Page 21 - זרעים-כסלו תשע"ח
P. 21
כ ס לכ וס לתושתע ״ש חע ״|ח ש| ב שת בכתי ותי צ א |
״אורי אורבך מעולם לא ויתר על
הזהות הדתית-לאומית שלו ,אבל גם
לא על ההיגיון והראייה המפוכחת
של המציאות ובעיקר על היחס החם
בגובה העיניים״
יונתן דובוב
חגי לובר ״הקומונרית של הסניף היא
המנהיגה המקסימה ביותר בעולם.
מנהל תיאטרון ובית הספר מנהיגה שסמכותה נובעת מדמותה,
למשחק 'אספקלריה'
בוחר ברב חנן פורת ז"ל מאישיותה ,ממסירותה לתפקיד
ולערכי התנועה .אם היא שלמה עם
ריכזתי סמינריון הדרכה אי אז; כל הלילה נשארנו עצמה ,האור שסביבה גדול כל כך,
ערים ובבוקר השכם הרב חנן פורת נתן את שיעור החניכים והמדריכים רואים אותה
סיום הסמינריון על הרצפה מול הכותל המערבי.
את המילים אני לא זוכר ,אבל את המנגינה אי- מכל זווית ,בכל שעה .לכן מעגלי
ההשפעה שלה גדולים כל כך״
אפשר לשכוח.
הייתה בחנן מין אהבת תורה מידבקת ,ואהבה הרבנית מיכל נגן
הרי היא כל הסיפור .היה ברור שלפנינו ניצב מי
שבאופן פשוט וטבעי עוסק בתורה .כי הוא אוהב,
כי זה חשוב ,כי אי-אפשר לדמיין חיים בלי תורה,
כי זו הדרך וזו המפה .ומתוך התורה הוא הלך
לפוליטיקה ,אולי שדה העבודה הקשה ,המאתגר
והמשפיע מכול .בעיניי לא הייתה הפרדה בין
הרב החולם ,המגשים והמשורר לפוליטיקאי
המפשר ,המחוקק ,הנאלץ לעסוק בריבי ריבים
ובהתחשבנויות קטנוניות .תחושת השליחות,
שהיא-היא לב 'תורה ועבודה' ,פיעמה בו גם
כשחידש את כפר עציון ,גם כשהקים את גוש
אמונים וגם כשהיה חשוף למתקפות אישיות
בכנסת ישראל .תלמידים רבים העמיד הרב חנן,
אך ראוי לציון במיוחד מי שהיה תלמידו ונהגו,
ישראל זעירא ,ממשיך דרכו של חנן כאיש שעוסק
בתורה ובעבודה ,ולצד ידיעתו האישית בתורה,
ייסוד ערוץ אורות ו'ראש יהודי' ,עוסק גם בעבודה
של בניין ארץ ישראל ממש בבניית בתים
בחברת 'באמונה' .זכה חנן,
ונטיעות שיצאו ממנו –
כמותו הן.
21