Page 4 - זרעים - שבט תשע"ו
P. 4

‫משלחת בני עקיבא למקדוניה | כפיר פשיטיצקי‬                        ‫בתנועה‬
                                                                  ‫מתמדת‬
‫ביום שני ב' בטבת יצאה משלחת של תנועת הבוגרים למקדוניה‪.‬‬
‫היה זה משרד החוץ שביקש לארגן את המשלחת לכבוד טקס‬                  ‫סיירת תקשורת‬
‫שיפוץ בית הקברות היהודי בעיר ביטולה‪ ,‬בן למעלה מחמש‬
‫מאות שנה‪ .‬אל המשלחת הצטרף ביום השלישי למסע גם מזכ"ל‬

                                           ‫התנועה דני הירשברג‪.‬‬
‫מקדוניה היא מדינה בדרום אירופה והיא ביחסים טובים עם‬
‫ישראל‪ .‬לפני השואה הייתה במקדוניה קהילה יהודית קטנה‪,‬‬
‫שכמעט הושמדה כולה בשואה‪ 7144 .‬יהודי מקדוניה נשלחו‬
‫להשמדה בטרבלינקה‪ ,‬בדרך נס ניצלו אנשים בודדים מהקהילה‪,‬‬
‫בערך כאדם אחד ממשפחה‪ .‬כיום אין כמעט יהודים במקדוניה‪ ,‬אך‬
‫המדינה משקיעה רבות בשימור זכר השואה‪ .‬ראש המשלחת‪ ,‬ראש‬
‫תנועת הבוגרים מתניה ידיד‪ ,‬סיפר שבעיר הבירה של מקדוניה יש‬
‫מוזיאון שואה גדול שאליו מגיעים תלמידים מבתי ספר במדינה‪.‬‬
‫בנוסף‪ ,‬בית ספר לזכרה של גיבורה יהודייה מהשואה בו מוצגים‬

                                             ‫חנוכיות ונרות שבת‪.‬‬

              ‫איך סניף נולד? | דביר גלסר‬                                    ‫סמינריוני הדרכה | שלום שריקי‬

‫"זה לא פשוט לבנות סניף חדש מכלום"‪ ,‬מספר מתנאל יחזקאל‪,‬‬             ‫במהלך חופשת החנוכה השתתפו אלפי מדריכים חדשים‬
‫אחד ממקימי הסניף בתנועה במושב נחם‪ ,‬ומוסיף‪" ,‬אבל הסיפוק‬            ‫מרחבי הארץ בסמינריוני ההדרכה‪ ,‬במהלכם למדו והוכשרו‬

                                                     ‫שווה הכול"‪.‬‬                                        ‫לקראת ההדרכה בסניפים‪.‬‬
‫ַנ ַחם הוא מושב סמוך לבית שמש‪ ,‬שבו מתגוררות כ‪ 500-‬משפחות‪.‬‬         ‫שילת כהן מסניף נתיבות‪ ,‬מדריכת שבט מעפילים‪ ,‬מספרת על‬
‫בשבוע האחרון‪ ,‬לאחר שתלמידי ישיבת 'אמי"ת נחשון' השקיעו‬             ‫הסמינריון‪" :‬היה כיף ומשמעותי‪ ,‬פגשנו חברים‪ ,‬הכרנו אנשים‪.‬‬
‫במשך תקופה ארוכה מאמצים רבים – נפתח סניף חדש במושב‪.‬‬               ‫רוב השיחות היו מעניינות ורלוונטיות למדריך הנכנס לסניף‬
‫הרעיון היה פרי מחשבתה של גלי יהושע‪ ,‬תושבת נחם‪ ,‬שפנתה‬              ‫ולמדנו מהן המון‪ ,‬מהי בעצם חשיבות המדריך‪ ,‬איך להיות מדריך‬
‫אל הישיבה השוכנת במושב‪ ,‬בבקשה להקים בו סניף בני עקיבא‪.‬‬
‫הרב ירון פלס‪ ,‬רכז ההתנדבויות בישיבה‪ ,‬פנה אל תלמידים‬                                        ‫טוב בשביל החניכים וגם בשביל עצמי"‪.‬‬
‫מכיתה י'‪ ,‬ש'קפצו' על ההצעה‪ .‬התלמידים שנענו לאתגר החלו‬             ‫אלחנן כהן‪ ,‬רכז בסמינריון המחוז שרון‪-‬שומרון‪" :‬היום בחלק‬
‫מיד בהכנות‪ .‬הם פנו אל שתי אולפנות מהסביבה בבקשה לגייס‬             ‫מהסניפים ישנו מצב שחניכים רוצים 'להיכנס להדרכה'‪ ,‬רק בגלל‬
                                                                  ‫המעמד של מי שהצליח להיכנס להדרכה‪ .‬אך צריך לדעת שיש‬
        ‫למשימה מדריכות לסניף – והתלמידות נרתמו בשמחה‪.‬‬             ‫הרבה מעבר לזה‪ .‬מדריך זה התמסרות לשבט‪ ,‬לסניף ולתנועה‪.‬‬
‫הצוות הטרי שרק הספיק להתגבש כבר קיים פעולת פתיחה‬                  ‫זה להיות עם החניכים עד הסוף‪ ,‬לעשות את תפקידך בצורה‬
                                                                  ‫הטובה ביותר‪ .‬ולא רק בהתחלה‪ ,‬אלא לאורך כל הדרך‪ ,‬גם אחרי‬
                   ‫חגיגית‪ ,‬שבה השתתפו כ‪ 30-‬חניכים נרגשים‪.‬‬         ‫שנה או יותר של הדרכה‪ ,‬גם כשיש עניינים אחרים‪ ,‬הרי מדריך‬
‫הסניף החדש‪ ,‬שהוכר על ידי התנועה כסניף רשמי‪ ,‬מצטרף לכ‪-‬‬             ‫זה לא צחוק‪ .‬ועם ההתמסרות‪ ,‬ועם ההתבגרות על משברים בזמן‬
‫‪ 380‬סניפי בני עקיבא הפועלים ברחבי ארצנו‪ ,‬המחנכים דור‪,‬‬
                                                                              ‫ההדרכה (ויהיו) – ככה נוצרים מדריכים איכותיים"‪.‬‬
                             ‫להיות נאמן לעמו‪ ,‬לתורתו ולארצו‪.‬‬
                                                                                                                                    ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9