Page 5 - זרעים-גליון אלול תשפ"ג-ספטמבר 23
P. 5

‫ולהעלות אותו קומה"‪.‬‬
                                                                                           ‫כל השנים התנועה עמלה רבות להביא‬
                                                                                           ‫קומונריות לתפקיד וגם לעודד קומונריות‬
                                                                                           ‫שנה ראשונה להמשיך לשנה נוספת‬
                                                                                           ‫בתפקיד‪" .‬קומונריות שנה שנייה‬
                                                                                           ‫משתתפות בסל"ק שמשתמשים בו באותה‬
                                                                                           ‫שפה של השנה הראשונה‪ ,‬אבל מתוך‬
                                                                                           ‫עליית קומה בזכות היכולת להמשיך‬
                                                                                           ‫תהליך ארוך טווח‪ .‬את הסל"ק של השנה‬

                                                                                                ‫השנייה מובילה השנה מבשרת ידיד‪.‬‬
                                                                                           ‫"הסל"ק של השנה השנייה הוא נקודת‬
                                                                                           ‫עצירה בין שנת הקומונה הראשונה‬
                                                                                           ‫ובין השנה השנייה‪ ,‬והמטרה שלו היא‬
                                                                                           ‫להתבונן על מה שהיה וגם להרים מבט‬
                                                                                           ‫לקראת השנה שמגיעה‪ ,‬כדי שלא תהיה‬
                                                                                           ‫סתם המשך של השנה שהייתה‪ .‬יש‬

