Page 30 - זרעים - אב תשע"ו
P. 30

‫והפעם‪ :‬עליזה בלוך‬                                   ‫הכר את‬
‫מנהלת רשת בתי הספר 'ברנקו וייס'‬                                  ‫החבר‬

‫תנועה של עם ברמה העמוקה ביותר‪ ,‬לא ממקום ממיין ומתנשא אלא‬                                                         ‫באיזה שבט את?‬
‫ממקום שמבין שהמשנה "חביב אדם שנברא בצלם" היא דרך חיים‪.‬‬
‫בני עקיבא תהיה תנועה שלמה אם כל אחד ירגיש שיש לו מקום בה‪,‬‬                                            ‫שבט עמיעד סניף קריית גת‪.‬‬
‫שכל אחד יהיה חלק מהותי ממנה‪ .‬לאף אחד מאתנו אין מונופול על‬
‫האמת‪ .‬כך יהיה אפשר להשפיע באמת על דמותה של מדינת ישראל‬                              ‫מאיזה גיל את בבני עקיבא ומה עשית בתנועה?‬

              ‫מתוך תחושת מעורבות ואחריות ולא ממקום מנותק‪.‬‬       ‫אני בבני עקיבא משבט נבטים‪ .‬הייתי חניכה בסניף קריית גת והדרכתי‬
                                                                ‫בו‪ ,‬הייתי קומונרית בסניף טבריה ובסניף ערד‪ ,‬עבדתי במחלקת כוח‬
                           ‫מהו הזיכרון הראשון שלך מבני עקיבא?‬   ‫אדם בגיוס קומונריות ובסל"ק וכן ניהלתי את מחלקת קליטה ועלייה‪.‬‬

‫לא זיכרון ראשון אך משמעותי‪ :‬ניהלתי את מחלקת קליטה בתנועה‬                                                  ‫למה את חברת מליאה?‬
‫בימי מבצע שלמה‪ ,‬והקמנו בתוך תקופה קצרה יותר ממאה סניפי בני‬
‫עקיבא באתרי הקרוונים ובמרכזי הקליטה‪ .‬בחופשת הקיץ קיימנו‬         ‫אני חברת מליאה כי תנועת בני עקיבא חשובה לי מאוד כבוגרת‪,‬‬
‫לראשונה מחנה קיץ לעולים‪ ,‬ובסופו עלינו לירושלים‪ .‬לא אשכח‬         ‫כהורה וכאזרחית מדינת ישראל‪ ,‬ואני רוצה לעזור ולהיות שותפה‬
‫את התדהמה של חלק מהחניכים שהגיעו לכותל המערבי; הם ציפו‬
‫לראות את בית המקדש‪ .‬שנים של ציפייה וערגה לירושלים עיר‬                                                 ‫בעיצוב דמותה של התנועה‪.‬‬
‫הקודש פתאום התכנסו לרגע אחד של הפתעה‪ :‬היכן המקדש? מה‬
‫קרה לו? האם זה עדיין מקום קדוש? זו הייתה ללא ספק חוויה מכוננת‬                                      ‫מהו התפקיד של חברי מליאה?‬
‫ועצמתית‪ ,‬לראות את הפער בתפיסה ואת התשוקה לירושלים‪,‬‬
                                                                ‫דווקא מכיוון שחברי המליאה אינם נמצאים ביום‪-‬יום בפעילות‬
                                  ‫שבעבורנו הייתה מובנת וקיימת‪.‬‬  ‫התנועה‪ ,‬יש משמעות לחשיבה משותפת של מי שחיים את רוח‬
                                                                ‫התנועה באורח החיים שלהם וכבר אינם פעילים בתנועה‪ .‬ההפריה‬
‫השלימי את המשפט – "בני עקיבא בשבילי‪ :"...‬היא תנועה מעצבת‪.‬‬       ‫ההדדית‪ ,‬היכולת לאפשר חשיבה רחבה ומעמיקה היא רבת ערך‪.‬‬
‫אני חייבת לה הרבה ממה שאני כיום‪ ,‬ומתפללת ומקווה שגם בעבור‬       ‫יש גם חשיבות לתת רוח גבית לפעילים‪ ,‬להתוות מדיניות חינוכית‬

                           ‫ילדי היא תשמש מקום מעורר השראה‪.‬‬                       ‫וארגונית ולמצב את התנועה בממדים הראויים לה‪.‬‬

                                                                                                     ‫מהו החזון שלך לבני עקיבא?‬

                                                                ‫תנועה המחנכת לחיות חיי תורה במובן המלא שלהם‪ ,‬שהעבודה‪,‬‬
                                                                ‫המימוש העצמי וההשכלה ינבעו מתוך עולמה של תורה‪ .‬שתהיה‬

                                                                ‫באדיבות סניף נוה צוף‬

 ‫עושיםהיסטוריה‬
                                     ‫"יד אחים לכם שלוחה" (הרב משה צבי נריה)‬

‫‪ 30‬סניף נווה צוף מקבל את פני מאות העולים החדשים מקנדה ומארצות הברית‬
   25   26   27   28   29   30   31   32