מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

כל אחד חשוב

סוג הפעולה
דף לימוד | עשייה
מתאים לגיל
הרא"ה | מעלות | מעפילים | נבטים | ניצנים
משך הפעולה
עד חצי שעה
מערך
1/3
  • פעולה ממערך
0 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

להורדת הפעולה בפורמט PDF לחצו כאן

 

מהלך הלימוד:

העליות מהארצות השונות מאז קום המדינה יצרו מגוון תרבותי רחב וגדול לחיי התרבות הישראליים. לכל עדה וקהילה מנהגים משלה, לבוש משלה ולעתים אף שפה ומסורת משלה. בלימוד זה נעמיק בקשר החזק הנובע דווקא מתוך השוני, ויחד ננסה להבין שהשוני אינו דבר שצריך לוותר עליו כדי להתאחד אלא כלי להגעה יחד אל שלמות ואחדות אמתיים.

 

מימרה על נר ואור, מיוחסת לרב אברהם יצחק קוק

צריך שכל איש ידע ויבין שבתוך תוכו דולק נר ואין נרו שלו כנר חברו. ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו.

 

  • מה מסמל הנר בדברי הרב קוק?
  • במה מתבטא הרעיון שלכל אדם נר שונה? מהו הנר שלי?
  • “אין איש שאין לו נר” – האם לדעתכם לכל אדם יש תכונה המייחדת אותו מאחרים?
  • כיצד יכול האדם להאיר את העולם כולו בעזרת הנר שלו? מה הקשר בין הנרות של כל אדם ובין עלייה לארץ?

 

מי השילוח, חלק א, במדבר

כי הש”י חלק לכל אחד טובה וחיים בפני עצמו ואין אחד דומה לחבירו. ע”כ נאמר שאו את ראש היינו שתעמדו כל אחד על מקום השייך לו. ועי”ז יהי’ במקומו מדוגל ומנושא… והענין בזה בחניות הדגלים, היו כל אחד ואחד עומד על מקומו הראוי לו בשורשו והי’ מכיר את מקומו וכמו כן גם שמות הנשיאים מורים על יקרת הנמצא בכל אחד ואחד.

 

  • לכל אדם יש עניין מיוחד – האם יכול להיות שלשני בני אדם יהיה אותו הייעוד? ואם כן, מה זה אומר על ייחודיות חייו של כל אחד מהם?
  • עניינו של דגל הוא להעיד על העומד מתחתיו ולציין מה הוא. האם הרמת הדגל מביאה בהכרח להבנה של תפקיד האדם? כאשר אדם ‘מרים את הדגל’ ו’קורא אל הדגל’ הוא מציב משימה מיוחדת – אך האם היא מתאימה לכל אחד?
  • מה הכוונה בכתוב “עומד על מקומו הראוי לו”?

 

משימה –

לאחר שיש לכם מטרה, הגיע הזמן לתכנן את המשימה שלכם. חשבו מה אתם יכולים לעשות כדי להגשים את המטרה שלכם באשר לקליטת עליה. איזו פעילות חד-פעמית או קבועה אתם יכולים ליזום כדי להגיע למטרה זאת? חשוב לזכור את מה שלמדתם – אנחנו לא באים לגמול חסד עם העולים; אתם באים מתוך אינטרס משותף של חיבור, היכרות ולימוד הדדי. נסו לחשוב מה אתם יכולים לעשות כדי להעמיק את הקליטה של העולים בארץ, להקל עליהם את קשיי העלייה, לחבר בין ישראלים חדשים לישראלים ותיקים ולחבר את הישראליות לגוף אחד המורכב מפרטים ייחודיים.
תכננו את העשייה שלכם לפרטים, חלקו תחומי אחריות בין החניכים, קבעו תאריך יעד לביצוע המשימות ותאריך לעשייה, כתבו הכול על דף גדול כדי שלא לפספס שום פרט. אם יש צורך, קבעו פגישת עבודה נוספת לפני העשייה עצמה.

 

בהצלחה! ה’ עמכם!

קומיקס נרות

דעתך חשובה לנו