                   ‫רוני ולטפרייד‪:‬‬                 ‫כשיוצאים לטיול וגם כשמעבירים פעולה‪,‬‬      ‫המון הזדמנויות בשנה השנייה‪ ,‬והמטרה‬
      ‫הסל"ק באמת עזר לי להבין‬                     ‫כי בסופו של דבר ערך התורה הוא ערך‬        ‫של העצירה הזו היא גם לחשוב על‬
    ‫לקראת מה אני הולכת ובעיקר‬                                                              ‫ההזדמנויות האלה וגם ליצור אותן‪ .‬לא כי‬
‫נתן הרבה רוח ומוטיבציה לעשייה‬                                           ‫מרכזי‪ ,‬הוא העיקר‪.‬‬  ‫מה שעשיתי עד עכשיו לא היה טוב‪ ,‬אלא‬
       ‫ולשותפות בהובלה בתנועה‬                     ‫"כשהגעתי לסל"ק היו לי הרבה שאלות‪,‬‬        ‫כי יש בשנה השנייה הזדמנות למשהו‬
                                                  ‫וקיבלתי תשובות על הרבה מהן‪ .‬קיבלתי‬       ‫משמעותי יותר‪ ,‬מדויק יותר‪ ,‬עמוק יותר"‪.‬‬
                   ‫זוהרה בן דלק‪:‬‬                  ‫מהסל"ק את ההרגשה של להיות חלק‬            ‫בשנים האחרונות התנועה שמה דגש‬
‫אנחנו רוצים לבנות בכמה מעגלים‬                     ‫ממשהו גדול‪ .‬יש כאן תנועה שלמה שאני‬       ‫על מה שהיא מכנה "עוגנים"‪ :‬יצירת‬
                                                  ‫חלק ממנה והולכת להוביל בה‪ .‬הסל"ק‬         ‫חוסן ועמידות לנוכח האתגרים שתפקיד‬
     ‫את היסודות לבניין האישיות‬                    ‫באמת עזר לי להבין לקראת מה אני‬           ‫הקומונה מזמן דרך חיזוק נקודות היציבות‬
‫שהקומונרית נדרשת אליו במסגרת‬                      ‫הולכת ובעיקר נתן הרבה רוח ומוטיבציה‬
                                                                                              ‫הפנימיות והחיצוניות של הקומונרית‪.‬‬
     ‫התפקיד שלה‪ .‬זה כולל חיבור‬                        ‫לעשייה ולשותפות בהובלה בתנועה‪.‬‬       ‫אני שואלת את נגה על התדמית הקשוחה‬
‫לתנועה ולדרך‪ ,‬ביסוס הזהות שלה‬                     ‫"היו גם יחידות שסייעו במתן כלים‬          ‫שיש לסל"ק‪" .‬אני רואה את זה אחרת‪.‬‬
                                                  ‫פרקטיים‪ ,‬למשל סדנה לבניית ישב"ץ‬          ‫בסופו של דבר הקומונריות הולכות‬
        ‫וגם קבלת כלים מקצועיים‬                    ‫פתיחה‪ ,‬אבל רוב הסל"ק ורוב מה שאני‬        ‫לתפקיד מאתגר‪ .‬הוא חשוב‪ ,‬מגדל ומספק‪,‬‬
                                                  ‫קיבלתי ממנו היה קשור לעולמות הרוח‪,‬‬       ‫אבל הוא לא תמיד פשוט‪ .‬זה תפקיד‬
         ‫כלים ומקום למחשבה ולחלומות‪ ,‬לפתוח‬        ‫מה זה בני עקיבא‪ ,‬ערכי התנועה‪ ,‬הבנה‬       ‫ענקי‪ ,‬שנוגע בהרבה אנשים‪ ,‬ולכן גם‬
                                        ‫את הראש‪.‬‬                                           ‫ההכשרה לקראתו צריכה להיות מעמיקה‪.‬‬
                                                              ‫של משמעות התפקיד ועוד"‪.‬‬      ‫מי שבחרה בתפקיד כזה‪ ,‬הבחירה הזאת‬
         ‫"בסופו של דבר הקומונרית לא מגיעה‬                                                  ‫מעידה עליה ועל האישיות שלה‪.‬‬
         ‫לסל"ק דף חלק‪ .‬היא מביאה מטען‬                           ‫נקודת ההתנעה‬               ‫הקומונריות דורשות מעצמן‪ ,‬ואנחנו פה‬
         ‫שהתחנכה אליו בתנועה בשנים הקודמות‪.‬‬
         ‫היכולת שלה להגיע למקום של תפקיד‬          ‫"הסל"ק לא מתיימר להוציא את‬                             ‫כדי להאיר להן את הדרך"‪.‬‬
         ‫הובלה בתנועה ולעשות את הצעדים‬            ‫הקומונריות מוכנות לגמרי"‪ ,‬מדגישה נגה‪,‬‬     ‫רוני‪ ,‬מה קיבלת מהסל"ק כשיצאת ממנו?‬
                                                  ‫"הוא בונה תפיסה ראשונית רחבה בכל‬
                  ‫הראשונים שלה נוצרת בסל"ק"‪.‬‬      ‫הנקודות שנוגעות לתפקיד של הקומונרית‪,‬‬                       ‫הרגשת מוכנה לתפקיד?‬
                                                  ‫שבאמצעותן היא יכולה לצאת לדרך‪ .‬מובן‬      ‫"אני זוכרת את השיחה של הרבנית אסתי‬
                                                  ‫שמערך ההכשרה והליווי נמשך לאורך‬          ‫רוזנברג‪ ,‬ראש בית המדרש לנשים במגדל‬
                                                  ‫כל השנה בימי הכשרה‪ ,‬בסיליקונים (ימי‬      ‫עוז‪ .‬היא דיברה על שכל דבר שאנחנו‬
                                                  ‫הכשרה מרוכזים‪ ,‬כמו סל"ק קטן‪ ,‬א"ר)‪,‬‬       ‫עושים בסניף צריך לבוא מתוך המקום של‬
                                                  ‫וצוות המחוז והרכז המלווה הולכים עם‬       ‫התורה‪ ,‬כי זה מה שמייחד את בני עקיבא‪.‬‬
                                                                                           ‫זו נקודה שלאורך השנה שמתי עליה דגש‬
                                                              ‫הקומונרית לאורך כל הדרך"‪.‬‬    ‫ומחשבה‪ ,‬לראות איך משלבים אותה גם‬
                                                  ‫"אחד הדברים שקורים בסל"ק זה פתאום‬
                                                  ‫הסוויץ' שנעשה בראש"‪ ,‬אומרת זוהרה‬
                                                  ‫וממחישה‪" :‬את‪ ,‬הקומונרית‪ ,‬סגרת תפקיד‬
                                                  ‫לשירות הלאומי‪ ,‬הכנסת את המפתח‬
                                                  ‫לסטרטר‪ ,‬והסל"ק הוא הסוויץ'‪ ,‬נקודת‬
                                                  ‫ההתנעה לפני הנסיעה‪ ,‬לפני היציאה לדרך‪.‬‬
                                                  ‫"נכון‪ ,‬כשהקומונרית תגיע לסניף היא‬
                                                  ‫תצטרך ללמוד ולהכיר אותו‪ ,‬אבל דווקא‬
                                                  ‫עכשיו‪ ,‬כשהיא עוד לא בשטח וצריכה‬
                                                  ‫לטפל במקרים ספציפיים‪ ,‬כשהיא עוד‬
                                                  ‫לא מכירה את הסניף לעומק‪ ,‬היא מקבלת‬

‫אלול תשפ״ג ‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10