימודים
החדש .בפועל החבר'ה אינם נפגעים מהתכנית.
מזה ,וזה משפיע על אופי השליחות עצמה". בוגרי של"ף מוציאים תעודת בגרות טובה יותר,
מתחזקים מבחינה ערכית ומבחינה דתית כאחד.
כל יהודי – שליח יש לנו ביקוש מטורף לשל"פים – מצד בתי הספר,
כמובן .היום יש שמונה גרעינים פעילים ,ועוד 23
לצד השוני בתפיסות הרוחניות בין שני המגזרים בתי ספר שהגישו בקשה לשל"פים ונענו בשלילה
והאופי השוני בשליחות בכל מגזר ,נראה שעל דבר מחוסר משתתפים .הגיוס קשה מאוד .אנחנו
אחד ההסכמה והשותפות היא ברורה" :שליחות היא אוהבים לדבר בסניפים על ערכים ואידאלים ,אבל
תפיסת עולם כללית המונחלת כבר מהגיל הרך", בסופו של דבר אנחנו נבחנים במעשים .אני עצמי
אומר הרב מנחם ברוד" .האמירה היא :אתה לא חי בוגר של"ף ,אני מכיר את הקשיים ועדיין חושב שזו
בשביל עצמך .אתה שליח של הקב"ה בעולם הזה
וצריך לעשות מה שהקב"ה מצפה ממך .במובן הזה החלטה משמעותית ונפלאה".
שני אנשים יכולים לעבוד באותה עבודה ,אבל אצל אדם שעוזב את השכונה ואת החברים בכיתה יב
האחד זה מגיע מתוך דאגה לפרנסה ואצל האחר
זה מגיע מתוך שליחות .השליח מנסה להביא את מפספס את ההכתרה ,את האווירה.
הסובבים אותו להיות קרובים יותר לקב"ה .במובן "גם אדם שנשאר באותה מסגרת מוותר על
הזה עבודה של שליח בתאילנד שונה מאוד מעבודה משהו .בחירה אחת היא ויתור על בחירה אחרת.
של שליח בביתר עילית .זה עוסק בהנחלת יהדות כשאתה נשאר באזור הנוחות ולא יוצא לשל"ף
בסיסית וזה עוסק בהפצת חסידות ,אבל שניהם
מונעים משליחות .לא צריך לטוס לאיזה מקום נידח
בעולם כדי להיות שליח .כל יהודי ,בכל סיטואציה,
הוא שליח".
13