Page 23 - זרעים - אדר תשע"ב
P. 23

‫מהנעשה בתנועה‬

‫מדריכים משלבים‬

‫והדגיש בפניהם עקרונות חשובים בעשייה היומיומית בנושא‪,‬‬         ‫דביר בעט את הכדור לכיוון הראל‪ ,‬הראל בעט לדורון‪ ,‬דורון לטל‪.‬‬
‫ולאחר מכן התקיימו סדנאות מקצועיות על אופני השילוב‬            ‫יניר וגיא ניסו לחטוף מהם את הכדור‪ ,‬ו‪ ...‬גול‪ .‬דוד עמד בצד‪ ,‬כל‬
                                                             ‫כך רוצה‪ .‬רק פעם אחת‪ ,‬להעז ולשחק איתם‪ .‬הם באותו שבט‪.‬‬
                                    ‫ותפקיד המדריך המשלב‪.‬‬
‫לסיכום היום צפו המדריכים בהצגה נוגעת ומרגשת “חלום של‬                                 ‫הוא כל כך רוצה‪ ,‬ולא יודע איך לגשת‪.‬‬
‫ירח” המתארת מערכת יחסים בין ילד מיוחד למתנדבת‪ .‬לסיום‬         ‫מסע סוכות‪ .‬יעל‪ ,‬שיר והודיה יושבות באוטובוס‪ ,‬מדברות זו עם‬
‫קיימנו דיון מסכם ומשמעותי בהנחיית עדיאל בר שלום‪ ,‬ראש‬         ‫זו ומדי פעם פורצות בצחוק מתגלגל‪ .‬שקד יושבת לידן‪ .‬כמו‬
                                                             ‫תמיד‪ ,‬היא רוצה גם להגיד‪ ,‬לספר ‪ -‬אבל לא בטוחה איך זה יצא‬
                                  ‫מחלקת מעורבות חברתית‪.‬‬
‫המדריכים יצאו מלאי התרגשות ומוטיבציה לקראת חזרה‬                                                  ‫ואם יבינו אותה‪ ,‬ושותקת‪.‬‬
                                                                                                  ‫שקד ודוד אינם היחידים‪.‬‬
                     ‫לפעילות אינטנסיבית וחשובה בסניפים‪.‬‬      ‫חניכים רבים בעלי צרכים מיוחדים‪ ,‬כאלה ואחרים‪ ,‬משולבים‬
‫בימים שבהם בחרנו בתנועה בשיח עמוק של לקיחת אחריות‪,‬‬                                   ‫בפעילויות השבטים בכל רחבי הארץ‪.‬‬
‫אנו מעוניינים לאפשר לכל ילד וילדה שמעוניינים בכך לראות‬       ‫כדי לאפשר לשקד ודוד חוויה טובה ומקבלת‪ ,‬וכדי לסייע‬
                                                             ‫למדריכים שלהם להתמודד עם הקושי שבשילוב החניכים‬
                                       ‫בבני עקיבא את ביתם‪.‬‬   ‫בשבט‪ ,‬בחרנו כתנועה ללמוד השנה ולפתח את נושא השילוב‬
‫אנו מאמינים ומקווים כי התהליך שהתחלנו בו יסייע למדריכים‬
‫של שקד‪ ,‬דוד וחבריהם להתמודד בהצלחה עם אתגרי ההדרכה‬                                                      ‫הפרטני בשבטים‪.‬‬
‫המשלבת‪ ,‬ויאפשר לשקד ודוד למצוא את מקומם בשבט‬                                      ‫תהליך הלימוד‪ ,‬שאנו מקווים להוסיף‬
                                                                                  ‫ולהעמיק בו‪ ,‬כלל עד כה כמה שלבים‪,‬‬
                                      ‫ולהרגיש שייכים לכולם‪.‬‬
                                                                                              ‫ששיאם ביום עיון למדריכים‪:‬‬
                                                                                  ‫ישיבת מזכירות של הנהגת התנועה‬
                                                                                  ‫במכון פוירשטיין בהשתתפות הרב רפי‬
                                                                                  ‫פוירשטיין ומנהל בי”ס פוירשטיין בליווי‬

                                                                                                         ‫דיון פנימי בנושא‪.‬‬
                                                                                  ‫פגישה של נציגי מחלקת מעורבות‬
                                                                                  ‫חברתית והדרכה עם אנשי מקצוע‬

                                                                                         ‫מתחום החינוך המיוחד והשילוב‪.‬‬
                                                                                         ‫סדנה לרכזי ההדרכה של התנועה‬
                                                                                  ‫שיחות מקצועיות למדריכים בסמינריוני‬
                                                                                  ‫ההדרכה בחנוכה‪ .‬את השיחות העבירו‬
                                                                                  ‫הרב שלמה שוב‪ ,‬מיכל לדרר ויואב קריים‪.‬‬
                                                                                         ‫יום עיון ארצי למדריכים משלבים‪.‬‬
                                                                                  ‫יום העיון התקיים בירושלים בהשתתפות‬
                                                                                  ‫כ ‪ 120‬מדריכים מכל רחבי הארץ‪ .‬הגדרנו‬
                                                                                  ‫את החניך המשולב כמי שלומד בליווי‬
                                                                                  ‫סייעת בכיתה‪ ,‬מי שלומד בכיתה קטנה‬
                                                                                        ‫או מי שלומד בבי”ס לחינוך מיוחד‪.‬‬
                                                                                  ‫את היום פתח דני מזכ”ל התנועה‪,‬‬
                                                                                  ‫וקרא להגדיל את השילוב ולפתוח את‬
                                                                                  ‫השבטים לכל מי שרוצה ומסוגל‪ .‬אחריו‬
                                                                                  ‫זכו המדריכים לשמוע על חוויה אישית‬
                                                                                  ‫ומרגשת של שילוב מוצלח מפי אם‬
                                                                                        ‫ששילבה את בנה באחד הסניפים‪.‬‬
                                                                                  ‫הרב אלי שיינפלד חיזק את המדריכים‬

‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיבא בישראל | אדר תשע"ב‬              ‫‪24‬‬
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28