Page 6 - זרעים-ניסן תשע"ח
P. 6

‫מתכוננים לבת המצווה ‪ /‬עינב ז'ולטי‬

‫תוכנית בת המצווה מתרחבת‪ :‬במסגרת התוכנית בנות השירות מגרעיני בני עקיבא מלוות בנות‬
‫מצווה בשנה שלמה של בירור הזהות וגילוי הכוחות האישיים שלהן‪ .‬בכל שבוע בנות השירות‬
‫נפגשות עם החניכות לפעילות‪ ,‬וכל נושא מועבר בלימוד משותף ובחוויה‪ .‬בסיום השנה נערכת‬
‫מסיבת בת מצווה בכותל ובהנהלה הארצית בירושלים‪ ,‬ונוסף על כך נחגגת מסיבת סיכום שנה עם‬

                                                                                  ‫המשפחות‪.‬‬
‫במהלך השנה המדריכות עוברות ארבעה ימי הכשרה שמטרתם להקנות להן כלים מקצועיים‬

                  ‫להשלמת הפעילות‪ ,‬וגם החודש התקיים ערב הכשרה לבנות השירות בתוכנית‪.‬‬
‫"אנחנו מאמינים שהליווי בגיל הזה משמעותי‪ .‬גיל מצוות הוא צומת מרכזי בחיי הבנות‪ ,‬שבו הן‬
‫מייחסות חשיבות רבה לעולם החברתי‪ ,‬להתפתחות הפיזית ולהיכרות עם עצמן"‪ ,‬משתפת מוריה‬
‫בושארי‪ ,‬רכזת התוכנית‪" .‬חשוב לנו לתת להן כלים לעבור את התקופה הזאת‪ ,‬ואנחנו מנסות להיות‬
‫בעבורן כתובת לשאלות ולשיתוף בהתמודדויות‪ .‬התפילה הגדולה ביותר שלי כרכזת התוכנית היא‬
‫לראות את הבנות האלה בעוד כמה שנים כנשים ואימהות הבונות את חייהן וביתן מתוך חיבור‬

    ‫לתורה‪ ,‬לעם ולארץ‪ .‬אני מאמינה שהן יהיו הדור הבא שמבקש לדחוף את עם ישראל קדימה"‪.‬‬

                                     ‫מי אמר זהות יהודית ולא קיבל?‬

‫בחודש האחרון השתתפו חברי תוכנית השי"ן‪-‬שי"ן בתנועה בשלושה ימי סמינר בנושא זהות‬
               ‫יהודית‪ ,‬ובמהלכם סיירו בכנסת ונפגשו עם יושב ראש סייעת 'כולנו' רועי פולקמן‪.‬‬

‫"היה לנו חשוב לפגוש את אחד מחברי הכנסת שעיקר עיסוקם הוא בנושא חברתי ובקבלת אחריות‬
‫יהודית לעם כולו"‪ ,‬אומרת תמר רפאלי‪ ,‬רכזת התוכנית‪" .‬אחד הדברים שרועי הדגיש היה המקום‬
‫של חברי התוכנית בהנהגה העתידית‪ .‬הוא אמר לנו שאנו דור העתיד של מדינת ישראל‪ ,‬ושעלינו‬
‫להוביל‪ .‬זה היה מפגש חזק‪ .‬הרגשתי שחברי התוכנית נחשפו פתאום לתחום חדש ומשמעותי –‬
‫ההנהגה הפוליטית‪ .‬רועי אמר להם שיש להם זכות הצבעה והם חייבים ללמוד ולדעת יותר כדי לקבל‬

