Page 2 - זרעים - תמוז תשע"ה
P. 2

‫דבר המזכ"ל‬                                                ‫תמונת מצב‬
                                                                                  ‫יוני ורנר‬
 ‫החופש הגדול – יוצאים מהבועה‬
‫החופש הגדול נמצא כבר בריחות‬                                      ‫העפהדקלתיייץמחשובתדהיא‪.‬תהםחקיבליץתישימבסלהמעלבהותדסייכוובםנבינהתיליידעמעוקידתביםאש‪.,‬יצבזראכגרתעתלישחונגשפמאשרתות‬
‫האוויר‪ ,‬וכל מי שמעיין בעלונים השונים‬                          ‫הואתשעבהשךקיאהבלוחויללאבאתיהלחבאמאץבאאםדמקז‪.‬יאלמעקדיעמרכרפחויםולמוומתיץתגזוןגש‪,‬תפפלתילוחתםדעא‪,‬בנהתהםלוקשיתהו‪.‬יוראשימלתללייםשרהשחזללןאואהווקלזאאכיאהותבת"צםאהלא‪.‬חו‪.‬יריתפימנשושלוטתהלטוקהםהחופאוואשאשתסיייםליקנבנאהבןלישיהושובו‪,.‬מםתיזרהץלשילבלפתוליהבגאנוולככאיעשםושוהלףיהלשתזתוחובשלעאבהוחיחונלפמשפשואבילואחןר!וםימלהעיצנפמעהחיינדריםבפםחיווה‪,‬םויששוםעילבםח"ךשםלתלימוצםמנתהישחעאמב"וניכאםמ‪.‬עשמםווצחייהולפםמומוענקתממםמהאצפבשיהםצחםםנל‪,‬יה‪.‬ה"וה‪.‬ןא‪,‬שתביחםיל"ילופותנישואמחח‪,‬אתחתמאטםואו‪.‬ייתושפרישאפנןאאפדבוומזנוהשאףושלבםבשהההאב"‪.‬ט‪.‬ההנמבכשולוטיהינמושולהברסבכסהבחעלירונהישוויוחיףעלמהאתחבםויוינזיימדלירוהיךטתםכמעקוםקןרםל‪,‬בה‬
‫ובמודעות בעיתונים נחשף לשלל כינוסים‪,‬‬
‫אירועים‪ ,‬הרצאות ורעיונות המציעים בכותרות ענק מידע‬                                                                          ‫‪2‬‬
‫להורים כיצד 'להתמודד' עם החופש‪ ...‬כמה הוא מפחיד‬
‫וכמה יש להיזהר ממנו‪ .‬אז נכון‪ ,‬החופש עלול להיות‬
‫מפחיד‪ ,‬ויש דברים במהלכו שבהחלט דורשים זהירות‪,‬‬
‫אך אנו בבני עקיבא רואים בחופש אתגר גדול וזמן שהוא‬
‫הזדמנות! הזדמנות להפוגה מהמרוץ‪ ,‬הזדמנות ללקיחת‬

   ‫אחריות על הזמן ועל מעשיי והזדמנות גדולה לחופש‪...‬‬
‫הפסיכולוג והפילוסוף אריך פרום טבע את הביטוי‬
‫"המנוס מהחופש"‪ .‬פרום טען שרוב בני האדם אינם‬
‫יודעים ליהנות ולהשתמש בחופש‪ ,‬ומחפשים בדרך כלל‬
‫לברוח ממנו‪ .‬טענתו של פרום היא שאנשים מחפשים‬
‫מאוד את מה שהוא הגדיר כ"חירות שלילית"‪ ,‬כלומר‪,‬‬
‫החופש ממשהו‪ ,‬אך אנשים כלל לא מכירים את ה"חירות‬
‫החיובית"‪ ,‬כלומר‪ ,‬החופש בשביל משהו‪ .‬אם יש לתנועת‬
‫נוער תפקיד משמעותי בתקופת החופש‪ ,‬הרי שתפקידה‬
‫הוא להפוך את החופש לא רק ל'חופש מ‪ '...‬אלא ל'חופש‬
‫ל‪ .'...‬בהחלט מותר לנוח בחופש‪ ,‬בהחלט מותר לעסוק בכל‬
‫מה שלא הספקתי בתקופת הלימודים‪ ,‬זה הזמן לטייל‬
‫וכן‪ ,‬גם ליהנות!!! אך זהו גם הזמן לחפש את האתגרים‬
‫האישיים ולשאול את עצמי‪ :‬עם מה אצא מהחופשה‪,‬‬
‫ואיך אגיע בסופה אל השנה הבאה? זה הזמן לחפש את‬
‫האתגרים החברתיים ולפעול למענם‪ ,‬הן במעגל הקרוב –‬
‫בשבט ובסניף‪ ,‬והן במעגלים הרחבים יותר‪ ,‬שבהם כולנו‬

                          ‫יכולים להשפיע‪ ,‬לעשות ולתרום‪.‬‬
‫הזמן הפנוי הוא הזדמנות גדולה להתפתחות‪ ,‬אך‬
‫כמו כל משאב שיש בו סיכוי‪ ,‬יש בו גם סיכון! אנא קחו‬
‫אחריות‪ ,‬ראשית על עצמכם ולאחר מכן על הסביבה‪ .‬יש‬
‫בכוחכם ליצור אווירה‪ ,‬לסחוף ולא להיסחף‪ ,‬להפוך את‬
‫החופש לזמן איכות שבו נמשיך להיבנות ולא חס ושלום‬

                                                   ‫להיהרס‪...‬‬
‫ועוד בקשה‪ :‬החופש טומן בחובו הוצאות כלכליות לא‬
‫קטנות – גם בנושא זה חובה לקחת אחריות‪ .‬כל אחד הוא‬
‫חלק מתא משפחתי וכל אחד יכול לקחת אחריות ואולי‬
‫להיות שותף‪ ,‬בוודאי במחשבה על ההוצאות‪ ,‬ובמקרים‬
‫רבים גם לעבוד ולהיות שותף בהכנסות‪ .‬גם זה צדק‬

                                                      ‫חברתי‪.‬‬
‫אנו נערכים לקיץ משמעותי‪ ,‬הן ברמה השבטית‬
‫והסניפית והן ברמה התנועתית‪ .‬ההכנות למחנות הקיץ‬
‫בעיצומן‪ .‬קראנו השנה קריאה שכותרתה "יוצאים‬
‫מהבועה"‪ ,‬בבחינת האחריות שכל אחד נדרש לקחת על‬
‫עצמו ועל סביבתו‪ .‬אני מבקש מעל במה זו לקרוא קריאה‬
‫שכותרתה "נכנסים אל הבועה"‪ .‬כן כן‪ :‬יחד עם היציאה‬
‫מהבועה האישית ולקיחת האחריות‪ ,‬אני מבקש שניצור‬
‫לנו בועה של תרבות‪ ,‬של עשייה‪ ,‬של אווירה נכונה לחופש‪,‬‬

     ‫אווירה של קידוש השם וצמיחה‪ ,‬של יצירה ועשייה‪.‬‬

‫בברכת קיץ טוב‬
‫דני הירשברג‬
   1   2   3   4   5   6   7