מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

לחלום ביחד

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל | אופק
משך הפעולה
מערך
  • מתאים לשבת
  • פעולה ממערך
2 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

תקציר הפעולה

בפעולה זו החניכים יבינו שיש להם כוח גם במרחב המשפחתי ובכלל במרחב הקרוב אליהם להשפיע ולחלום יחד. נלמד על הגודל ועל המשמעות שיש לחלום עם המעגל החברתי הקרוב, נעמיק בעניין הכוח שיש לחלום בקבוצה ונעזור זה לזה לברר איך בוחרים חלום כזה.

מטרות הפעולה

  1. החניכים יבינו שיש להם כוח לחלום גם עם המרחב המשפחתי, עם האנשים שסובבים אותם.
  2. החניכים יבררו מה החלום המשפחתי שלהם.
  3. החניכים יציעו חלומות שאפשר להגשים בשבט.

מהלך הפעולה:

 
פתיחה
 
הניחו על הרצפה תמונות של משפחות או קבוצות של אנשים (נספח 1). בקשו מהחניכים לבחור תמונה ולהסביר מהי בשבילם קבוצה או משפחה.
 
 
 
שלב א
אפשרות 1: שחקו חתול ועכבר- חניך אחד נמצא באמצע ומנסה לצאת, שאר החניכים במעגל סביבו מנסים למנוע ממנו לצאת מהמעגל.
 
אפשרות 2: ספרו את הסיפור על האיכר והאחים שעניינו חוזק הקבוצה (נספח 2).
סכמו: ראינו במשחק (או בסיפור) שלקבוצה (או למשפחה) יש המון כוח ביחד. חלום משותף הוא דבר גדול, וכל אחד נותן מהטוב שלו כדי שיחד תהיה הגשמת חלום משותף.
 
 
 
שלב ב
בחרו כמה חניכים ובקשו מהם להדגים בפנטומימה חלום שהגשימו במשפחה. כל שאר חברי השבט יצטרכו לנחש מה החלום (לדוגמה היו בשיט, טסו, הכינו אוכל טעים ביחד ובהתאם למצב: הכינו עוגיות לחיילים ושימחו אותם, אח חייל חזר הביתה).
 
 
 
שלב ג
הניחו על הרצפה רעיונות של חלומות שיכולים להתאים לשבט (אפשר אפילו ברמת הסניף בתיאום עם הקומונרית. נספח 3).
החניכים יעלו רעיונות לחלומות שירצו להגשים בשבט מההצעות או מעצמם. 
רשמו את כל ההצעות החדשות על גיליון נייר, והחניכים יוכלו לצייר, לקשט, לגזור מעיתונים מילים קשורות ולהדביקן. תלו את הגיליון על קיר בסניף, ערכו הצבעה על החלום שתגשימו בשבט, וצאו להגשים ביחד.
 
 
 
סיכום
בפעולה ראינו מה הכוח של קבוצה או משפחה, שהוא משמעותי מאוד בשביל להגשים חלום ומגדיל את החלום ואת היחד. כשכל אחד מהקבוצה נותן מעצמו, הקבוצה והחלום מתעצמים.
 
 
               

נספחים:

נספח 1

 

נספח 2

היה היה אב ולו עשרה בנים. שלח האב את הבנים ליער וביקש מכל אחד לאסוף מקלות. חזרו הבנים והביאו כל אחד מקל. אמר להם האב: “בואו ואלמד אתכם משהו”. לקח מקל אחד, שבר אותו לשניים, ואמר: “מקל אחד נשבר בקלות”. לקח את תשעת המקלות שנשארו, עשה מהם אגודה אחת וניסה לשבור אותה, אך לא הצליח. אמר האב: “ראו, בנים יקרים, גם אתם כמו המקלות, אם תלכו לבד, יהיה קל לשבור אתכם, אבל אם תישארו יחד, שום דבר ואף אחד לא יוכל לשבור אתכם לעולם. זה הוא כוחה של קבוצה”.

מאתר גולם: https://www.gollem.org/%D7%9B%D7%95%D7%97%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A6%D7%94/

 

נספח 3

  • ללכת לבית של אחד החניכים ולעשות שם פעילות
  • להכין עוגיות לחיילים
  • לקשט את הסניף בדגלי ישראל
  • להמציא מורל לחודש ארגון לכל הסניף

דעתך חשובה לנו