איתור סניפים וכפרי בוגרים
להורדת הפעולה בפורמט PDF לחצו כאן
העליות מהארצות השונות מאז קום המדינה יצרו מגוון תרבותי רחב וגדול לחיי התרבות הישראליים. לכל עדה וקהילה מנהגים משלה, לבוש משלה ולעתים אף שפה ומסורת משלה. בלימוד זה נעמיק בקשר החזק הנובע דווקא מתוך השוני, ויחד ננסה להבין שהשוני אינו דבר שצריך לוותר עליו כדי להתאחד אלא כלי להגעה יחד אל שלמות ואחדות אמתיים.
צריך שכל איש ידע ויבין שבתוך תוכו דולק נר ואין נרו שלו כנר חברו. ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו.
כי הש”י חלק לכל אחד טובה וחיים בפני עצמו ואין אחד דומה לחבירו. ע”כ נאמר שאו את ראש היינו שתעמדו כל אחד על מקום השייך לו. ועי”ז יהי’ במקומו מדוגל ומנושא… והענין בזה בחניות הדגלים, היו כל אחד ואחד עומד על מקומו הראוי לו בשורשו והי’ מכיר את מקומו וכמו כן גם שמות הנשיאים מורים על יקרת הנמצא בכל אחד ואחד.
לאחר שיש לכם מטרה, הגיע הזמן לתכנן את המשימה שלכם. חשבו מה אתם יכולים לעשות כדי להגשים את המטרה שלכם באשר לקליטת עליה. איזו פעילות חד-פעמית או קבועה אתם יכולים ליזום כדי להגיע למטרה זאת? חשוב לזכור את מה שלמדתם – אנחנו לא באים לגמול חסד עם העולים; אתם באים מתוך אינטרס משותף של חיבור, היכרות ולימוד הדדי. נסו לחשוב מה אתם יכולים לעשות כדי להעמיק את הקליטה של העולים בארץ, להקל עליהם את קשיי העלייה, לחבר בין ישראלים חדשים לישראלים ותיקים ולחבר את הישראליות לגוף אחד המורכב מפרטים ייחודיים.
תכננו את העשייה שלכם לפרטים, חלקו תחומי אחריות בין החניכים, קבעו תאריך יעד לביצוע המשימות ותאריך לעשייה, כתבו הכול על דף גדול כדי שלא לפספס שום פרט. אם יש צורך, קבעו פגישת עבודה נוספת לפני העשייה עצמה.
בהצלחה! ה’ עמכם!