Page 25 - זרעים - אדר תשע"ב
P. 25

‫שאלות שצריך לשאול‬

 ‫עוד שאלות שצריך לשאול‬

‫בהזדמנות זו שאנו עוסקים בשאלת הכניסה להדרכה‪ ,‬זהו בדיוק הזמן לשאול את שאלת מיליון הדולר ‪ -‬מי‬
‫באמת מתאים להיות מדריך ומהם הקריטריונים שעל פיהם החלטה כזו צריכה להתקבל‪ .‬לפניכם מקבץ קצר של‬

  ‫שאלות שהעלו מדריכים‪ ,‬קומונריות ורכזים‪ .‬לעת עתה אנו משאירים אותן פתוחות‪ .‬מה אתם הייתם עונים?‬

           ‫פתיל קצר‬                                                  ‫המדריך העסוק‬

  ‫יש לנו בשבט חניך שיש לו יכולות מדהימות להציג‪,‬‬             ‫יש לנו חניך שאנחנו חושבים שהוא מתאים מאוד‬
 ‫לדבר‪ ,‬לשיר‪ ,‬ובכלל הוא בן אדם שיודע לבטא את עצמו‬          ‫להדרכה מכל הבחינות‪ ,‬אבל אנחנו כמדריכים מרגישים‬
‫בצורה מדהימה‪ .‬כשהוא מדבר בפני השבט כולם מקשיבים‬         ‫שהוא עסוק מאוד ולא יהיה לו די זמן להשקיע בסניף‪.‬‬
‫רק לו‪ ,‬ואין לנו ספק שאם נכניס אותו להדרכה הוא יסחף‬     ‫לחניך הזה יש חוג כדורסל וחוג מחשבים‪ ,‬הוא מתנדב‬
 ‫את החניכים והם יקשיבו לו בקשב רב‪ .‬מצד שני יש לנו‬     ‫במד”א ובנוסף לכל הוא לומד בישיבה שמרוחקת מהסניף‪.‬‬
 ‫התלבטות קשה מאוד אם להכניס אותו להדרכה‪ ,‬מפני‬         ‫החניך רוצה מאוד להיכנס להדרכה‪ ,‬ולדעתנו הוא גם‬
 ‫שיש לו בעיות קשות מאוד של אלימות פיזית ומילולית‬       ‫מתאים‪ ,‬אך הוא לא מוכן לוותר על כל עיסוקיו‪ .‬מה עושים?‬
  ‫כאחד‪ ,‬ממש כל דבר קטן מרגיז אותו‪ ,‬ובערך אחת‬

   ‫לשבועיים הוא רב עם אחד מחבריו‪ .‬האם אדם‬
           ‫כזה יכול וראוי להיות מדריך?‬

                ‫תג מחיר‬                                      ‫לא סגור על עצמו‬

      ‫יש לנו בסניף בחור נחמד מאוד‪ ,‬הוא אידיאליסט‬         ‫שלום‪ ,‬אני קומונרית בסניף‪ ...‬יש בצוות ההדרכה‬
 ‫ומשקיען‪ ,‬וברור שאם ייכנס להדרכה החניכים יאהבו אותו‪.‬‬   ‫מדריך משקיען ורציני שגם החניכים שלו אוהבים אותו‬
 ‫לאחרונה נודע לנו שהוא השתתף בפעולות “תג מחיר”‬        ‫מאוד‪ .‬המדריך מגיע בכל שבת לסניף‪ ,‬משחק ומדבר עם‬
‫בירושלים וריסס כתובת על בית‪ .‬האם אפשר להכניס אותו‬     ‫חניכיו בצורה מקסימה‪ ,‬אבל הוא מבולבל מאוד ולא “סגור‬
                                                       ‫על עצמו” מבחינה דתית‪ .‬כששוחחנו על כך הוא סיפר‬
                        ‫להדרכה?‬                        ‫לי שהחליט עם עצמו שמה שהוא אינו מבין או דברים‬
                                                       ‫בתורה שנראים לו לא הגיוניים אז הוא לא מוכן לקיים‬
                                                       ‫עד שמישהו ייתן לו תשובה שתיישב את דעתו‪ .‬האם‬

                                                               ‫לאפשר לאדם כזה להיות מדריך?‬

              ‫ולסיום‪“ ,‬קצרים מהורים” ‪ -‬מקבץ פניות שהגיעו לבני עקיבא מהורים‪ .‬כיצד לדעתכם נכון להגיב?‬
         ‫המדריך של הבן שלי משחק כדורגל כל יום שישי בשכונה ללא חולצה‪ ,‬איך הוא יכול להמשיך להיות מדריך?‬
 ‫המדריך של הילד שלי אינו מצליח להשליט משמעת בשבט‪ ,‬החניכים כל הזמן עושים לו בלאגן‪ ,‬האם אפשר להחליף אותו?‬
         ‫המדריכה של הבת שלי יוצאת בערבים להליכה בשכונה לבושה במכנסיים‪ ,‬איך היא יכולה להמשיך להדריך?‬

                                      ‫המדריכה של הבן שלי הולכת לשחייה מעורבת‪.‬‬
                             ‫המדריך של הבן שלי חובש כיפה קטנה במיוחד ואינו לובש ציצית‪.‬‬

                                             ‫למדריך של הבן שלי יש שער ארוך‪.‬‬
                            ‫למדריכה של הבת שלי יש שני נזמים באף וארבעה עגילים בכל אוזן‪.‬‬
                       ‫למדריך של הבן שלי יש חברה ואני חושבת שזו דוגמה לא טובה לילדים צעירים‪.‬‬

                                          ‫האם הם מתאימים להיות מדריכים???‬

‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיבא בישראל | אדר תשע"ב ‪29‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28