תקציר הפעולה
בפעילות הזו, החניכים יעמיקו בנושא הקיימות דרך חוויה, משחק ולימוד.
את הפעילות ניתן לקיים כחלק מיום שיא בשבוע קיימות, במהלכה החניכים מסתובבים באופן עצמאי בין תחנות.
בכל תחנה מחכה להם משימה, אתגר או חידה הקשורה לנושא הקיימות של אותה תחנה.
מטרות הפעולה
- לעבור בין כל התחנות, להפעיל חשיבה, לעבוד יחד – ולגלות איך כל נושא קשור לעולם הסביבה, האחריות והקיימות.
- לחבר את החניכים בצורה חוויתית לנושא
לפני הפעילות:
- הקימו את התחנות מראש לפי הטבלה המצורפת.
כל תחנה כוללת:
- שולחן (מומלץ לשים מפה)
- שלט עם שם התחנה (מצורף בנספחים)
- עזר תחנה (דף, אביזר או חפץ הקשור לנושא התחנה)
- במידה ויש אפשרות, עדיף להקים את התחנות במרחב אחד גדול, כך שהמשתתפים יראו את כל התחנות. זה מקל על ההתמצאות כשעוברים בין התחנות דרך המשחק.
אם התחנות נמצאות בחדרים שונים – מומלץ לתלות את השלט עם שם התחנה בכניסה לחדר, כדי שיהיה קל לזהות את התחנה לפי ההנחיה שבמשחק.
- ציוד כללי הנדרש לפעילות: 6 שולחנות, הדפסת כל המסמכים המצורפים. 2-3 תנ"כים, 2-3 עפרונות, 2-3 סרגלים, מראה (אפשר קטנה) – לא חובה, מחשבון – לא חובה
- שיתוף קישור המשחק:
כל קבוצה מקבלת קישור (זהה), שברגע פתיחתו שולח אותה באופן רנדומלי לאחת התחנות.
בצורה זו אין עומס – כל התחנות מאוישות, וכל קבוצה מתחילה ממקום אחר.
זה הקישור למשחק:
מומלץ להדפיס את ברקוד המשחק המצורף בתיקייה ולתלות אותו, או לשלוח למשתתפים את הקישור הבא:
https://www.wp.tbe.org.il/games/?game=avital%2Fkayamut25
3. חלוקת החניכים לקבוצות:
מומלץ לחלק את החניכים קבוצות של בין 3–5 חניכים, שמשחקים יחד עם טלפון אחד לקבוצה.
4. מומלץ מאוד למדריכה לשחק פעם אחת במשחק בעצמה לפני הפעילות, כדי להכיר את המערכת ולהבין את מבנה התחנות.
נספחים
שימו לב – הקישורים לקבצי PDF – להורדה בפלאפון יש לפתוח בכרטיסיה חדשה ולאפשר הורדה.
- טבלת הקמת התחנות
- ברקוד לסריקה – להדפסה
- שילוט לתחנות
- תחנת לוקחים אחריות:
דומינו קיימות
סיפורי רבנים
- תחנת קיימות במקורות:
מבוך קיימות
- תחנת קיימות על המפה:
מפה למשחק
- תחנת עולם ירוק:
דפי מידע – ריאות ירוקות, אנרגיה ירוקה, מי קולחין
- תחנת מחזור:
חידת קווים קיימות