Page 10 - זרעים - אייר תשע"ה
P. 10

‫החליט שחר שהוא מתחיל ללמוד פרק יומי במשנה‪ .‬הוא הצליח‬              ‫הוא הדריך בסניף חוץ‪ ,‬את שבט נבטים באלעזר‪ .‬בניה היה בעיקר‬
‫לסיים את כל הש"ס פעמיים‪ ,‬ואפילו התחיל בפעם השלישית‪.‬‬               ‫מודל לחיקוי ‪ -‬המדריך ה'גבר' שמרעיל את החניכים שלו כבר‬
‫למרות שהיו לו קשיים בלמידה‪ ,‬הוא מאוד הקפיד על הלימוד‬              ‫בגיל צעיר על צבא ותרומה למדינה‪ ,‬על אהבת העם והארץ‪ .‬הוא‬
‫היומי‪ .‬דוגמה נוספת לכוח הרצון שלו היא שמכיוון שהיו לו קשיי‬        ‫היה מלא תמיד באיזה 'רבאק' של חיים‪ .‬חברתו לצוות ההדרכה‪,‬‬
‫למידה‪ ,‬עד אמצע כיתה י' הוא לא באמת למד‪ .‬בכיתה י' הוא‬              ‫נעם‪ ,‬מספרת‪" :‬בניה הביא אתו לצוות בפרט ולסניף בכלל רוח‬
‫החליט לעשות בגרויות‪ ,‬התחיל ללמוד ברצינות ולהשקיע‪ ,‬ואכן‬
                                                                             ‫חדשה ואחרת‪ ,‬רוח של אידיאליזם ושאיפות גבוהות"‪.‬‬
                          ‫הוא סיים את התיכון עם תעודת בגרות‪.‬‬
                                                                  ‫ביום ה' באב תשע"ד (‪ ,)1.8.2014‬במהלך הפסקת אש במבצע‬
‫ביום כ"ה תמוד תשע"ד (‪ )23.7.14‬במהלך מבצע "צוק איתן"‪,‬‬              ‫"צוק איתן"‪ ,‬נהרג בניה בהיתקלות עם מחבלים שהפרו את‬
‫נפצע שחר בקרב עם מחבלים בחאן יונס‪ .‬במהלך הקרב נפצע‬                ‫הפסקת האש‪ ,‬ויצאו מפיר של מנהרה ברפיח בניסיון לחטוף‬
‫שחר קשה מאוד‪ ,‬ולאחר ארבעים ימים של מאבק ממושך‪,‬‬
‫הוא נפטר ביום ה' באלול תשע"ד (‪ .)31.8.2014‬בן עשרים היה‬                                         ‫חייל‪ .‬בן עשרים ושש היה בנופלו‪.‬‬

                                                         ‫בנופלו‪.‬‬              ‫סגן הדר גולדין‪ ,‬כפר סבא‬

         ‫רב סרן יוחאי קלנגל‪ ,‬הר גילה‬                                                           ‫שבט‪ :‬נצח‪ ,‬סניף‪ :‬כפר סבא‬

                   ‫שבט‪ :‬לביא‪ ,‬סניף‪ :‬אלעזר‪ ,‬גוש עציון‬              ‫בנם של חדוה ושמחה‪ ,‬אח של איילת‪ ,‬חמי ועוז‪ .‬ארוס ּה של עדנה‪.‬‬
                                                                  ‫איזו תכונה אפיינה את הדר במיוחד? אביו‪ ,‬שמחה‪ ,‬מספר‪:‬‬
‫בנם של יוסי ומלכה‪ ,‬אח לאליאור‪ ,‬אמיר‪ ,‬תמיר‪ ,‬שי ושיר‪ ,‬בעלה‬          ‫"הדר היה מסמן את המטרה ומגיע אליה בדרכים לא שגרתיות‪,‬‬
                                              ‫של טלי ואב לשניים‪.‬‬  ‫בצורה מאוד מתוחכמת‪ .‬למשל‪ ,‬כשהפריע לו שהחניכים שלו‬
                                                                  ‫מדברים בתפילה‪ ,‬הוא לקח ספר תנ"ך‪ ,‬זרק אותו על הרצפה‬
‫איזו תכונה הכי אפיינה אותו? יוחאי היה מנהיג‪ ,‬סחף‬                  ‫והתחיל לדרוך עליו‪ ,‬וכשהחניכים התעצבנו עליו שהוא מתייחס‬
‫אחריו אחרים‪ ,‬בעל דעות נבונות ועצה טובה‪ .‬קיבל אות מצטיין‬           ‫ככה לספר תורה‪ ,‬הוא אמר להם‪' :‬מה ההבדל‪ ,‬אתם מדברים‬
‫מהרמטכ"ל במבצע צוק איתן‪ ,‬ונהרג כמה חודשים לאחר מכן‬                ‫בתפילה'‪ .‬אחר כך התברר שזה בכלל לא תנ"ך‪ .‬זו דוגמה לדרך‬

