Page 2 - זרעים - אדר ב' תשע"ו
P. 2

‫דבר העורכות‬                                            ‫דבר המזכ"ל‬

‫אומרים לנו שחג'דומטיות היא פאסה;‬                     ‫בעיצומה של תקופה שבה אנו עוסקים‬
‫שרק חנונים לובשים חולצת תנועה‬
                                       ‫שרק‬           ‫בתנועה ובקשר שלנו ִאתה – "אני‬
               ‫ושרים את ההמנון במפקד‪.‬‬
‫היום מגניב להיות ציני‪ ,‬ביקורתי‪ ,‬למרוד במוסכמות‪ .‬‬     ‫והתנועה" – אני מבקש לשתף במחשבות‬

                                       ‫אז אומרים‪.‬‬                               ‫שעולות בי‪.‬‬
                                                     ‫פעמים הרבה אני מנסה לחשוב מה היה מרגיש רבי עקיבא‪,‬‬
‫בגיליון הזה ניסינו להסיר את הציניות ולהיות קצת‬       ‫שאנו בניו‪ ,‬לו היה פוגש בנו‪ .‬האם אנו ראויים לשאת את‬
‫סנטימנטלים‪ .‬לנסות להתחבר למורשת של בני עקיבא‬
‫בגאווה‪ ,‬באהבה‪ .‬בלי להתנצל; ללמוד עליה עוד ולשאול‬                                                         ‫שמו?‬
‫את עצמנו למה אנחנו לא מכירים אותה היטב ואיך אפשר‬     ‫אהבתנו את התנועה‪ ,‬כפי שכתב מרן הרב קוק זצ"ל בהקשר‬
                                                     ‫אחר‪ ,‬אסור שתסמא את עינינו מלראות את מומיה‪ ,‬את‬
               ‫להתחבר אליה יותר‪ .‬‬                    ‫חסרונותיה ואת הדרוש תיקון‪ .‬יש יעדים רבים שאפשר‬
‫ניסינו להיות חג'דומטים‪ .‬תמצאו פה הרבה מור"קים‬        ‫להתקדם בהם‪ ,‬לשפר ולעשות עוד‪ ,‬ובחודש האחרון היינו‬
‫ועובדות היסטוריות מתוך תקווה שיחברו כל אחד מאתנו‬     ‫שותפים לדיון רחב ומבורך על מקום התורה בחיינו‪ ,‬חיי תורה‬
‫מעט יותר לתנועה‪ .‬כי להיות חניך בבני עקיבא זה לא רק‬
‫כי זו תנועת הנוער הכי קרובה ואליה כל החברים הולכים;‬    ‫ועבודה‪ .‬הפעם אני מבקש להביט על התנועה ועל הישגיה‪.‬‬
‫להיות חניך בבני עקיבא זה לבחור להיות שותפים‬          ‫לא פעם אני פוגש חברים ותיקים השואלים‪" :‬האם התנועה‬
‫לתפיסת עולם‪ ,‬ואם בחרתם בה – כדאי שתכירו אותה‬         ‫עדיין רלוונטית? האם היעדים והמטרות שחינכנו עליהם‬
                                                                                ‫בעבר ממשיכים להיות אתגר?"‬
                                       ‫קצת יותר‪.‬‬     ‫ובכן‪ ,‬זה המקום לומר ולענות‪ :‬כן! ובגדול! ראשית נביט אל‬
‫לא במקרה עיתון כזה יוצא בחודש אדר‪ ,‬לקראת פורים‪.‬‬      ‫נתוני אומדן תנועות הנוער שהתפרסמו בימים אלו‪ ,‬אומדן‬
‫פורים‪ ,‬החג שבו אנחנו מסירים את המסכות שלנו ודרך‬      ‫שנעשה בידי גורמים מקצועיים במשרד החינוך‪ ,‬ובאמצעותם‬
‫התחפושות מגלים מי אנחנו באמת‪ .‬בלי ציניות ובלי‬        ‫נגלה כי ההשתתפות בבני עקיבא גדלה ביותר מ‪ ,35%-‬מספר‬
                                                     ‫החניכים בתנועה הוכפל!! ועוד נגלה כי חברי בני עקיבא‬
                                       ‫להתבייש‪.‬‬
‫לכבוד פורים בחרנו גם לחדש את הלבוש שלנו ולעטר‬
‫את הגיליון בשלל טורים ופינות חדשים‪ .‬תוכלו למצוא‬              ‫והמדריכים מכירים את ערכי התנועה ומזדהים עמם‪.‬‬
‫פה את מדור 'חברותא' עם מקורות לימוד שאפשר‬            ‫ממפגשים רבים עולה כי המטרה ששמנו לעצמנו‪" :‬לחנך‬
‫ללמוד בפעולה בסניף או עם חבר טוב‪ ,‬מדור לחבריא‬        ‫דור נאמן לעמו‪ ,‬תורתו וארצו"‪ ,‬מחלחלת בצינורות רבים –‬
‫א עם קומיקס מגניב‪ ,‬ד"שים וחידונים‪ ,‬ונוסף על כך‬       ‫צינורות לימוד‪ ,‬חינוך ועשייה‪ .‬לימוד התורה בסניפים‪ ,‬עשיית‬
‫טור ייעוץ עם העבודת הסוציאלית של התנועה‪ ,‬רחל‬         ‫החסד‪ ,‬החתירה לצדק חברתי בקליטת עלייה‪ ,‬בשילוב חניכים‬
‫נאומברג‪ ,‬והתכתבות בוגרים מרתקת בוואטסאפ‪.‬‬             ‫בעלי צרכים מיוחדים‪ ,‬המפגשים המתקיימים בין אוכלוסיות‬
                                                     ‫שונות‪ ,‬ההתנדבות‪ ,‬האחריות והמנהיגות שמגלים חברינו –‬
‫קריאה נעימה‪ ,‬‬  ‫אז למה אתם מחכים?‬                     ‫חושפים דור נאמן‪ ,‬שמחפש כל הזדמנות להשפיע טוב על‬

