Page 5 - זרעים-שבט תשע"ח
P. 5

‫ש באטל ו תל שתעש״ עח ״ |ז |פ רששבתת מכ יש פתטצי םא |‬

                                                                          ‫טיול ט"ו בשבט בתנועה‬

         ‫הטיול‪ ,‬שעמד השנה בסימן 'בעקבות הוועידה הכ"ד – מובילים בדרך תורה ועבודה'‪ ,‬התקיים בתשעה מוקדים ברחבי‬
     ‫הארץ‪ .‬השנה השתתפו בטיול גם צוותי נחשון‪ ,‬שטיילו במוקד משלהם‪ ,‬וצוותי ארגון‪ ,‬ששובצו בתפקידים במסגרת טיולי‬

                                                                                                            ‫המחוזות‪.‬‬
       ‫מחוז מרכז טייל בשילה הקדומה‪ ,‬ואדווה מובשוביץ‪-‬ירס‪ ,‬רכזת מחוז מרכז‪ ,‬סיפרה על הטיול‪" :‬טיילנו בשילה הקדומה‪,‬‬
    ‫המקום שבו התפללה חנה ובו הוצב המשכן‪ .‬רוב החניכים שלנו לא מגיעים לאזור הזה כלל ואינם נחשפים ליופי של הסבי־‬
    ‫בה‪ ,‬ולכן אנחנו רואים חשיבות גדולה בטיול דווקא שם‪ .‬כמו כן הטיול משמעותי גם מהפן של החיבור בין החניכים השונים‪.‬‬
       ‫סניפי מחוז מרכז שונים זה מזה בהמון היבטים‪ ,‬ואפשר למצוא בהם חניכים מכל גוני הקשת‪ .‬המוטו של מחוז מרכז הוא‬
    ‫'מאמינים שצריכים לתקן'‪ ,‬ואין תיקון בלי היכרות עם החברה הסובבת‪ .‬היכולת לפקוח את העיניים‪ ,‬לראות את אלפי חברי‬

                       ‫המחוז ולהבין שיש לנו אחריות לא רק לעצמנו אלא גם לסביבה‪ ,‬אלו דברים שאנחנו מחנכים אליהם"‪.‬‬
                                                                       ‫למה בחרתם את המילים 'מתפללים ונוטעים' כנושא הטיול?‬

     ‫"בשילה הקדומה התפללה לבן חנה‪ ,‬אימו של שמואל הנביא‪ .‬אנחנו מטיילים במקום של תפילה וכמיהה למציאות חדשה‪,‬‬
     ‫מקום שונה ממה שאנחנו רואים וחווים ביום‪-‬יום‪ .‬היכולת להתפלל על האחר היא נקודה מאוד משמעותית‪ ,‬ואותה בחרנו‬
    ‫להדגיש הפעם"‪ .‬קרוב לארבעת אלפים חניכים ומדריכים יצאו לטיול ט"ו בשבט של מחוז מרכז‪ ,‬ויותר ממאה ועשרה חברי‬

                                                                    ‫צוות נחשון מהמחוז השתתפו בטיול הייעודי שלהם‪.‬‬

                                                   ‫כולה‪ .‬הסטודנטים עצמם נבנים מזה‪.‬‬
‫"בלוד פועלים שני גרעינים‪ ,‬ושניהם עובדים בשיתוף פעולה עם הגרעין התורני‪ :‬ברמת‬
‫אשכול החברים מפעילים מועדונית שמתכנסים בה בכל שבוע חמישים מילדי השכונה‪.‬‬
‫נוסף על כך החברים מפעילים מיזם הקמת ועדי בתים ושיפוץ כניסות למבנים בשכונה‪.‬‬
‫חברי הכפר כבר נכנסו לשמונה עשר בניינים‪ ,‬עזרו בהקמת ועדי הבתים ושיפצו את כניסת‬

                                                          ‫הבניין בתקצוב של העירייה‪.‬‬
‫"דמיינו את הסיטואציה‪ :‬בישיבת ועד בית של בניין בשכונה יושבים נציגי ארבע משפחות‬
‫יהודיות בנות העדה האתיופית‪ ,‬ארבע משפחות ערביות וסטודנט מהכפר‪ ,‬ויחד הם מחליטים‬

       ‫איך לשפץ את המבנה‪ ,‬לסדר את הגינה ולהסדיר את התשלומים לחברת החשמל"‪.‬‬
‫בשכונת רמות‪ ,‬השכונה השנייה בלוד שבה פועל כפר סטודנטים של התנועה‪ ,‬האתגרים‬
‫שונים‪ .‬מדובר בשכונה ותיקה ששיעור ניכר של אוכלוסייתה הוא קשישים‪ ,‬וגם שם מצאו‬
‫חברי הכפר אפיק לפעילות התנדבותית‪ :‬הסטודנטים יזמו מערך חונכויות עם קשישים‪,‬‬
 ‫הקימו מרכז קשישים‪ ,‬דחפו להפעלת חוג רקמה ומעבירים מגוון הפעלות לקראת החגים‪.‬‬
‫לתנועת הבוגרים של בני עקיבא יש שבעה עשר כפרי סטודנטים ובהם יותר מארבע מאות‬

                      ‫חברים‪ ,‬ולצידם פועלים שלושה עשר גרעיני משפחות של התנועה‪.‬‬

                   ‫הושקה קבוצת הבוגרים של תוכנית השחר‬

‫תוכנית השחר של תנועת בני עקיבא היא תוכנית המעודדת בירור זהות ופיתוח מנהיגות‬
‫בקרב יוצאי העדה האתיופית בכיתות ט עד יב במסגרת סניפי התנועה‪ .‬במלאות עשרים‬
‫שנה לתוכנית הושקה קבוצת הבוגרים של השחר‪ ,‬ותרכז אותה רחל קפטיי‪ ,‬מדריכה לשעבר‬

                                                                            ‫בתוכנית‪.‬‬
‫"התוכנית פועלת השנה מבאר שבע ועד חדרה עם עשרים ואחת קבוצות של יוצאי העדה‬
‫האתיופית שמשולבים בסניפים השונים"‪ ,‬מספרת רחל‪" .‬במהלך ארבע שנות החברות‬
‫בתוכנית עוברים החניכים תהליכים אישיים וקבוצתיים משמעותיים מאוד‪ ,‬ובסיומה‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10