Page 18 - זרעים-סכום הועידה ה-כה-אייר תשפ"ה-מאי 2025
P. 18
שיחות הוועידה נאומים שנשמעו במהלך הוועידה הכ"ה • שיחות הוועידה נאומים שנשמעו ב
צילום :יוסי זליגר מחלוקת שהיא
לשם שמיים -
סופה להתקיים
פסח האוספטר
רכז תנועת דרור ישראל
לעם' .אין רגעים אלה באים בהמון חוגג הבלתי נימוסית ,הפראית והאכזרית ...אינני ספרו 'מתן תורה' כותב בעלב
ובתהלוכות ניצחון! קשים ומרים הם... יודע מי הוא האשם .טוב יותר לומר כולנו
משהם באים בייסורים ובפורענות ,באבדות אשמנו ,הלכנו אחרי שרירות הלב ואחרי הסולם רבי יהודה הלוי אשלג
ובתבוסות — הרי הם מעמידים במבחן את יצר הרע של המשטמה והכעסנות הפראית זצ"ל כך" :וזהו דבר הערבות,
הנבואה ואת החכמה ,את המעשה ואת אשר כל ישראל נעשו ערבים
האופי ואוי לו לדור המכזיב ברגעים אלה". אוי מה היה לנו בית ישראל". זה לזה ,כי לא ניתנה להם התורה ,בטרם
ומה היא ההכרעה העומדת בפני כולנו? אנו כולנו עומדים בימים אלה בפני השאלה שנשאל כל אחד ואחת מישראל ,אם מסכים
תנועתכם בני עקיבא קבעה את נושא המכרעת ,העמוקה ,המייסרת עד למאוד הוא לקבל עליו את המצווה של אהבת
ועידתה 'תנועה אשר רוח בה' .ומה טיבה בדבר גורלנו וייעודנו המשותף על כברת הזולת בשיעור הכתוב 'ואהבת לרעך כמוך'
של רוח זו? "צריך לחדש את הנשמה ארץ אבותינו ואמותינו .אנו עומדים כעת בכל שיעורו ...ואחר שכל האומה הסכימו
הישראלית בכל מילואה" ,כותב הראי"ה בפני החלטות הרות גורל! הכרעות אשר פה אחד ואמרו נעשה ונשמע ,הרי שכל
קוק" .את כל היסודות הגנוזים בה .צריך מיטב בנינו ובנותינו נתנו נפשם וחירפו אחד מישראל נעשה ערב ...ויכול לקיים
לשבר את בת-עמי רק לשם בנינה" .קרי: חייהם למות .חלקם עדיין נמקים במנהרות מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' ,ומטעם זה לא
הערלים ,המרצחים שונאי האדם ומחללי היו מוכנים כלל לקבל התורה מזמן אברהם
עאלנבורהלגעעהולעלתכבהגותונהןירפילסינוביטזורשהראילנתנוקשקרהוואידטםלש צלם א-לוהים באדם ,כדי שאנו נוכל למלא יצחק ויעקב אלא עד שיצאו ממצרים והיו
את ייעוד הדורות ,קיומה וביסוסה של
מותר וראוי לפרק במידה הראויה את הישן מדינת ישראל שלנו ברוח נביאי ישראל, לאומה שלמה".
כדי לאפשר בנייה מחודשת ועמוקה של "ִׂש ְנאּו ָרע ְו ֶא ֱהבּו טֹוב" ,לנצח נצחים .כדברי ומוסיף ואומר בעל הסולם על רבי עקיבא:
רוח האומה ,כדי להגיע לתחייה רוחנית, חיים נחמן ביאליקּ" :ו ְבמֹו ָתם ִצּוּו ָלנּו ֶאת "נמצא כשהוא אומר על המצווה של ואהבת
לתחייה לאומית ,אומר הראי"ה קוק זצ"ל. ַה ַחִּיים — ַה ַחִּיים ַעד ָהעֹו ָלם" .המבינים לרעך כמוך שהוא כלל גדול בתורה...
בט"ז בתמוז התש"ף ,שנת ,2020נחתמה אנחנו עד כמה מחויבים אנחנו כולנו הנה עלינו להבין ששאר תרי"ב המצוות
בין שתי תנועותינו אמנת 'שבת ישראלית שבתורה ...אינן לא פחות ולא יותר מאשר
בפרהסיה' .בחותמים היה הרב חיים מאיר במעשינו להיות ראויים לזכרם? סכום הפרטים המוכנסים ומותנים במצווה
דרוקמן זכרו לברכה .בין שאר דברי ולכן בצומת דרכים היסטורי זה אין אנו
האמנה בדבר השבת היה כתוב כך" :ביסוד מתבקשים חלילה לוותר על המחלוקות האחת הזו ואהבת לרעך כמוך".
הסכמתנו הנוגעת לשבת בישראל ,מונחת שבינינו ,כי כל "מחלוקת שהיא לשם אלא שלכאב הלב הנורא של כולנו אין אלה
שמיים סופה להתקיים ,ושאינה לשם פני הדברים בינינו כלל וכלל בימים אלה.
שמיים אין סופה להתקיים" ,והיטב שנינו מעדיף אני שלא לדבר בפניכם על ימינו
אלה ,אלא דווקא להיתלות באילן גבוה
כי "אלו ואלו דברי א-לוהים חיים". מאוד .להביא מדבריו לימינו .בט' בחשוון
רק יחד ,ייעוד משותף התרצ"ה ,1934 ,כתב הראי"ה קוק זצ"ל את
הדברים הבאים במאמרו 'לשבר בת-עמי'
ברגע גורלי זה נקראים אנו להתבונן ביראת בהתייחסו לסכסוכים הנוראים דאז בינינו,
קודש על העול ההיסטורי שהוטל על עם ישראל ,בעקבות רצח ארלוזורוב ,אשר
כתפינו שלנו ,תנועות בני עקיבא והנוער הגיעו לשיאם בחשוון התרצ"ה ,כאשר
העובד והלומד דרור ישראל ושאר תנועות חברי הסתדרות ,אנחנו ,התפרצו לאספת
הנוער הציוניות חלוציות בישראל ,להכיר רוויזיוניסטים בחיפה והביאו לפציעתם של
ברגע מיוחד זה לחברה הישראלית .בשעת
ההכרעה בדבר עתידנו המשותף ,זמן המבחן 23אנשים .וכך אמר:
להכרעתנו להיות עם אחד ,כדברי ברל "אותו חילול השם של כל מאוויינו
כצנלסון" :יש רגעים בהם נצרפת אומה, ושאיפתנו הקדושה ,הכלולה בשיבת ציון,
בהם נבחנת תנועה ,בהם יחושל אדם ,בהם בבניין הארץ ובתחיית האומה ...אותו חילול
היסטוריה מתחוללת' .היום הזה נהיית השם למרום פסגתו הגיע באותה הפעולה
הנתעבה של מלחמת אחים הבלתי שכלית,
ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל 18