‫יעל וכרמל‬                                                                                             ‫סביבתו‪.‬‬
                                                     ‫אני מציע לכולנו להביט אל הטוב‪ ,‬ללמוד מרבי עקיבא העומד‬
                                                     ‫אחרי החורבן ורואה שועל יוצא מקודש הקודשים‪ .‬רבי‬
                                                     ‫עקיבא ידע להביט אל העתיד‪ ,‬אל החזון שבו האמין‪ ,‬החזון‬
                                                     ‫המתממש מול עיניו‪ .‬גם אנו חייבים להביט אל הדור באותן‬
                                                     ‫עיניים ולראות את עולם התורה ההולך וגדל‪ ,‬את העשייה‬
                                                     ‫הרבה‪ ,‬את רוח ההתנדבות וההתגייסות של הדור‪ ,‬את בוגרינו‬
                                                     ‫המשתלבים בכל שטחי החיים‪ .‬אין לי ספק כי גם רבי עקיבא‬
                                                     ‫היה מביט בסיפוק על בניו ועל האהבה שהם מגלים לתורה‪,‬‬
                                                                                                  ‫לעם ולארץ‪.‬‬
                                                     ‫ולסיום‪ ,‬היותנו חלק מהתנועה מתבטאת באימוץ ערכיה‬
                                                     ‫לחיים – לדרך חיים! לא בכדי מזדהים זקני התנועה לפי‬
                                                     ‫השבט שהם חברים בו‪ .‬בדרך כלל ישאלו‪" :‬באיזה סניף‬
                                                     ‫היית?" בלשון עבר‪ ,‬אך על השבט ישאלו בלשון הווה‪" :‬באיזה‬
                                                                                                  ‫שבט אתה?"‬
                                                     ‫אשרינו שזכינו להיות חלק מהתנועה‪ ,‬חלק ממשפחת בני‬

                                                     ‫בברכת חברים לתורה ועבודה‪,‬‬              ‫עקיבא‪.‬‬

                                                     ‫דני הירשברג‬

                                                                                                               ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7