Page 2 - זרעים - תמוז תשע"ו
P. 2

‫דבר העורכת‬                                                  ‫דבר המזכ"ל‬

‫בכל פעם מחדש אני נפעמת מכוחו של‬                                                         ‫שליחות‪...‬‬
                               ‫הנוער‪,‬‬                      ‫המושג "שליחות" הוא מאבני היסוד של‬
                                                           ‫חברי בני עקיבא‪ ,‬וכך כותב הרב סולובייצ'יק‪:‬‬
‫בעיקר בקיץ‪ ,‬כאשר כל הסניפים‬                                ‫"האדם נברא בתור שליח‪ ,‬עצם היצירה‪,‬‬
‫יוצאים במיזמי עשייה יוצאת דופן‪ ,‬אם בארגון חתונה או‬         ‫הלידה‪ ,‬מכילה בתוכה בהכרח את דבר מינוי השליחות‪...‬‬
‫בר‪/‬בת מצווה למעוטי יכולת‪ ,‬אם במחנות קיץ לילדים‬             ‫את העובדה שמישהו חי בזמן מסוים‪ ,‬בתקופה מיוחדת ובמקום‬
                                                           ‫מוגדר‪ ,‬ולא נולד בתקופה אחרת ובנסיבות אחרות‪ ,‬נוכל להבין‬
                                 ‫ולנוער בעלי מוגבלויות‪.‬‬    ‫אך ורק אם נקבל את עצם הרעיון בדבר שליחותו של האדם‪.‬‬
‫גם השנה הסניפים יוצאים במיזמים מרגשים‪ ,‬והפעם‬               ‫ההשגחה יודעת היכן וכיצד יכול הפרט היחיד על חסרונותיו‬
                                                           ‫וכוחות הנפש האצורים בו‪ ,‬לקיים את שליחותו‪ ,‬באילו נסיבות‬
                             ‫עיתון "זרעים" מלווה אותם‪.‬‬     ‫ותנאים ובאיזו חברה יהא בכוחו של אדם למלא את שליחותו‪...‬‬
‫ביקשנו מכל הסניפים לספר לנו על המיזם שלהם לקיץ‪.‬‬            ‫משום כך נברא האדם היחיד בתקופה ובמקום‪ ,‬שבהם יוכל‬
‫מתוך שלל המיזמים שהגיעו למערכת‪ ,‬בחר צוות שנבחר‬             ‫לקיים את פעולתו לשם קיום שליחותו‪ .‬שליחותו של הקב"ה‬
‫מראש מטעם התנועה בחמישה מיזמים יוצאי דופן‪,‬‬                 ‫לאדם היא בבחינת דבר שאינו קצוב בזמן – היא שליחות‬
‫ואנחנו מציגים אותם בעיתון‪ .‬אחד מהם עתיד לקבל מלגה‬          ‫מתמדת‪ .‬מזמן לזמן מקבל האדם תפקידים ומעשים חדשים‪.‬‬

