Page 11 - זרעים-גליון אלול תשפ"ג-ספטמבר 23
P. 11

‫יהודה קליין‪:‬‬
                                                   ‫"ידעתי שהולך להיות לי‬
                                                 ‫הרבה יותר זמן פנוי בלימודים‬
                                                 ‫במהלך השמינית‪ ,‬והחלטתי‬
                                                   ‫להיכנס לתפקיד בתנועה‬
                                                    ‫כי הרגשתי שאני עדיין‬

                                                      ‫רוצה לחולל שינוי"‬

          ‫והחלטתי להיכנס לתפקיד בתנועה כי‬        ‫המצווה וגם לנו‪ ,‬לפני כל חג הצוות מוציא‬    ‫מתרומות‪ ,‬הרמנו הרבה מפגשי לימוד‬
          ‫הרגשתי שאני עדיין רוצה לחולל שינוי‬     ‫כמה מאות ארגזי מזון לאנשים נזקקים‬         ‫לקראת חגים וצומות‪ ,‬ואנחנו עומדים‬
           ‫ואני עדיין יכול להיות משמעותי בסניף‪.‬‬  ‫בקהילה שלנו‪ ,‬ובמבצע האחרון חילקנו‬         ‫להכניס ספר תורה לסניף ממש עוד מעט‪.‬‬
          ‫"כרכז צב"ם אני רוצה לחזק בחניכים‬                                                 ‫"התפקיד לימד אותי המון בשנתיים‬
          ‫ובחניכות בסניף שלי את התחושה‬                ‫מארזים מתוקים לחיילים מהסביבה‪.‬‬       ‫האחרונות‪ .‬למדתי שאני יכול לעשות‬
          ‫שבית המדרש הוא בית של בני עקיבא‬        ‫"המשימה האמיתית של צוותי נחשון‬            ‫דברים מדהימים בכוחות עצמי וגם עם‬
          ‫ושהערכים שאנחנו לומדים בתנועה‬          ‫היא לקחת את כל הערכים שהתחנכנו‬
          ‫נובעים ממנה"‪ ,‬הוא מוסיף‪" .‬אם החבר'ה‬    ‫עליהם בשנים כשהיינו חניכים ולהוציא‬                                    ‫הצוות שלי"‪.‬‬
          ‫שיגיעו לפעולת חב"ב בליל שבת‬            ‫אותם לפועל‪ .‬זאת הזדמנות להוביל שינוי‬
          ‫והצחוקים והדיבורים יהיו סביב פעולה‬     ‫בקהילה שבה אנחנו נמצאים‪ ,‬לזהות צורך‬              ‫הזדמנות להוביל שינוי‬
          ‫ערכית או תורנית‪ ,‬נצליח להחזיר את‬       ‫כלשהו ולהיות מסוגלים לעשות משהו‬
          ‫התנועה לערכי היסוד שלה ולחבר את‬                                                  ‫את הצעדים הראשונים בכניסה לתפקידים‬
          ‫החניכים שלנו לתורה שרלוונטית אליהם‬                                   ‫בנוגע לזה‪.‬‬  ‫למיניהם בסניפים עשו השמיניסטים‬
                                                 ‫"לדוגמה‪ ,‬במהלך הסמינריון היו הרבה‬         ‫בסמינריון פתיחת השנה‪ .‬כ‪ 500-‬שמיניסטים‬
                           ‫ומדברת בשפה שלהם"‪.‬‬    ‫הפגנות‪ ,‬והרמנו כל מיני פרויקטים לחיזוק‬    ‫מכל רחבי הארץ‪ ,‬המשובצים למגוון רחב‬
                                                 ‫אהבת חינם בעם שלנו‪ .‬בעיניי אלה בדיוק‬      ‫של תפקידים‪ ,‬התכנסו כדי ללמוד ולרכוש‬
    ‫מעיין ארזי‪:‬‬                                  ‫האידיאלים והערכים הראשוניים של‬            ‫כלים למילוי מיטבי של התפקיד‪ .‬אחת‬
   ‫"אומנם פעלתי‬                                  ‫התנועה‪ .‬מאחר שיש לי ניסיון של שנתיים‬      ‫מהן היא שירה סופר‪ ,‬שמיניסטית מגבעת‬
‫והחזרתי קצת לסניף‬                                ‫כחברת צוות נחשון בהרמת הפרויקטים‬          ‫שמואל‪" .‬יש משהו יפה בלראות מאות‬
‫כחבר בגרעין נחשון‪,‬‬                                ‫ויש לי היכרות עמוקה עם הסניף ועם‬         ‫שמיניסטים שרוצים להישאר מחוברים‬
‫אבל הרגשתי שיש לי‬
‫עוד הרבה מה לתת"‬                                   ‫הסביבה שלי‪ ,‬יש לי כוחות להוביל‬                          ‫ולתרום מעצמם עוד קצת‪.‬‬
                                                              ‫דברים משמעותיים בסניף"‪.‬‬      ‫"כולנו כבר סיימנו את המחויבות האישית‬
                                                                                           ‫שלנו‪ ,‬והחלטנו להישאר כי התנועה‬
                                                   ‫גם יהודה קליין מסניף הרצלייה מרכז‬       ‫והסניפים שלנו חשובים לנו‪ .‬ביחידות‬
                                                  ‫השתתף בסמינריון השמיניסטים‪,‬‬              ‫התחלקנו לקבוצות לפי התחומים‪ ,‬ולמדנו זו‬
                                                 ‫ובשבועות הקרובים הוא עתיד להתחיל‬          ‫מזו‪ .‬קיבלנו טיפים ורעיונות מדברים שנעשו‬
                                                 ‫מגוון תפקידים בסניף‪" .‬אחרי שנתיים‬         ‫בסניפים אחרים‪ ,‬ויצרנו קבוצה של אנשים‬
                                                 ‫בהדרכה של שבט קווה אני עדיין מרגיש‬
                                                 ‫שיש לי המון כוחות לתת לתנועה‪ .‬אני‬             ‫שנוכל להתייעץ איתה במהלך השנה"‪.‬‬
                                                 ‫לא לגמרי נפרד מהחניכים שלי‪ ,‬כי אני‬        ‫אחרי שנתיים של עשייה בצוות נחשון של‬
                                                 ‫עדיין אהיה מלווה דרך שלהם‪ ,‬וחשוב‬          ‫סניף גבעת שמואל תרכז שירה את הצוות‬
                                                 ‫לי שיוכלו לממש את עצמם בצורה הכי‬          ‫הבא‪" .‬כחברה בצוות נחשון קידמנו‬
                                                 ‫טובה בתפקיד שלהם ולשמור על הגיבוש‬         ‫בשנתיים המון פרויקטים‪ .‬הרמנו בר‬
                                                 ‫של השבט‪ .‬ידעתי שהולך להיות לי הרבה‬        ‫מצווה לילד מועט יכולת שיש לו סיפור‬
                                                 ‫יותר זמן פנוי בלימודים במהלך השמינית‪,‬‬     ‫משפחתי מורכב‪ ,‬חוויה מכוננת לילד בר‬

‫אלול תשפ״ג ‪11‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16