Page 4 - זרעים - שבט תשע"ה
P. 4

‫במתתנמודעתה‬

                      ‫חודש יובל‬

‫בחודש הקרוב נציין את 'חודש יובל' בסניפים השונים‪.‬‬
‫המטרה היא ליצור שינוי עמדות בחברה ובסניף ביחס לאדם‬

                  ‫ה'חריג'; לבנות חברה מכילה ורגישה יותר‪.‬‬
‫את מטרות החודש ניתן לחלק לשלושה חלקים‬
‫עיקריים‪ :‬שבט יובל עצמו; היחסים בין שבט יובל לשאר‬
‫חניכי הסניף; חניכי הסניף וסוגיות חברתיות שונות‪ .‬אנחנו‬
‫מקווים כי החודש יסייע בקליטתם של שבטי יובל‪ ,‬שימשיכו‬

                       ‫לתרום ולהוסיף אור ושמחה לסניפים‪.‬‬

                                                          ‫‪ ‬‬     ‫חלום שמתגשם בחוץ ‪ /‬ראשית לוינגר‬

             ‫ספר חדש על הרב נריה‬                             ‫כמה מאתנו מדריכים בבני עקיבא? כמה מאתנו מתמודדים‬
                                                             ‫עם חניכים ופעולות? עכשיו תוסיפו לכל זה גם נסיעות‬
‫בימים אלה רואה אור ספר על הרב משה צבי נריה‪' ,‬אבי דור‬         ‫ארוכות וארוחות אצל משפחות‪ ...‬הכול הופך להיות מסובך‬
‫הכיפות הסרוגות'‪ .‬הספר‪ ,‬שכתב מוטי מרמורשטיין‪ ,‬עוסק‬
‫בהשפעתו של הרב נריה על הציונות הדתית‪ .‬מרמורשטיין‬                                                      ‫יותר בהדרכת החוץ!‬
‫עוקב אחר הגותו‪ ,‬פועלו ותרומתו של הרב נריה בעיצוב‬             ‫במחוז ירושלים הוקם לא מזמן פרויקט חדש בשם‬
‫האתוס הציוני‪-‬דתי במדינת ישראל‪ ,‬ומתחקה אחר הדרכים‬             ‫'משקיעים בחוץ'‪ .‬מטרת הפרויקט ליצור מקום מיוחד גם‬
‫שבהן עוצבה השקפת עולמו‪ ,‬אחר מקורות ההשראה‬                    ‫למדריכי החוץ של בני עקיבא‪ ,‬והוא יוצא מנקודת הנחה‬
                                                             ‫שהדרכת פנים שונה מהדרכת חוץ‪ ,‬והדרכת חוץ שונה‬
      ‫וההשפעה עליו‪ ,‬ומאבקיו האידיאולוגיים והפוליטיים‪.‬‬
                                                                                                            ‫מהדרכת פנים‪.‬‬
                                                             ‫לפני כמה שבועות התקיים ערב מדריכים ראשון‬
                                                             ‫למדריכי החוץ‪ .‬הערב נפתח בשיחה של נדב‪ ,‬רכז המחוז‪,‬‬
                                                             ‫שדיבר על נתינה מבפנים החוצה‪ ,‬על הכוח שצריך כדי‬
                                                             ‫לתת‪ ,‬ועוד יותר על הכוחות שצריך כדי לתת בחוץ‪ .‬אחריו‬
                                                             ‫דיברה בת‪-‬גלים שער‪ ,‬אמו של גיל‪-‬עד שער (שלזכרו הוקם‬
                                                             ‫הפרוייקט)‪ .‬בת‪-‬גלים סיפרה סיפורים שונים על גיל‪-‬עד‪ ,‬ועל‬
                                                             ‫תכונות שההדרכה דורשת מהמדריך‪ .‬היא חיזקה את ידינו‬
                                                             ‫ואמרה שברגע שנהיה ממוקדי‪-‬מטרה‪ ,‬נצליח נתגבר על כל‬

                                                                                                                  ‫הקשיים‪.‬‬
                                                             ‫אבשלום‪ ,‬רכז ההדרכה במחוז ירושלים‪ ,‬סיים את הערב‬
                                                             ‫ואמר כי "לא הסביבה שסביבי מייצרת את המציאות‪ ,‬אלא‬
                                                             ‫אני מייצר את המציאות‪ .‬זו אחת הססמאות של הדרכת‬

                                                                                                                      ‫חוץ"‪.‬‬

                                                                                                                             ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9