Page 20 - זרעים - כסלו תשע"ו
P. 20

‫ה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה * ה‬

    ‫האם בחירת שמו של‬
 ‫השבעלט יהדיחדהנשהצלרתיכההתנלוהעיהע?שות‬

‫בעד >> נגד‬‫>>‬

‫אורית זרי‪ ,‬שבט שבות‪ ,‬סניף חדרה‬                               ‫דפנה פרי‪ ,‬שבט עמיצור‪ ,‬סניף הרצליה‬

‫לעניות דעתי‪ ,‬שם השבט החדש צריך להיבחר על ידי‬                 ‫בימים אלו לפני עשר שנים הייתי עסוקה בחודש ארגון‪,‬‬
‫החניכים‪ ,‬בני השבט החדש‪ ,‬ועל ידי המדריכים והבוגרים‪ .‬זאת‬       ‫במוראל‪ ,‬בצביעת קירות‪ ,‬בלהרגיש מלכת העולם בחזרות‬
‫משום שהם אלו שמעורבים במה שמתרחש בשטח‪ ,‬בפעילות‬               ‫לת"סים‪ .‬היום‪ ,‬רוב העיסוק היום‪-‬יומי שלי הוא בעבודה‪,‬‬
‫הנעשית בסניפים‪ ,‬באופיים של הסובבים אותם וברצונותיהם‬          ‫בילדים‪ ,‬בגנים‪ .‬למרות הפערים‪ ,‬עדיין אני מצליחה לראות‬
‫לפעול ואיך לפעול במדינת ישראל‪ .‬הם מכירים את השטח‬
                                                                  ‫קווים מקבילים בין החיים של אז לבין החיים שלי היום‪.‬‬
                                  ‫מקרוב‪ ,‬נושמים את האווירה‪.‬‬  ‫למשל‪ ,‬לרוב יש שני סוגים של גננות‪ :‬האחת הדוגלת בעצמאות‪,‬‬
‫ניתן להשוות‪ ,‬בהגזמה‪ ,‬את בחירת שם השבט החדש‬                   ‫בשיתוף‪ ,‬אולי אפילו שיתוף‪-‬יתר‪ .‬השיתוף בא לידי ביטוי עם‬
‫לבחירת שם לתינוק המגיח לאוויר העולם‪ .‬הוריו בוחרים לו‬         ‫הילדים‪ ,‬אך גם עם רצונות ההורים‪ .‬השנייה לוקחת בעלות על הדרך‬
‫שם על פי האור הרוחני שמתגלה לנגד עיניהם בלידתו‪ ,‬למרות‬        ‫שבה היא מתווה את הדברים‪ ,‬ורק אם יש משהו קיצוני‪ ,‬או יש איזה‬
‫אין‪-‬ספור שמות המוצעים על ידי קרובים ומכרים‪ .‬ברגע‬             ‫רצון מיוחד לשינוי או לתוספת מצד רוב ההורים‪ ,‬היא מאפשרת‬
‫הייחודי שבו האם והאב מביטים ברך הנולד‪ ,‬יש להם תחושה‬          ‫שינוי‪ .‬אין כאן טוב ורע; שתי הדרכים יכולות להתאים‪ ,‬ובכל זאת‪,‬‬
‫פנימית חזקה והשם מתקבל במקום‪ .‬לדעתי‪ ,‬אפשר לראות‬              ‫הדרך המועדפת עליי היא זו של הגננת השנייה‪ ,‬שפועלת בדרכה‬
‫את המדריכים והבוגרים כמעין הורים שהביאו כעת צאצא‬             ‫שלה וקשובה לשינויים אם יש בהם ממש‪ .‬בליל הדעות שהגננת‬
‫לעולם‪ :‬הם עברו תהליך התפתחות ובגרות עם הנוער (השבט‪,‬‬          ‫הראשונה מאפשרת עלול ליצור בלבול‪ ,‬וגם כשמתקבלת החלטה‬
‫במקרה שלנו)‪ ,‬ויש להם חזון ומטרה משותפת להוביל הלאה‬           ‫אחת‪ ,‬כמובן שחלק לא יהיו מרוצים‪ .‬ההשוואה בין הגננות קפצה‬
‫את השבטים האחרים‪ .‬המדריכים השקיעו והיו מעורבים‬               ‫למוחי בהקשר של בחירת שם השבט החדש‪ .‬ההנהלה הארצית‬
‫בתהליך כהורים‪ ,‬הם מבחינים ברוח הניצבת ומתפתחת בקרב‬           ‫היא כמו הגננת ‪ -‬מתווה דרך מתוך ראייה כוללת‪ ,‬פתוחה להצעות‬
‫השבט‪ ,‬וכך גם החניכים והבוגרים‪ .‬להנהלה הארצית יש‬              ‫מהנוער‪ ,‬אך יש לה קו מסוים והחלטה בלעדית‪ .‬ואת זה אני אומרת‬
                                                             ‫כמישהי שנתקעה עם השם "עמיצור"‪ ,‬חולה על השבט‪ ,‬אבל על‬
                                     ‫מספיק סמכויות מנהליות‪.‬‬  ‫השם‪ ...‬אממ‪ ...‬ויחד עם זאת‪ ,‬אני מקבלת אותו באהבה ‪ -‬כי מה יותר‬

                                                                                                  ‫נכון כרגע מעם ישראל חזק!‬

‫איתי שטיינברג מסניף רמת חן‪ :‬השם לשבט החדש צריך‬               ‫שירה שיטרית מסניף ארמון הנציב‪" :‬השם‬
 ‫להיות עמ"י ‪-‬עם ישראל‪ .‬לזכור שאנחנו עם ולא יחידים‪.‬‬            ‫של השבט החדש יהיה יש"י ‪ -‬ראשי תיבות‬
  ‫אנחנו עם אחד כישות אחת גם ברגעי מחלוקות וכשיש‬              ‫'יחד שבטי ישראל'‪ ,‬על זה מדבר הנושא של‬
‫קשיים‪ .‬כמו גוף האדם‪ .‬אמנם לכל איבר יש תפקיד משלו‪ ,‬אך‪,‬‬
‫בסופו של דבר‪ ,‬כל האיברים עובדים יחדיו למען תפעול תקין‬           ‫חודש ארגון 'בסוד היחיד והיחד'"‪.‬‬

   ‫של הגוף‪ .‬כך גם אנחנו‪ ,‬צריכים לעבוד ולהיות יחד‪.‬‬

‫ה* ‪0‬ה‪2‬זירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה * ה‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25