איתור סניפים וכפרי בוגרים
בתקופות שגרה יש כל הזמן נושאים חשובים לדבר עליהם: אקטואליה, חגים, נושא שחשוב לשבט וכו’. לפעמים בתוך המרוץ לא יוצא לנו לדבר על התנועה שלנו. ננצל את הזמן שאנחנו סגורים בבית ונעסוק בנו, בבני עקיבא. נפגוש את העוצמות שלנו כחלק מתנועת נוער ונלמד ערכים ומושגים בסיסיים של התנועה בדרך חווייתית שתחבר את החניכים לתנועה.
ציוד נדרש: במהלך הפעולה יש משחק “קהוט”, ולכן בקשו מהחניכים לארגן שני מכשירים ניידים או מחשב כדי שיהיה אפשר להיות בשני מסכים במקביל.
שלב א – אין לכם כוח?! יש לנו כוח! – 10 דקות
הקרינו לחניכים את הרשימה (שקופית מעוצבת להקרנה מצורפת בנספח 1):
מרים מחזירה את עמרם לחיות עם יוכבד – 8
הגאון מווילנה מסיים את הש”ס – 9
הארי פוטר מנצח את וולדמורט – 17
ניסים גיני לוחם ברובע היהודי במלחמת השחרור – 10
הרב עובדיה יוסף כותב את ספרו הראשון – 12
בצלאל בן אורי בונה את המשכן – 12
הרב צפניה דרורי מקים את ישיבת “כרם ביבנה” – 17
יחיאל אליאש מקים את תנועת בני עקיבא – 22
שאלו את החניכים: מה לדעתכם המספרים מייצגים? לאחר שכמה חניכים ינסו לנחש הסבירו: המספרים הם הגיל שבו היו האנשים כשעשו את המעשה המיוחס להם.
ערכו דיון:
לסיום הדיון הקרינו את הסרטון “אתם הלב הפועם של בני עקיבא” https://youtu.be/bXxDSyPS5Ag
סכמו את השלב: לפעמים נראה לנו שאנחנו קטנים בגיל או קטנים ביכולות שלנו. אבל זה לא המצב, גם בגיל צעיר אפשר לעשות דברים גדולים. זה יכול להיות גדול כמו לבנות את המשכן, אבל גם מעשים יום-יומיים יכולים להיות משמעותיים מאוד ולהשפיע על הסביבה שלנו. להיות חלק מתנועת נוער זו הזדמנות להגדיל את יכולת העשייה שלנו. אם נבין שיש לנו כוח, שאנחנו יכולים להשפיע, זה מה שיקרה בחיים האישיים שלנו ובעוצמה שלנו כתנועת נוער, כבני עקיבא.
שלב ב – מי מכיר את בני עקיבא? 15 דקות
הסבירו לחניכים: אחרי שדיברנו על העוצמה שלנו כתנועת נוער נעבור לדבר על התנועה שלנו, על בני עקיבא. בואו נראה מי מכיר הכי טוב את התנועה!
חידון קהוט:
שלב ג וסיכום – 10 דקות
הסבירו: דיברנו על הכוח שקיים אצלנו גם בגיל צעיר ועל האפשרות של הפעילות במסגרת תנועת הנוער שלנו, בני עקיבא, להוציא לפועל את הכוח הזה. לאחר מכן הכרנו קצת יותר את בני עקיבא במושגים, בערכי התנועה ובנתונים עליה.
לסיום הפעולה בקשו מהחניכים לעשות סבב, וכל אחד יספר בקצרה על מקרה, אירוע או מפעל תנועתי שהשפיע עליו או נגע בו במיוחד. אם החניכים בהקשבה, אפשר לבקש מהם להסביר מדוע, ואם פחות, אפשר לבקש מהם לכתוב בצ’אט של הזום או באתר פאדלט (https://he.padlet.com/dashboard, אתר שבו אפשר לכתוב פתקים והם מוצגים על הלוח, וכך כולם רואים את מה שנכתב בהצגה אחידה ומסודרת).
צילום מסך מאתר פאדלט:
נספח 1 – רשימת מעשים