Page 30 - זרעים-אייר תשע"ז
P. 30

‫מרכז הדרכה‬                         ‫חברותא ‪ -‬לומדים יחד‬

                             ‫ילהשדאיתעסחתמפשםצקקאמלתהלכם?כןםבפלכלעיללומלמוחוותדדדחחשתוובוייוכריןיפיתאיעערבה'הכיממלדתעוהארםעיבםהיחחרבלדרכבושהלע‪-,‬רטובחבנבבוהשרושבותאליתא?א‪,‬ם‬
                                                             ‫רלוונטיים‪ .‬לימוד נעים!‬

                     ‫חזון הגאולה של בני עקיבא‬

        ‫קראו את הקטע שכתב הרב קוק לבני עקיבא וראו מהן שלוש עצותיו לחיים בדור של גאולה‪:‬‬                               ‫‪.1‬‬
                                                                                          ‫"יקירי לבבי‪' ,‬בני עקיבא'‪.‬‬

‫מרבי עקיבא אורן של ישראל היו נא מכוונים לשלשת הסימנים המציינים לנו לדורות את קדושתו‬
                                                                                                      ‫העליונה‪ ,‬שהם‪:‬‬

                                         ‫ראשית אהבת התורה עד לכדי מסירות נפש של סבל בלתי גבולי‪.‬‬
‫השנית ההכללה – פלגים רבים הולכים וזורמים‪ .‬אבל הכל בא מתוך אותו הים הגדול‪ ,‬תורתו הכוללת‬

                                                                                                      ‫של רבי עקיבא‪.‬‬
‫והשלישית היא מדת רבי עקיבא המיוחדה‪ ,‬שהיא מתעוררת עכשיו בזמן צמיחת הישועה‪ .‬התלהבות‬
‫ומסירות לחזק כל חזון של גאולה ותחיה לישראל וארצו‪ .‬תורת אמת אשר בפה קדוש יבוא תור לה‪,‬‬
‫והתור הזה הולך ובא‪ .‬ולא לחנם לחם ישראל מלחמת קיומו ונצחו עד דור אחרון ועד בכלל" (הרב‬

                                                                                          ‫אברהם יצחק הכהן קוק)‪.‬‬

‫איך אפשר ליישם את כל אחד מהסימנים שהרב קוק נותן לנו מרבי עקיבא? (אהבת תורה‪ ,‬קבלת‬
                                                  ‫כל הפלגים באומה והתלהבות ומסירות בתקופה הגאולה)‬

‫הרב קוק מורה לנו‪ ,‬חברי בני עקיבא‪ ,‬לחזק כל רעיון ומעשה של גאולה‪ .‬מהו מעשה הגאולה‬
                                                                  ‫המשמעותי שהמשפחה שלך עשתה עד כה?‬

 ‫התבוננו בקטעים מתוך מגילת העצמאות שנכתבה ונחתמה בה' באייר תש"ח‪ ,‬יום הכרזת המדינה‪:‬‬                                   ‫‪.2‬‬
‫"מתוך קשר היסטורי ומסורתי חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות‬
‫האחרונים שבו לארצם בהמונים‪ ,‬וחלוצים‪ ,‬מעפילים ומגינים הפריחו נשמות‪ ,‬החיו שפתם העברית‪,‬‬

                          ‫בנו כפרים וערים‪ ,‬והקימו ישוב גדל והולך‪ ...‬נושא נפשו לעצמאות ממלכתית‪.‬‬
‫אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין ולעמוד לימינו‬

             ‫במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל" (מתוך מגילת העצמאות)‪.‬‬

                             ‫איזה שלב בגאולה מדינת ישראל מסמלת?‬

‫איך עצותיו של הרב קוק משלימות את השאיפה לגאולה המובאת במגילת העצמאות?‬

                                                ‫שם בישיבה גמרא‪ ,‬תוספות‪ ,‬חבר למד‬                                      ‫‪.3‬‬
                                                      ‫שם בפרדס עדר‪ ,‬זיבל‪ ,‬גיזם‪ ,‬עבד‬
                                                                       ‫בישיבה למד תורה‬
                                                                       ‫ובפרדס גם עבודה‬
                                                                 ‫כזו היא דרך בני עקיבא‪.‬‬

                                                    ‫(על רוכסי הר‪ ,‬הרב משה צבי נריה)‬

‫מהי העבודה שבה דוגלת בני עקיבא כיום? האם אפשר לעשות אותה בהתלהבות ומסירות?‬

       ‫לאור הלימוד‪ ,‬כיצד אתם‪ ,‬חברי בני עקיבא‪ ,‬רואים את הגאולה ואת המדינה?‬

‫ה‪?88-‬‬  ‫חגיגות‬  ‫לרגל‬  ‫לתנועה‬        ‫בונוס לסיום‬
                             ‫מה אתם מאחלים‬
                                                                                                                                                                             ‫‪������������� 30 //////////////////////////////‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32