Page 18 - זרעים - שבט תשע"ה
P. 18
טור אישי
דוד שמחון ∙ ראש מחלקת הגשמה בבני עקיבא פקק תנועה
אלעד ליפשיץ
שהמטרה שלנו היא שכמה שיותר אנשים יעלו זה סיפור על אוטובוס .אוטובוס 947כזה .עוצר "החברה
וירדו מהאוטובוס הזה ,והשהייה שלהם בו היא מוקד בכל תחנה .מעלה את כולם ,נכנס לכל עיירה. הישראלית,
העניין .כלומר ,עצם העובדה שחניך היה בבני עקיבא מחכה בסבלנות לזקנה שנגררת לאטה אל מדרגות מדינת ישראל
במשך שמונה שנים מספקת אותנו .התהליך החינוכי, האוטובוס ,מסכים להעלות נוסע עם מזוודות ענק, והעם היהודי
החיבור שלו לעם ,לארץ ,לתורה ואפילו לקב"ה מאיר פנים אל קבוצת הנערים הבלאגניסטים יכולים לקבל
שנבנים בשנים אלו -הם המטרה .סבבה .רוצים שעלתה אל הספסל האחורי .לא פעם הנהג גם קצת מבני עקיבא
להיות מחנכים? תהיו מחנכים .אגב ,אם המטרה מעגל פינות ומסכים להעלות נוסעים שמתברר שאין משהו דרמטי
היא חינוך דור נאמן ,צריך לוודא שכל מי שעולה להם כסף וגם להעלות נוסעים ברמזור ובמקום שהוא בהרבה .בני
לאוטובוס הזה יכול ומוכן לעבור תהליך חינוכי .זה ממש לא תחנה רשמית .בקיצור ,אחלה גבר הנהג עקיבא יכולה
לא רף גבוה ,אבל הוא בכל אופן רף .הרף הזה לא הזה .הוא גם יסכים לעצור את כל האוטובוס אם איזו להחליט לאן
נוסעת מבקשת ממש שיעצור לשירותים .אווירה האוטובוס שלה
ממש קיים .העיקר שתצטרף .יהיה בסדר. נהדרת ונעימה .אוטובוס של כולם .אוטובוס של עם. רוצה לנסוע"
אבל חבל להסתפק בזה .החברה הישראלית, בני עקיבא היא אוטובוס גדול .מכניסה את כולם
מדינת ישראל והעם היהודי יכולים לקבל מבני ולא דורשת הרבה .מאירה פנים לכל חניך ופותחת 18
עקיבא משהו דרמטי בהרבה .בני עקיבא יכולה סניף בכל מקום .יש בבני עקיבא גיוון אדיר של
להחליט לאן האוטובוס שלה רוצה לנסוע .ברור חניכים וגם אפילו קצת גיוון של מדריכים ,קומונריות
שיהיו לזה מחירים גדולים .ברגע שהאוטובוס יגיע ורכזים .אין לי ספק שבני עקיבא היא כיום תנועת
לצומת ויפנה לכיוון אחד ולא לכיוון אחר ,מיד חלק הנוער ההטרוגנית ביותר מבין כל תנועות הנוער,
מהנוסעים יתרעמו וחלקם ירדו בתחנה האפשרית הדתיות והחילוניות .צריך להוריד בפניה את הכובע,
הראשונה .ייתכן שהדרך תהיה קשה או ארוכה מדי זה מרשים .אין היום גוף מגוון כמו בני עקיבא -לא
עבור חברים אחרים ,וגם הם יפרשו .זה לא יהיה
נעים ,אבל זה יהיה מופלא .האוטובוס לפתע יתמלא במוסדות החינוך ,לא ביישובים ולא בפוליטיקה.
חיים .מליאת ההנהלה הארצית תתעורר ,הוועידה אבל .האמת היא שהאוטובוס הזה כבר לא ממש
תהפוך לאירוע קריטי ולהיות חניך ,מדריך או בעל יודע לאן הוא נוסע .הוא ממשיך לעבור מתחנה
תפקיד בתנועה תהיה זכות של ממש ,זכות תובענית לתחנה ,להעלות ולהוריד נוסעים -אבל עם יעד
ומשמעותית .זה דורש אומץ ,חכמה ולהט .בני עקיבא נסיעה מאוד עמום .כאשר אחד הנוסעים קם ושואל
בנויה לזה ,היא תיפגע פחות ממה שחוששים .צריך את הנהג לאן נוסעים (וזה קורה מדי פעם) ,הוא
רק לבחור כיוון ולצאת לדרך .עלינו להיות מעורבים מקבל תשובה על איזה כיוון כללי ,אבל הכיוון כל כך
בכל שאלה ציבורית ,להכריע בה ולהוביל למימוש מעורפל ורחב שהוא כבר לא ממש כיוון ,אלא יותר
ההכרעה -בפוליטיקה ,בשכר המינימום ,בחוק הגיור, תקווה נינוחה שלא תתממש .הכנסת עוד חניכים
במינוי רב ראשי ,בתכניות הלימודים ,בפריימריז ועוד לתנועה והארת הפנים אליהם הפכה להיות היעד,
ועוד .ארגון גדול שיודע מה הוא רוצה זה כוח אדיר.
המטרה ,החזון ,ובעצם חזות הכול.
בואו לא נפחד להיות משמעותיים. אפשר להחליט שזה בסדר .אפשר לומר