Page 6 - זרעים - אדר תשע"ה
P. 6
בחיתינוםעה
כמה מילים על המועצה ,מטרתה ,והוועדות השונות שיהיו בה
חיים של תנועה
לכאורה עוד ערב שגרתי בתנועה .בלו"ז מופיע ביקור באירוע 20שנה לסניף ,להכין דבר תורה קצר ולזכור
להודות לעירייה ...אבל מיד כשנכנסתי לאולם ,הבנתי שיש כאן משהו מיוחד ...לאט לאט נכנסים בוגרי הסניף.
כמתבונן מהצד אני רואה שכולם נרגשים .הם הגיעו מרחבי הארץ בהתרגשות אדירה ,ואחד-אחד עלו לבמה
וסיפרו שהחיים שלהם הם מכוח ובזכות מה שקרה בתנועה .וכשאני מסתכל על החבורה הנפלאה הזו ,אני מבין
שבני עקיבא היא סיפור חיים .סיפור המבקש להצמיח את איש התורה והעבודה ,המאמין כי מתוך תורה ניתן
לרומם את המציאות בדרך לגאולה השלמה .ומתוך אותה עוצמה ,וההבנה שזהו בסך הכול סניף אחד מתוך 380
סניפים של התנועה ,אנו מבקשים להיכנס למועצה של "חיים בתנועה".
במועצה זו נעצור לרגע את שגרת העשייה ,ונבקש לבחון את עצמנו :כיצד אנו ממשיכים להופיע חיים בתנועה?
כיצד משימות היום-יום של התנועה יצליחו להצמיח את חיי היחיד והחברה ,חיים הנאמנים לעם ,לארץ
ולתורה?
זכינו לחיות דור של גאולה ,דור שעליו חלמו והתפללו לאורך הדורות .במועצה זו נעצור ונשאל את עצמנו:
האם חיינו בתנועה מספיק משמעותיים לדור ולתקופה? האם לימוד התורה שלנו פוגש את חיינו ותובע גדילה
וצמיחה? האם העשייה היום-יומית שלנו מכוונת אל אתגרי השעה ,כגון המצב החברתי של עמנו ,קליטת
העלייה וכדומה?
בתפילה למועצה משמעותית לכולנו.
תנועה של בוגרים חיים תורה בב"ח לתו"ע
ראש הוועדה :מתניה ידיד ראש הוועדה :אלחנן שטיגליץ אמיר סנדלר
סמזכ"ל חינוך והדרכה
הוועדה תעסוק בשכבה הבוגרת בתנועה ,מחבריא
ב' ומעלה ,ובדמות הבוגר האידאלי של תנועת בני
"אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבין עקיבא .האם הוא מעורב בעשייה ערכית ורוחנית,
עליכם!" בני עקיבא חרטה על דגלה את התורה .או אולי מתערבב? האם יש לו חוט שדרה ודרך שבה
התורה איננה כוללת אך ורק את המפגש עם הכתוב ,הוא צועד ,או שיש פער בין המילים והאידאלים
אלא גם את המפגש עם הדמויות שחיות את התורה ,הגדולים לבין העשייה בשטח בגיל הבוגר? האם
שהתורה היא עיסוקן העיקרי .בוועדה שלנו ננסה יש תחומים מסוימים שאנו קוראים לבוגרי התנועה
לברר את יחסנו לתלמידי החכמים .אילו תלמידי להשתלב בהם? האם וכיצד צריך להיות קשר בין
חכמים רוצה בני עקיבא לגדל? אילו תלמידי חכמים פעילות התנועה בחבריא א' וחבריא ב' לבין מסגרות
הדור זקוק להם? ומה ההשלכות של כל זה על ההמשך של התנועה בהגשמה ובבוגרים? או בקיצור,
האם צריך להיות מסלול תנועתי משבט נבטים ועד העבודה היום-יומית שלנו בבני עקיבא?
?120
6