                 ‫מהתנועה בסך ‪ 500‬ש"ח לטובת העשייה‪.‬‬                 ‫זוהי שליחות לכל החיים‪ ,‬והיא מסתיימת עם המוות"‪.‬‬
‫עם העשייה והכוח של הנוער אנחנו מעלים בעיתון שאלה‬          ‫עניין השליחות‪ ,‬ההגשמה ומימוש החזון‪ ,‬הוא מוקד לעיסוק‪,‬‬
‫מורכבת ולא פשוטה‪ :‬האם בחיינו הבוגרים אנחנו באמת‬           ‫ופעמים רבות אני מוצא את עצמי בדיון על דרכה של תנועתנו‪:‬‬
‫חיים חיי שליחות? האם נסכים לצאת לשליחות במקום נידח‬        ‫האם חברינו באמת חיים חיי שליחות? האם הפער בין החזון‬
 ‫בעולם כדי לעודד יהודים לעלות לארץ גם במחיר של קושי‬
 ‫בחינוך ילדינו‪ ,‬בעבור סכום כסף סמלי שיעזור לנו לחיות‬                                             ‫להגשמתו כה גדולים?‬
 ‫את חיינו שם? ואם לא בעולם‪ ,‬מה בנוגע למקומות בארץ‬         ‫אין ספק כי עדיין יש הרבה מה לעשות‪ .‬שטחי עשייה רבים‬
 ‫שצריכים בהם את כוחנו‪ ,‬האם גם אז נשאיר את טובתנו‬          ‫זקוקים לכוחות רעננים שיצטרפו לשורותיהם ויעדי השליחות‬
 ‫מאחור ונתגייס למען עם ישראל? האם נסכים להתפשר‬            ‫משוועים לשליחים נאמנים שימלאו את השורות‪ .‬עם זאת‬
 ‫על סביבת מגורים סימפטית פחות‪ ,‬רחוקה מהמשפחה‬              ‫חייבים גם לראות את ה"יש" הגדול‪ ,‬את העשייה הנפלאה‬
                                                          ‫של צעירים הנרתמים במסירות ובתחושת שליחות של ממש‬
                                               ‫והחברים?‬
 ‫ואולי אפילו נכון לשאול את השאלה בשלב מוקדם יותר‪,‬‬                 ‫למשימות הלאומיות מתוך הקרבת אינטרסים אישיים‪.‬‬
 ‫כאשר בני הנוער מסיימים את התיכון או בשנתם האחרונה‬        ‫אסיים בשורות נפלאות מתוך יומנה של חנה סנש‪ִ " :‬ל ְפ ָע ִמים‬
 ‫בו‪ ,‬רגע לפני שהם נעשים בוגרים ועצמאים ויוצאים‬            ‫ֲא ִני ַמְר ִגיׁ ָשה ֶאת ַע ְצ ִמי ְּכ ֵעין ׁ ָש ִלי ַח‪ֶ ׁ ,‬ש ַת ְפ ִקיד ֻמ ָטל ָע ָליו‪ַ .‬מה ה ּוא‬
 ‫ממסגרת הסניף‪ :‬עד כמה שמיניסטים נקראים לדגל ובתכלס‬        ‫ַה ַת ְפ ִקיד – ֹלא ָּבר ּור ִלי (ְו ַה ֹלא ְל ָכל ִאיׁש ַת ְפ ִקיד ֹו ַּב ַח ִיים)‪ְּ .‬כ ִאל ּו‬
 ‫הולכים לשל"ף או שותפים בשנת עשייה לפני ישיבה וצבא‪,‬‬       ‫ַאְר ִגיׁש ח ֹו ָבה ְּכ ַל ֵּפי ֲא ֵחִרים‪ְּ ,‬כ ִאל ּו ֲא ִני ַח ֶי ֶבת ָל ֶהם ָד ָבר‪ּ .‬ו ְפ ָע ִמים‬
 ‫הקרויה שי"ן‪-‬ש"ין? בכתבה של צוריאל הורביץ אנחנו‬           ‫ִנ ְד ֶמה ִלי ׁ ֶש ָּכל ֶזה ׁ ְשט ּות‪ַ .‬מה ַט ַעם ְל ַמ ֲא ַמ ָציו ׁ ֶשל ַה ָי ִחיד‪ְ ,‬ו ָל ָמה‬

                                  ‫מתעמתים עם שאלה זו‪.‬‬                                                        ‫ֶזה ֲא ִני?"‬
 ‫מה עוד בגיליון? כתבה על תאטרון "יובל"‪ ,‬יזמה חדשנית‬       ‫לכל אחד מעמנו תפקיד ולכל שעה יעדיה‪ ,‬וכל שנותר לנו הוא‬
 ‫מבית היוצר של התנועה‪ :‬הקמת תאטרון המורכב מצעירים‬         ‫לחפש את תפקידנו כשליחים נאמנים‪ ,‬ובכל עת ובכל מקום‬
  ‫בעלי מוגבלויות וסטודנטים מאוניברסיטת בר‪-‬אילן‪,‬‬
  ‫המעלים בימים אלו את הצגתם הראשונה‪ .‬פגשנו את טוהר‬                                          ‫לומר הנני‪ ,‬הנני לשליחות!‬
  ‫וגל‪ ,‬שהכירו בפעילות של עמותת "שמחה לילד" וכעת‬           ‫בברכת חברים לתורה ולעבודה‬
                                                          ‫דני הירשברג‬
                   ‫שותפים בתאטרון הבוגרים של התנועה‪.‬‬
  ‫כמו כן תמצאו בגיליון זה את המדורים הקבועים‬
  ‫והצבעוניים שלנו ועמוד חשוב במיוחד על הזכויות המגיעות‬

                           ‫לכם‪ ,‬בני הנוער‪ ,‬בעבודות הקיץ‪.‬‬

  ‫קיץ שמח ובטוח‪ ,‬מלא עשייה ושליחות‪,‬‬
  ‫בברכת חברים לתורה ולעבודה‪,‬‬
  ‫יעל רון‬

                                                                                                                                                               ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7