Page 6 - זרעים - אדר תשע"ה
P. 6

‫בחיתינוםעה‬
‫כמה מילים על המועצה‪ ,‬מטרתה‪ ,‬והוועדות השונות שיהיו בה‬

                                                                                            ‫חיים של תנועה‬
‫לכאורה עוד ערב שגרתי בתנועה‪ .‬בלו"ז מופיע ביקור באירוע ‪ 20‬שנה לסניף‪ ,‬להכין דבר תורה קצר ולזכור‬

‫להודות לעירייה‪ ...‬אבל מיד כשנכנסתי לאולם‪ ,‬הבנתי שיש כאן משהו מיוחד‪ ...‬לאט לאט נכנסים בוגרי הסניף‪.‬‬

‫כמתבונן מהצד אני רואה שכולם נרגשים‪ .‬הם הגיעו מרחבי הארץ בהתרגשות אדירה‪ ,‬ואחד‪-‬אחד עלו לבמה‬

‫וסיפרו שהחיים שלהם הם מכוח ובזכות מה שקרה בתנועה‪ .‬וכשאני מסתכל על החבורה הנפלאה הזו‪ ,‬אני מבין‬

‫שבני עקיבא היא סיפור חיים‪ .‬סיפור המבקש להצמיח את איש התורה והעבודה‪ ,‬המאמין כי מתוך תורה ניתן‬

‫לרומם את המציאות בדרך לגאולה השלמה‪ .‬ומתוך אותה עוצמה‪ ,‬וההבנה שזהו בסך הכול סניף אחד מתוך ‪380‬‬

                                             ‫סניפים של התנועה‪ ,‬אנו מבקשים להיכנס למועצה של "חיים בתנועה"‪.‬‬

‫במועצה זו נעצור לרגע את שגרת העשייה‪ ,‬ונבקש לבחון את עצמנו‪ :‬כיצד אנו ממשיכים להופיע חיים בתנועה?‬

‫כיצד משימות היום‪-‬יום של התנועה יצליחו להצמיח את חיי היחיד והחברה‪ ,‬חיים הנאמנים לעם‪ ,‬לארץ‬

                                                                                            ‫ולתורה?‬

‫זכינו לחיות דור של גאולה‪ ,‬דור שעליו חלמו והתפללו לאורך הדורות‪ .‬במועצה זו נעצור ונשאל את עצמנו‪:‬‬

‫האם חיינו בתנועה מספיק משמעותיים לדור ולתקופה? האם לימוד התורה שלנו פוגש את חיינו ותובע גדילה‬

‫וצמיחה? האם העשייה היום‪-‬יומית שלנו מכוונת אל אתגרי השעה‪ ,‬כגון המצב החברתי של עמנו‪ ,‬קליטת‬

                                                                                            ‫העלייה וכדומה?‬

                                             ‫בתפילה למועצה משמעותית לכולנו‪.‬‬

         ‫תנועה של בוגרים‬                                   ‫חיים תורה‬                                   ‫בב"ח לתו"ע‬
   ‫ראש הוועדה‪ :‬מתניה ידיד‬                    ‫ראש הוועדה‪ :‬אלחנן שטיגליץ‬                                ‫אמיר סנדלר‬
                                                                                            ‫סמזכ"ל חינוך והדרכה‬
‫הוועדה תעסוק בשכבה הבוגרת בתנועה‪ ,‬מחבריא‬
‫ב' ומעלה‪ ,‬ובדמות הבוגר האידאלי של תנועת בני‬

‫"אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבין עקיבא‪ .‬האם הוא מעורב בעשייה ערכית ורוחנית‪,‬‬

‫עליכם!" בני עקיבא חרטה על דגלה את התורה‪ .‬או אולי מתערבב? האם יש לו חוט שדרה ודרך שבה‬

‫התורה איננה כוללת אך ורק את המפגש עם הכתוב‪ ,‬הוא צועד‪ ,‬או שיש פער בין המילים והאידאלים‬

‫אלא גם את המפגש עם הדמויות שחיות את התורה‪ ,‬הגדולים לבין העשייה בשטח בגיל הבוגר? האם‬

‫שהתורה היא עיסוקן העיקרי‪ .‬בוועדה שלנו ננסה יש תחומים מסוימים שאנו קוראים לבוגרי התנועה‬

‫לברר את יחסנו לתלמידי החכמים‪ .‬אילו תלמידי להשתלב בהם? האם וכיצד צריך להיות קשר בין‬

‫חכמים רוצה בני עקיבא לגדל? אילו תלמידי חכמים פעילות התנועה בחבריא א' וחבריא ב' לבין מסגרות‬

‫הדור זקוק להם? ומה ההשלכות של כל זה על ההמשך של התנועה בהגשמה ובבוגרים? או בקיצור‪,‬‬

‫האם צריך להיות מסלול תנועתי משבט נבטים ועד‬   ‫העבודה היום‪-‬יומית שלנו בבני עקיבא?‬

‫‪?120‬‬

                                                                                            ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11