Page 12 - זרעים-ניסן תשע"ח
P. 12

‫הרבנים והמנהיגים צריכים להתאגד!‬                          ‫קול קורא‬
                ‫אליעזר דוד‪ ,‬שבט מגשימים‬
                                                                    ‫בחודש שעבר כתבה‬
‫שמי אליעזר דוד‪ ,‬גילי נושק ל‪ ,70-‬אני חבר שבט מגשימים‪.‬‬               ‫לנו נעמה את המאמר‬
‫קראתי בשקיקה את מאמרה של נעמה‪ .‬נעמה כותבת‪:‬‬                     ‫'דתי לפי דעתי'‪ ,‬שבו היא‬
‫"בעיניי‪ ,‬בראש ובראשונה יש פה כשל של מערכת החינוך‬                 ‫מתארת את תחושותיה‬
‫הדתית‪ ,‬הפורמלית והבלתי פורמלית‪ .‬בעולם שאנו חיים בו‬               ‫בעניין הידרדרות הנוער‬
‫מתחוללים שינויים בכל רגע‪ ,‬ואני מרגישה שמערכת החינוך‬           ‫הציוני‪-‬דתי מבחינה דתית‬
‫(הכללית והדתית) לא מעורה דייה בשינויים האלה‪ ,‬וגם אם כן‪,‬‬      ‫וערכית‪ .‬עם פרסום המאמר‬
                                                                    ‫קיבלנו תגובות מכם‪,‬‬
                                  ‫היא אינה ערוכה אליהם"‪.‬‬    ‫הקוראים‪ ,‬והחלטנו לפרסמן‪.‬‬
‫אני מצטט את נעמה כי אני מסכים ממש עם כל מילה שלה‪,‬‬              ‫מה חשבתם על המאמר?‬
‫אבל יש לי שאלה כנה‪ .‬פעם‪ ,‬לפני ‪ 50‬שנה‪ ,‬חשבנו שאפשר‬
‫גם להחזיק רדיו‪ ,‬טלוויזיה וטלפון ולהתמודד עם המודרניזציה‬       ‫גם אתם רוצים לפרסם מאמר שלכם?‬
‫הזאת היטב‪ ,‬כעיקרון‪ ,‬ולא לברוח מהמציאות! אך היום‪,‬‬            ‫דעה? תובנה? חוויה משמעותית שעברתם?‬
‫כאשר האינטרנט מפותח כל כך‪ ,‬הטלפון משוכלל – מביא‬
‫את כל התכנים מכל העולם‪ ,‬גם התכנים המאוסים‪ ,‬המפתים‬              ‫מוזמנים לשלוח אלינו למדור 'קול קורא'‬
‫למתירנות מוגזמת – אני שואל את עצמי‪ :‬האם בני הנוער‬
                                                                 ‫‪zraim31@gmail.com‬‬
     ‫מסוגלים להתמודד עם תופעות אלו? עם מציאויות אלו?‬
‫הגיע הזמן שהרבנים הנפלאים שלנו ישבו יחדיו וייתנו‬
‫הנחיות לציבור שלנו כיצד להתמודד‪ ,‬ואני מצטט שוב את‬
‫נעמה‪" :‬יש חור שממשיך לגדול ולגדול ואי אפשר להתכחש‬

         ‫לו‪ ,‬ואם לא נעצור אותו בזמן הנזק יהיה בלתי הפיך"‪.‬‬
‫כבוד הרבנים הגדולים של דורנו‪ ,‬שימו לב‪ ,‬הנהיגו את‬
‫הציבור‪ ,‬אתם האחראים ובכם תלוי הקולר‪ .‬בנפשנו הדבר‪.‬‬

                                      ‫בנפש מדינתנו הדבר!‬
‫כשהיינו בכיתה יב בישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה‪ ,‬שיחקנו‪,‬‬
‫השתוללנו‪ ,‬צחקנו במלוא הפה ואפילו יותר מכך (הרב זאב‬
‫נחושתן ואחרים משבט מגשימים ידעו היטב למה הכוונה)‪ .‬עם‬
‫זאת הלימודים‪ ,‬בין שקודש ובין שחול‪ ,‬היו ברמה גבוהה מאוד‬
‫עד כדי כך שיכולנו להיכנס לשיעורים בישיבה גבוהה ליטאית‪,‬‬

                   ‫להבין הכול ולהשתתף בשיעורים בקלות!‬
‫היום ר"מ בישיבת הסדר צריך להתחיל גמרא עם תלמידיו‬
‫כאילו רק סיימו כיתה ח או ט‪ .‬אז‪ ,‬כבר בכיתה יב למדנו עם הרב‬
‫שמשון קורמן שליט"א ועם הרב בנימין הרלינג הי"ד ראשונים‬

                                                 ‫ואחרונים‪.‬‬
‫גם במתמטיקה הרמה הייתה גבוהה והשאלות היו לא רק‬
‫מה שכתבו בספר אלא הבנת דבר מתוך דבר‪ ,‬ורוב השאלות‬

                                                 ‫היו כאלה‪.‬‬
‫כיום התפרסם שלעומת אומות העולם אנחנו במקום‬
‫ה‪ 37-‬בעולם במתמטיקה‪ .‬לאן הגענו? הזהו המוח היהודי?‬
‫איך הידרדרנו? ובכן‪ ,‬כבר יש מחקרים בעולם כולו שמעידים‬
‫שהטלוויזיה והאינטרנט‪ ,‬שמוסרים כל דבר מוכן בלי לאמץ את‬
‫הראש‪ ,‬הם הגורמים לירידה התלולה שלנו בלימודים (לעומת‬

           ‫לימוד הגמרא‪ ,‬שמפתח מאוד את האינטליגנציה)‪.‬‬
‫לסיכום‪ ,‬טוב מאוד עשתה נעמה שהעלתה את הנושא‪,‬‬
‫ותודה לכם עיתון יקר מאוד שהבאתם את המאמר‪ .‬אכן‪ ,‬רבנינו‪,‬‬
‫מנהיגנו‪ ,‬שגאונים גדולים הם ובעלי ניסיון‪ ,‬הם שצריכים‬

          ‫כ'סנהדרין הלאומית' להורות ולצוות לנו דרך נכונה‪.‬‬

             ‫אליעזר דוד‪ ,‬שבט מגשימים‪:‬‬
‫"כבוד הרבנים הגדולים של דורנו‪ ,‬שימו‬
‫לב‪ ,‬הנהיגו את הציבור‪ ,‬אתם האחראים‬
‫ובכם תלוי הקולר‪ .‬בנפשנו הדבר‪ .‬בנפש‬

                     ‫מדינתנו הדבר!"‬

                                                                                                     ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16