Page 3 - זרעים-שבת תנועה-אייר תשפ"ד-מאי 2024
P. 3
לקיים עולם מבשר קאפח | ראש מחלקת הדרכה
נמשחת ,אשריך!
סודו של רבי שמעון לדורנו
צמא לקשר עמוק עם אבא שבשמיים. לראייה הפנימית של רבי שמעון. אש .אחד הדברים שאפשר להסתכל
אנחנו מבקשים להבין ,להיות קשורים רשב"י רואה לפניו זוג מכוון מטרה: עליהם בלי להפסיק .יש באש משהו
לפנימיות וללב של התורה והמצוות, ילדים .הם אינם עוצרים לרגע שמתגעגע ,שכוסף ,משהו שלא נח
ולא להסתפק רק בהיותנו עבדים להסתכל על מה שכבר יש להם ,על לרגע .במובן מסוים האש הזו מבטאת
שמצווים ועושים .אנחנו מבקשים הזוגיות .מבחינתם הזוגיות היא רק את אש הפנימיות של כל אחד ,את
מהקב"ה :לפני הכול אנחנו רוצים אמצעי ,הדרך אל היעד .אין ביניהם הנשמה של כל אחד .נר ה' נשמת אדם.
אותך! רוצים גאולה על ידך! רוצים את קשר עצמי ,רק הם כמו שני שותפים הנשמה שלנו היא כמו אותה להבה,
עסקיים שמנסים להשיג משהו. שלהבת ,שכל הזמן מתגעגעת וכמהה,
בית המקדש כדי להתקשר אליך! בנקודה הזו רשב"י אומר להם :חזרו רוצה לעלות למעלה ,לשאוף לאין-
גדלתי במירון ,וההילולה השנתית היא אחורה ,לזמן שבו ראיתם באמת זה
אחד האירועים שעיצבו את מי שאני את הפנימיות של זה .התמקדו בפעם סוף .זו המהות שלה.
היום .אני מזמין אתכם בל"ג בעומר האחרונה שהסתכלתם זה על זה בל"ג בעומר אנחנו מעלים על נס
להתמקד בפנימיות ,להסתכל בעין כעל תכלית בפני עצמה ,בחתונה .אם את דמותו של רבי שמעון בר יוחאי,
טובה על הזולת ,להעמיק ברצונות תצליחו לסגל לעצמכם מבט כזה ,מבט רשב"י .אחד החידושים שלו בעולם
הפנימיים ,לגלות אילו סודות הנשמה פנימי שרואה את הלב ולא רק את היה ההסתכלות הפנימית .הוא הדמות
שלכם מחביאה .ההסתכלות באש היא שמובילה את פנימיות התורה ,הזוהר.
התוצאות הניכרות לעין ,תתברכו. תורת הסוד היהודית ,זו ששמה לב אל
סגולה בדוקה לעניין הזה. תורת הסוד ששייכת לדור שלנו מביאה הנשמה ,שמגלה את סודו של כל אדם
לחיים ,לחיים! בדיוק את אותה בשורה כמו של בני
הזוג .הסיפור של הדור שלנו הוא ואדם.
הגמרא מספרת על בני זוג אוהבים
אנחנו מבקשים להבין ,להיות קשורים לפנימיות שהיו נשואים עשר שנים ולא היו להם
וללב של התורה והמצוות ,ולא להסתפק רק ילדים .הזוג הכואב ניגש לרשב"י וביקש
ממנו ,בהתאם להלכה שהייתה נהוגה
בהיותנו עבדים שמצווים ועושים .אנחנו מבקשים באותו זמן ,להתגרש .התשובה של
מהקב"ה :לפני הכול אנחנו רוצים אותך! רוצים רבי שמעון הפתיעה אותם" :אין בעיה,
גאולה על ידך! רוצים את בית המקדש כדי אסדר את הגט .אבל כמו שחגגתם
להתקשר אליך! את החיים שלכם יחד בחתונה ,בואו
תיפרדו כמו שצריך ותחגגו את הפרדה
שלכם" .לכן הם עשו מסיבה והזמינו
אליה את הקרובים והרחוקים .מסיבת
גירושין.
כטוב ליבו ביין אמר הגבר לגרושתו
לעתיד" :בחרי לך את החפץ הכי טוב
בבית ,וקחי אותו במתנה" ,ונרדם.
האישה לא היססה ,ובחרה לקחת
את בעלה הישן איתה לבית אביה.
כשהתעורר מבולבל אמרה לו" :ציווית
עליי לקחת איתי את החפץ הטוב
ביותר .אין לי חפץ טוב בעולם יותר
ממך" .השניים חזרו לרשב"י וסיפרו לו
את מה שקרה .הוא בירך אותם ,והם
זכו להוליד בנים ובנות.
יש בסיפור המרגש הזה כמה שאלות
שאינן נותנות מנוח ,אבל זו המטרידה
מכולן :אם רבי שמעון היה יכול לברך
אותם בילדים ,למה לא בירך אותם
מלכתחילה? למה שלח אותם לחגוג
את הפרדה ,ורק אחריה נתן את
ברכתו?
הנה התשובה העמוקה ,והיא קשורה
אייר תשפ״ד 3