Page 26 - זרעים-כסלו תשע"ח
P. 26
כמה מילים מהלב
כתבו לנו גם אתם ואולי נפרסםzraim31@gmail.com :
לחיות את התנועה עד זקנה ושיבה /אלחנן שטיגליץ ,ראש מחלקת הדרכה
"'בני עקיבא ,תנועת הנוער של הפועל המזרחי ,מהם ישאב הפועל בבית הספר בתנועה ,אם אני קומונרית או מדריך חב"ב ,או אפילו
המזרחי את חבריו לעתיד' – כך מגדיר ד"ר ישעיהו אביעד ז"ל ,רכז או רכזת בשבט זה או אחר ,לבני עקיבא יש משמעות רעיונית
מראשי תנועת העבודה הדתית ,את ייחודה של תנועת הנוער ,גם לדרך החיים שהולכים בה עד גיל זקנה ושיבה .על קברו של מו"ר
בחוברת שפרסם בשנת התש"ו ,ובה הוא מברר את דרכו של הרב אברהם צוקרמן זצ"ל כתוב שהיה מראשי תנועת בני עקיבא
ובני עקיבא הייתה חלק מחייו עד יום מותו. המזרחי והפועל המזרחי ,כאחד הזרמים
מתפקידנו ששנת ה'תשע"ח תצרוב האידיאולוגים בציונות .הוא מצביע על
בנו את הלהט לחיות את בני עקיבא ואת כמעט בכל מקום שאני תנועת הנוער כמחוללת המהפכה בתפיסה
דרך 'תורה ועבודה' עד זקנה ושיבה .ככהמסתובב בחולצת תנועה הדתית-חברתית ,כמבשרת חזון 'תורה
ועבודה' ,כממשיכה את הדרך ,דרכם של
מובילים בדרך 'תורה ועבודה' .כדי לבעור ראשונים ובונים" (משה אישון ,גוילין ,סיוון
על דרכנו צריך ללמוד אותה ,להעמיק בה,אני פוגש יהודים בכיפת תשכ"ג).
לחיות אותה ,לשמוח בה ולהתלהב ממנה
בכל יום מחדש" :בכל יום יהיו בעיניך שמיים ,בכיפה שחורה, בסיום חודש הארגון העוסק ב'מובילים
כחדשים" ,ובזה נעמיק בחורף המתקרב בכיפה כזו או אחרת, בדרך תורה ועבודה' לא יכולתי לחשוב
על ציטוט מתאים יותר כדי לבטא את
אלינו לטובה. הבעיה במהותה .בני עקיבא היא תנועת
לסיום נצטט ממילותיו של שמואל חיים נוער שרוצה לחנך דור נאמן ומסור לעמו,
לנדוי ,מהוגי דעותיה הראשונים של 'תנועת וכולם אומרים לי" :בני לתורתו ולארצו ,אבל להיכן אנחנו מחנכים?
תורה ועבודה' ושל 'הפועל המזרחי'" :ציבורעקיבא! אני הייתי חניך מה הכיוון שאליו אנחנו הולכים? האם כל
דתי שמחשבתי תורה ועבודה ,חותמו הכתוב
בתהלים 'הולך תמים ופועל צדק ודובר אמת בבני עקיבא!" אני שמח חניך וחניכה ,חבר וחברה ,שעברו בתנועה
בלבבו' .תנועה שתוכה כברה ,שרעיונה על החיבור הנוסטלגי מגשימים את דרכה?
מפעיל את מעשיה בכללם באורחותיו של
כל אחד מחבריה ,סופה להתגבר על כל כמעט בכל מקום שאני מסתובב בחולצת
מכשוליה והיא תבצע עליה דתית לארץ, תנועה אני פוגש יהודים בכיפת שמיים,
התישבות דתית ,תנועת נוער דתית ,ולא שמבטא חיבור עמוק בכיפה שחורה ,בכיפה כזו או אחרת,
עוד אלא במופתה האישי והציבורי היא וכולם אומרים לי" :בני עקיבא! אני הייתי
לחלום שגיל הנעורים חניך בבני עקיבא!" אני שמח על החיבור
מאפשר לאדם ,אבל למה
עשוייה להשפיע ולעורר את הדור לתשובה. להסתפק בזה? הנוסטלגי שמבטא חיבור עמוק לחלום שגיל
בדוגמא של מדת האמת מתקשרים קשר הנעורים מאפשר לאדם ,אבל למה להסתפק
פנימי עם כלל ישראל ,ששתי האותיות בזה? האם תנועתנו מחפשת להיות מקום
הראשונות של ק'ש'ר' הן ההיפוך לשתי שנזכרים בו בני 30ומעלה ומשמשת לאדם
האותיות של ש'ק'ר'' ,לא חרבה ירושלים בעיקר אוצר שלם של זיכרונות מפעם?
אלא בשביל שפסקו אנשי אמונה' ולא תיבנה ירושלים אלא כשיהיה
בה מחנה של אנשי אמונה ,שבהליכותיהם כיחידים וכחברים לציבור
משמשים מופת לכלל כולו .תנועה של אמת גם מאבקה הציבורי לחיות את הדרך
אני חושב שהשנה הקרובה שלנו מזמנת לנו אפשרות והזדמנות עשוי לחולל מהפכה מוסרית בקרב יהודי ארץ ישראל".
בידינו הדבר, לומר לעצמנו :גם אם אני חניך בכיתה ד' ,גם אם אני בצוות נחשון,
ה' עימכם! ☮ גם אם אני מדריך שבט יובל ,גם אני מדריכה בתוכנית עמישב או
26 26