Page 4 - זרעים - תמוז תשע"ג
P. 4

‫כתבה מהשטח‬

‫בימים אלו מתכוננים שישים וחמישה שבטי יובליוצאים‬

‫בסניפים השונים ברחבי הארץ לקראת צאת החניכים‬

‫עם הצרכים המיוחדים למחנות הקיץ‪ .‬כיצד יוצאיםלמחנות‬
‫למחנה בני עקיבא עם כיסא גלגלים? אילו פעילויות‬
‫מיוחדות חווים החניכים? מחנות הנוער מהווים רגעים‬
         ‫שמחים ביותר בחייהם של חניכי שבטי יובל‬                      ‫מאת דיקלה ד' גל‪-‬עד‬

‫רב תועלת‪ ,‬שישנן בו הרבה מעלות‪ ,"...‬וכפי שאתם לנקודות החוזק של מדימונה ואילת בדרום ועד קרית שמונה וטבריה בצפון‪.‬ב‬
‫כמה שבטים כאלו פועלים ברחבי הארץ?‬                                   ‫עוד כמה שבועות תצאו ודאי למחנה הקיץ עם‬

‫השבט שלכם‪ .‬כפי שאומר השיר‪" ,‬מחנה זה עניין "המדריך מתייחס "היום פעילים כשישים וחמישה שבטי יובל ברחבי הארץ‪,‬‬

‫ודאי זוכרים משנים עברו חוזרים ממנו מלאי חוויות כל חניך‪ ,‬הפעילות לאחרונה קיבלנו פניות ממועצות אזוריות להקמת‬
                                                     ‫מותאמת לכל‬
‫שבטי יובל אצלם על מנת לתת מענה לילדים מיוחדים‬      ‫הצרכים המיוחדים‬  ‫ומחכים בכיליון עיניים לשנה הבאה‪ .‬אולי תופתעו לדעת‬
                                    ‫במקומות אלו"‪.‬‬   ‫ומערך הפעילות‬   ‫שבמקביל לפעילות היער שלכם ישנה פעילות מעניינת לא‬
                                    ‫מיהם החניכים?‬  ‫עובד על היכולות‬
                                                                                     ‫פחות‪ ,‬והיא שייכת לחניכי שבט יובל‪.‬‬

‫כמובכלמקוםבארץובעולםגםלבניעקיבאהגיעהכברלפני של כל חניך" "כל ילד בחינוך המיוחד שמתאים לקבוצה שנוצרה‪,‬‬
‫מכל גווני הקשת הדתית‪ :‬החינוך הממלכתי דתי‪ ,‬החרדי‬                     ‫שנים המודעות הגדלה והולכת לילדים עם צרכים מיוחדים‪.‬‬

‫הרעיון להקים את שבטי יובל החל כאשר בשנת ‪ 1997‬הגיעה אל והממלכתי‪ .‬כולם מוצאים את עצמם בשבטי יובל‪ ,‬שווים בין שווים‪,‬‬

‫עיריית רעננה קבוצת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ובפיהם מרגישים בבית ומשתתפים בפעילויות השונות ביחד עם שאר חניכי‬

                                                   ‫בקשה‪ :‬למצוא לילדיהם חונכים שיגיעו אליהם הביתה‪ ,‬להפיג את הסניף"‪.‬‬

‫הבדידות של שעות אחה"צ‪ .‬כך נולד שבט י ּו ָבל‪ ,‬שבט של ילדים עם מיהם המדריכים?‬

‫"בחבריא ב' ישנו ביקוש רב להיות מדריך בשבטי יובל‪ ,‬והמדריכים‬          ‫צרכים מיוחדים‪ ,‬שבט לכל דבר‪.‬‬

‫מקבלים הדרכה צמודה ומקצועית בתהליך ההדרכה‪ .‬יש להם‬           ‫משתתפים בפעילויות כמו כל ילד אחר‬
‫סמינריון בחנוכה ובקיץ‪ ,‬בתוך הסמינריון הרגיל של כולם‪ ,‬ישנן‬

‫אורית תמרי‪ ,‬רכזת תחום חינוך מיוחד בתנועה‪ ,‬מסבירה‪" :‬למעשה‪ ,‬קבוצות מיוחדות של מדריכי יובל‪ .‬ההכשרה המקצועית נעשית‬

‫שבט יובל הוא שבט לכל דבר בסניף‪ .‬המדריך מתייחס לנקודות בשיתוף ובליווי קרן שלם"‪.‬‬

‫החוזק של כל חניך‪ ,‬הפעילות מותאמת לכל הצרכים המיוחדים"‪ .‬מה השתנה בחניכי יובל מאז שהם בסניף?‬

‫"מאז שהילדים בסניף אנשים ניגשים אליהם ברחוב ויש להם‬

‫חברים בעיר‪ .‬חניך כתב בטוקבק באחד האתרים שרק בבני עקיבא‬

‫הוא מרגיש שאוהבים אותו כמו שהוא‪ .‬בבית הספר הוא אוטיסט‬

‫ובבני עקיבא הוא חניך"‪.‬‬

‫מאז שהוקמו שבטי יובל ישנה עלייה מתמדת בביקוש ועלייה‬

‫בכמות החניכים‪ .‬גם תגובות ההורים הן בדרך כלל מפרגנות וחמות‪,‬‬

‫וכשיש הערות תמיד מתייחסים אליהן ומשפרים‪ .‬תמרי מספרת‬

‫כי ישנן בקשות של חניכי יובל לעבור לשבטים אחרים בסניף‪ ,‬והם‬

‫מאפשרים זאת בתיאום עם ההורים‪ .‬לעומת זאת‪ ,‬ישנם גם חניכים‬

‫משבטים אחרים המבקשים להיות בשבט יובל‪ .‬גם מעבר כזה נעשה‬

‫בתיאום עם ההורים‪.‬‬

‫בסניפים שבהם ישנם שבטי יובל ישנו גם חודש יובל‪ ,‬שהוא חודש‬

                                                            ‫‪ 4‬׀ זרעים ׀ עלון תנועת בני עקיבא בישראל ׀ תמוז ה'תשע"ג‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9