          ‫החלטות נכונות ולהנהיג את העם בעתיד‪ .‬היה מדהים לראות עד כמה הוא מאמין בהם"‪.‬‬
‫אחרי הסיור בכנסת עסקו חברי התוכנית ביחס שבין ההכרעות האישיות ובין ההשפעה הציבורית‬
‫שיש להן‪ .‬בשישי ובשבת עבר המוקד לזהות היהודית הפרטית‪ ,‬למקומה של האמונה בבניין האישי‪.‬‬
‫"הסמינר היה מעולה"‪ ,‬שיתף יהונתן סלוטניק‪ ,‬חבר תוכנית שנת השירות במקווה ישראל‪" .‬הסמינר‬
‫היה הפוגה באמצע שנת השירות‪ ,‬שבה יכולנו ללמוד ולעסוק בנושאים חשובים שאנחנו לא נוגעים‬
‫בהם ביום‪-‬יום בתור שי"ן‪-‬שי"נים‪ .‬הוא היה משמעותי בעבורי‪ ,‬כי נחמד שמשלבים לימוד בשנה‬

                                                                                 ‫של עשייה"‪.‬‬

                                                                                                                                         ‫להגביר שילוב בעלי מוגבלויות!‬

‫במסגרת שנת הוועידה התכנסה ועידת החינוך המיוחד לערב של דיונים‪ ,‬קריאות והחלטות בכל‬

                                                                                                                                         ‫הקשור לחינוך המיוחד בתנועה ובמדינה‪.‬‬

‫בוועידה השתתפו נציגי סניפים מרחבי הארץ‪ ,‬קומונריות‪ ,‬רכזים ומדריכים משלבים‪.‬‬

‫הוועידה נחלקה לשלוש ועדות‪ :‬אחת עסקה בקבלת החלטות בנוגע‬

                                                                                                                                         ‫למחלקת החינוך המיוחד בתנועה‪ ,‬אחת במגמות‬

                                                                                                                                         ‫השילוב בתנועה ואחת בקידום השילוב בחברה‬

                                                                                                                                         ‫בישראל‪" .‬היה לנו חשוב שכל הקריאות יהיו‬

‫במהוי"אחושרקוללהולסראייויקקנורהמדנ‪.‬אתחואלנםטיוניהתשורובויכחמיתחבח‪,‬נהנתיוויבנוץלךשו'רדו‪,‬אעפגההב‪.‬ררהמתשאייקשואלכועשכטחוחיילולדולת‪:‬ית"מתםה‬    ‫פרקטיות ורלוונטיות‪ ,‬לא תלויות באוויר"‪ ,‬אומר‬
                                                                                                                                           ‫יוס מאירוביץ'‪ ,‬ראש מחלקת החינוך המיוחד‪.‬‬
                                                                                                                                           ‫"שמנו דגש על מה שאנחנו כתנועה יכולים לקדם‬
                                                                                                                                          ‫בחברה‪ .‬אחת הקריאות שהתקבלו נוגעת לשילוב‬
                                                                                                                                          ‫במפעלים‪ .‬כיום יש התאמה במסעות המחוזיים‪,‬‬
                                                                                                                                          ‫אך לא לכל אורך היום‪ .‬הקריאה היא שכל המחוזות‬
                                                                                                                                         ‫בתנועה יקיימו לפחות מסע אחד בשנה שיהיה‬
                                                                                                                                         ‫מותאם כולו לכלל החניכים‪ :‬מפעל שנגיש לכיסאות‬
                                                                                                                                         ‫גלגלים ואורכו מותאם לילדים שמתקשים‪ .‬אנחנו‬

                                                                                                                                         ‫מקווים שחלקים נוספים בתנועה יקבלו עליהם ליישם‬

                                                                                                                                         ‫את הקריאה הזאת כהחלטה"‪.‬‬

‫בין השאר התקבלו קריאות להקמת מסגרות מעבר לחניכי שבט יובל בוגרים ולקידום שילוב‬

‫בעלי מוגבלויות בחברה הכללית‪ ,‬וכן החלטה על העברת תוכן הקשור לחינוך המיוחד לכלל מדריכי‬

‫המחוזות למיניהם‪ .‬ענף החינוך המיוחד בתנועה שם דגש על שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים‬

                                                                                                                                         ‫במסגרות נורמטיביות‪.‬‬

                                                                                                                                                                                        ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11