Page 22 - זרעים - אייר תשע"ו
P. 22
באדיבות משפחת עתידיה
באדיבות משפחת עתידיה
להגדיל את המקום כדי שתהיה אפשרות לקלוט עוד חבר'ה ,כי הרבה מה משך אותך לחווה?
"לא העבודה אלא הרוח .החופשיות .גם מבחינת המרחבים – בעיקר בני נוער רוצים להגיע לעבוד בחווה ואין לנו אפשרות לקלוט את
משום שגרתי קודם בעיר – וגם מרחב נפשי של חופש פעולה לצד כולם .השאיפה היא להיות מעין בית ספר חקלאי .הקמנו את המקום
הזה למען עם ישראל ואנחנו משתדלים לעמוד האחריות המוטלת .כל אחד מגיע למקום בדרך
במשימה יום-יום". שונה .אני הגעתי לכאן דרך חברים של המשפחה
שהזמינו אותנו לשמחה משפחתית באזור ,ולאחר דניאל" :היה חשוב לי
מלכתחילה הייתה התלבטות האם לעשות
את הצעד הזה ולבוא לכאן? לעשות מה שחשוב השמחה המשפחתית הגענו לחווה וראינו אותה
"לא הייתה התלבטות .אמרנו שזה מה בעיניי ,ובגרויות תמיד לראשונה .אותי זה משך והחלטתי לבוא לכאן
לשבוע בחופש ,השבוע הפך לחודש וכשחזרתי
שצריך לעשות ,וקדימה ,עושים את זה".
ואיך הגיבה המשפחה? לא היו חששות? אפשר להשלים .אני לבית ספר הבנתי שבעצם המקום שבו אני רוצה
"עומר גדל בערבה להורים חקלאים שהקימו מאמין שכשרוצים להיות ולפעול הוא החווה".
את מושב עין יהב; הם ראו שהוא ממשיך את
מה הייתה תגובת המשפחה?
"היה למשפחה קשה בהתחלה ,אבל היה חשוב לעשות משהו צריך
דרכם החלוצית והם שמחו על כך .אצלי המצב
היה מעט שונה; אני גדלתי ברמת גן וההורים לעשות אותו ,לא לי לעשות מה שחשוב בעיניי ,ובגרויות תמיד
שלי רצו שאלמד באוניברסיטה ,אבל זה לא דוחים דברים" אפשר להשלים .אני מאמין שכשרוצים לעשות
היה הכיוון שלי בכלל .לאורך כל הדרך הם
משהו צריך לעשות אותו ,לא דוחים דברים".
חינכו אותי לערכים של אהבת ארץ ישראל, למי היית ממליץ לבוא לכזאת חווה?
חיבור לארץ וציונות ,וזאת נראתה לי הזדמנות "לתקופה ייתכן שזה מתאים לכל אחד .כדרך
לממש ולהגשים את הדברים שדיברנו עליהם נעמה" :יהודי שעובד חיים – זו הרגשה פרטית של כל אחד ואחד ,זה
ושלמדנו כל השנים .חיפשתי כיצד להוריד את בא מבפנים".
הערכים לידי מעשה ,וכשניתנה לי האפשרות את אדמתו בארץ למען עם ישראל
שמחתי מאוד ללכת עליה ולהגשים את ישראל ,ואחרי אלפיים
כשהגיעה משפחת עתידיה למקום בפעם
הערכים הללו". הראשונה הייתה נעמה בת 20ועומר בן ,28זוג שנות גולה קם כל
ובכל זאת ,אילו קשיים היו?
"היה לי קושי לעזוב את העיר .זה היה בוקר מוקדם ,נוטע צעיר בלי ילדים ,עם ארבעה בני נוער בשטח גדול
לאחר תקופה שחייתי בתל אביב ,התעסקתי עץ ויוצא עם העדר לבד ,בונים משהו חדש מאפס .כיום יש להם
במוזיקה ,במחול ,באקרובטיקה אווירית – שישה ילדים נוסף על הנוער ,שאינו מפסיק להגיע
ופתאום עברתי לעולם אחר .אבל כאן בחווה המרעה ומתחבר למה למקום ,והרבה פעמים הם נאלצים לסרב לבקשות
הרגשתי אמת חזקה שמתאימה לי". שאבותיו עשו ,כל של קבוצות נוער להגיע אל החווה ולישון בה בשל
אתם מגדירים את עצמכם מבחינה רוחנית? המנהיגים הרוחניים העומס.
"אני לא מסתדרת עם הגדרות .אנחנו יהודים "יש לנו כרמים לשמן זית אורגני ,שנקרא שמן
ששומרים את התורה והמצוות ככל שאנחנו שלנו ,אז זה קודש. עינות קדם ,עדר כבשים לבשר המונה 500ראש,
יכולים .ויותר מזה ,יהודי שעובד את אדמתו זאת התורה". תמרים ומטע מנגו בן שנתיים על שטח של 50
בארץ ישראל ,ואחרי אלפיים שנות גולה קם דונם .כל השטח עומד על בערך 450דונם של
בכל בוקר מוקדם ,מטפח ,מתחבר לאדמה, מטעים ועוד 5,000דונם שטחי מרעה .בעבודה
נוטע עץ ויוצא עם העדר למרעה ,מתחבר למה היום-יומית אנחנו מתחזקים את הקיים; חקלאות
היא כל הזמן עבודה ,נוטעים עצים ומגדלים אותם .משקיעים ,שאברהם ,יצחק ,יעקב ומשה אבותיו עשו ,כל המנהיגים הרוחניים
שלנו ,אז זה קודש .זאת התורה .בגולה התורה הייתה מצומצמת רק מטפחים ,יש המון עבודה כל הזמן".
נעמה מוסיפה להסביר" ,באו לכאן השנה עוד שתי משפחות ויש לספר ,ועכשיו שאנחנו בארץ ישראל הכול הוא תורה ,כל מה שקשור
כאן הרבה חבר'ה צעירים ,ארבעה שינשי"נים שעושים כאן שנת לחיבור הזה ,והתחושה היום-יומית היא שברוך השם זכינו".
שירות וחבר'ה שעובדים בשטח וגרים ביישובים מסביב .אנחנו רוצים
22