Page 26 - זרעים - אדר תשע"ה
P. 26
מדור חדשתורה
ועבודה
האם המיתוג
החליף את האידאולוגיה? אנוחסשיכפוייוגעייתעהולבסייעתבקםויהעדםרתמ,נהכתויובועעוךתהגלרי
אירית קאופמן ,מומחית למיתוג
מסבירה איך לדבר אידיאולוגיה בשפה עכשווית
לאחרים .לשם כך יש להיעזר בכלי אסטרטגי :מיתוג. לפעמים לאנשים עם אידיאולוגיה חזקה וברורה נדמה שהמיתוג
המיתוג עוזר לאידיאולוגיה בכך שהוא בונה מערכת יחסים עם
הצרכנים-הבוחרים .המיתוג אורז את האידיאולוגיה למסר אחד החליף את האידיאולוגיה .שבמקום לדבר על ערכים אנחנו מדברים
ברור ,ואז הצרכנים מקבלים החלטה האם לפתח מערכת יחסים
עם מה שמוצג בפניהם ,האם זה מתאים לאמונות ולדעות שלהם, בססמאות ,בצורה שהכי מושכת את האוזן ואת המצביעים .גם
או האם כדאי לבחון מסר אחר. אם לפעמים זה על חשבון כמה נקודות חשובות .אז אפשר לומר
לפעמים אנחנו טועים לחשוב שמיתוג פוגע באידיאולוגיה ,ובא
על חשבונה ,אך ההיפך הוא הנכון -מיתוג אמתי נמצא בסופו של שהמיתוג החליף את האידאולוגיה ,אבל אפשר לומר שהמיתוג
דבר היכן שיש חזון אמתי .הצלחת מיתוג של אידיאולוגיה אמתית
היא לטווח ארוך ,לא זבנג וגמרנו .הצרכנים לאורך זמן הם לא הוא התפאורה החדשה של הצגת האידיאולוגיה.
פראיירים .לאחר שהם נמשכו אחרי מסר ומיתוג שדיבר אליהם,
הם יבדקו מהי ההבטחה ,החזון והדרך שעומדים מאחורי המותג. שני שינויים מהותיים
רק אם הדברים האלה מתקיימים לאורך זמן ,הם יישארו שם .יש
לזכור שכיום ,בעידן שבו הצרכן עומד במרכז ,יש לו יכולת להמליך בשנים התרחשו
מלכים ,אך גם לנטוש מהר אידאולוגיה שהתגלתה כחסרת גרעין
האחרונות .ראשית,
וליבה אמתיים.
ולכן אתם ,מעצבי האידיאולוגיות ,צריכים לזכור :קודם עצבו הקווים הברורים בין גוש לפעמים אנחנו
את החזון ,אחר כך הכינו את ליבת האידיאולוגיה ,ולבסוף מתגו הימין לבין גוש השמאל
אותה .מצאו את המסר הכי קולע והכי מושך ,והפנו אותו לקהלי
היעד המתאימים ביותר .אל תתביישו להשתמש במיתוג ,זו השפה בשטחים הוחלפו טועים לחשוב
בימינו ,אך זכרו כי הוא כלי ,ולא התוכן עצמו. אפורים בין הגושים,
ערב בחירות ,חשבו על המיתוג של המפד"ל כמפלגה דתית
לאומית ,שהוחלף למיתוג הבית היהודי .האם הוחלפה רק וכדי להגדיר היכן אתה שמיתוג פוגע
נמצא ,עליך למתג
התפאורה ,או גם התסריט? באידיאולוגיה ,ובא
את עצמך על המפה על חשבונה ,אך
אירית קאופמן מומחית למיתוג אישי ומיתוג התפיסתית באופן יחסי
מופשט .דוקטורנטית במנהל עסקים ,מרצה למתחרים שלך .שינוי ההיפך הוא הנכון -
לשיווק ומיתוג במכללה האקדמית נתניה נוסף הוא התפתחות
ובמכללת תלפיות .חברת הפורום העסקי של העולם הווירטואלי ,שבו
בוגרי בני עקיבא .אמא לקומונרית ,מדריכי
התנועה וחניכיה .פועלת בעשייה עסקית למען אנשים חולקים דעות מיתוג אמתי נמצא
ורגשות בקלות עם כולם
החברה והקהילה.
ונהפכים למעין מעצבי בסופו של דבר היכן
דעות ובעלי השפעה,
מכיוון שכולם יכולים שיש חזון אמתי
לכתוב הכול על הכול.
המיתוג הוא דרך
חדשה ליצור דו-שיח עם
הבוחרים או השותפים
לדרך האידאולוגית .בגלל
נגישים יותר ויותר למידע ,הם שהיום האנשים
על אידאולוגיה ,אלא הם למעשה כבר פחות 'גדלים'
הם מנהלים אתה דו שיח ,ומכירים צרכני אידיאולוגיה.
במקביל גם אידיאולוגיות אחרות .לכן קובעי האידאולוגיה
בעידן האינטרנט חייבים לקחת בחשבון את מה שיש לאנשים
ולשותפים לדרך לומר ,היות והתהליך הוא לא רק של ייצור וחוויית
האידיאולוגיה ,אלא גם תהליך של שיווק ומכירת האידאולוגיה
26