                                ‫בגבול הלבנון על ידי החיזבאללה‪.‬‬             ‫שלו לעורר אנשים‪ ,‬ולהגיע למטרה שהוא סימן לעצמו"‪.‬‬
‫בני משפחתו מספרים שהיה מוביל‪ ,‬מנהיג‪ ,‬בעל אומץ לב‪,‬‬                 ‫איזה מדריך הוא היה? הדר היה מדריך נערץ‪ .‬חניכיו‬
                                                                  ‫מעידים שלמרות שהוא הדריך אותם כשהיו קטנים (נבטים עד‬
  ‫לוחם בכל רמ"ח אבריו‪ .‬אדם אמתי שעשה טוב למען הסביבה‪.‬‬             ‫מעפילים)‪ ,‬הוא היה המדריך שהיה בקשר הכי טוב אתם‪ .‬גם‬
‫מפקדיו בצבא אומרים שיוחאי ידע לעמוד על שלו‪ ,‬לסחוף‬
‫אחריו אחרים‪ .‬הם אהבו להתייעץ אתו בגלל דעותיו החכמות‪.‬‬                                     ‫כשנכנסו להדרכה‪ ,‬הדר עמד לנגד עיניהם‪.‬‬
‫יוחאי היה מנהיג מוערך‪ ,‬כל חייליו הלכו אחריו בהערצה והוא‬           ‫הדר השקיע מאוד בפעולות‪ .‬הוא היה מאוד בגובה העיניים‪.‬‬
                                                                  ‫הוא מילא תפקיד שבין אח לחבר ומנטור‪ .‬הוא היה עושה עם‬
                                     ‫התנהג אליהם כאילו הם בניו‪.‬‬   ‫החניכים שטויות‪ ,‬אך בתוך השטויות הוא גם העביר מסר‪ .‬הוא‬
‫חבריו מספרים על אדם מצחיק‪ ,‬חייכן‪ ,‬כזה שאפשר לסמוך‬
‫עליו‪ ,‬בעל אומץ לב ואישיות גדולה‪ .‬היה ברור לכולם שיגיע רחוק‬                                ‫היה אישיות לדוגמה‪ ,‬אך לא באופן מעיק‪.‬‬

                                ‫עם השמחה והמידות הטובות שלו‬       ‫ביום ה' באב תשע"ד (‪ ,)1.8.2014‬במהלך הפסקת אש במבצע‬
                                                                  ‫"צוק איתן"‪ ,‬הפר החמאס את הפסקת האש‪ ,‬ומספר מחבלים‬
‫בתאריך ח' בשבט תשע"ה (‪ )28.1.2015‬תקף החיזבאללה בטילי‬              ‫יצאו מפיר של מנהרה ברפיח בניסיון לחטוף חייל‪ .‬במהלך‬
‫נ"ט שיירה צבאית בגזרת הר דוב שבגבול הלבנון‪ .‬במתקפה‬                ‫הקרב שהתפתח נהרג הדר‪ ,‬וגופתו נלקחה בשבי‪ .‬בן עשרים‬
‫נהרג רב סרן יוחאי קלנגל‪ ,‬מפקד פלוגה בגדוד "צבר" של‬
                                                                                                              ‫ושלוש היה בנופלו‪.‬‬
                                      ‫גבעתי‪ .‬בן ‪ 25‬היה בנופלו‪.‬‬
                                                                                          ‫שחר שלו‬
        ‫אלה הבנים שלנו‬
                                                                                            ‫שבט‪ :‬דביר‪ ,‬סניף‪ :‬אלוני הבשן‬
                   ‫יהי זכרם ברוך‬
‫·‬  ‫·‬                                                              ‫בנם של נעמי ושמעון‪ ,‬אח של דגנית‪ ,‬איל‪ ,‬חגי‪ ,‬מרים לי‪-‬אור‪,‬‬
                                                                                                                         ‫דורון ואביה‪.‬‬

                                                                  ‫איזו תכונה אפיינה אותו במיוחד? מה שהכי אפיין את‬
                                                                  ‫שחר הם נחישות‪ ,‬שמחה וחברות‪ .‬הוא יצר חברויות מכל מיני‬
                                                                  ‫מעגלים‪ .‬כל אחד מהחברים שלו הרגיש ששחר הוא החבר הכי‬

                                                                                          ‫טוב שלו‪ .‬שחר היה ילד מאוד מאוד שמח‪.‬‬
                                                                  ‫איזה מדריך הוא היה? מה שהיה חשוב לו‪ ,‬לאורך כל‬
                                                                  ‫ההדרכה שלו‪ ,‬זה לשמש דוגמה אישית‪ .‬הוא חינך את החניכים‬
                                                                  ‫להאמין בעצמם‪ ,‬ש"אין דבר העומד בפני הרצון"‪ .‬בכיתה י"א‬

                                                                                                                                     ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15