מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

הדרך לחלום

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל | אופק
משך הפעולה
עד שעה
מערך
  • מתאים לשבת
  • פעולה ממערך
0 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

תקציר הפעולה

בפעולה זו נברר כיצד מגשימים חלומות ונלמד כלים טכניים ושיטות כדי להגשים את החלומות שלנו. נעזור זה לזה ונשתף מחלומות שכבר הגשמנו מה עזר לנו להגשימם ואיך נהיינו טובים יותר בזה. יצא לכם פעם להגשים חלום? על ידי תחנות שוות ומגניבות נוכל לחוות זאת יחד בשבט!

מטרות הפעולה

  1. החניכים ירכשו מגוון כלים להגשמת חלומות.
  2. החניכים יבינו שהגשמת חלום היא תהליך ואינה קורית ביום אחד.
  3. החניכים יחוו את הדרך לחלום שלהם.

מהלך הפעולה:

שחקו עם החניכים חבילה עוברת (אפשר לטמון בחבילה משהו מתוק, כמו חפיסת שוקולד). משמיעים מוזיקה ומעבירים את החבילה מיד ליד. כשהמוזיקה נפסקת מקלפים שכבה אחת של נייר העטיפה ומגלים פתקי משימות. התחנות יהיו הפתקים שעל החבילה.

 

תחנה 1: לשים לב לחלום

שחקו משחק אסוציאציות, ותראו מה עולה לחניכים כשאומרים בקול את המילים או את המשפטים האלה: חלום, רצון, הצלחה, משמח אותי ש…, אני אוהב/ת…, אני רוצה…

הסבירו לחניכים שבשביל לבחור חלום אנחנו צריכים לחשוב פנימה ולראות מה בוער בנו, מה אנחנו רוצים שיהיה לנו בחיים, ומשם לעוף על זה.

 

תחנה 2: כלי ראשון, הכרת הטוב שבי לצורך הגשמת החלום

אפשרות א: שחקו ‘טמפה טמפה’, משחק תנועות, במקום ההגדרות הרגילות כל אחד יבחר תכונה טובה שלו ויעשה תנועה לפיה (לדוגמה, אם בחר ‘שמחה’, התנועה תהיה חיוך).

אפשרות ב: ערכו סבב שבו כל אחד אומר תכונה טובה של מי שיושב מימינו.

הסבירו לחניכים שבשביל להגשים חלום אנחנו צריכים להיות מודעים לטוב שבנו. מה אנחנו יכולים לתת מעצמנו בשביל הגשמת החלום? יש מי שנדיבות תעזור להם להגשים חלום, ואחרים יגשימו אותו באמצעות עדינות; כל אחד באמצעות הטוב שבו יגשים את חלומו בצורה הטובה ביותר.

אם נדבר בקול על הטוב שבנו, נהיה מודעים אליו יותר, וכך נתקדם לבחירת החלום שלנו ולהגשמתו.

 

תחנה 3: כלי שני, טיפ חברי, התייעצות עם אנשים קרובים

שחקו את משחק הלחיצות: כולם חוץ מחניך אחד עומדים במעגל ומחזיקים ידיים. צריך ללחוץ יד בסבב, והחניך שבמרכז המעגל צריך לזהות אצל מי הלחיצה באותו רגע. כשלוחצים פעמיים הסבב משנה כיוון.

הסבירו לחניכים: כמו שבמשחק העברנו הלאה את הלחיצות, ככה גם אנחנו צריכים לשתף בחלומותינו את הקרובים אלינו ולהעביר להם את הזכות לעזור לנו. וגם אם הם יחזירו אותנו אחורה לחשוב קצת מחדש, זה כדי שנחלום טוב יותר.

 

תחנה 4: החלום הוא תהליך

אפשרות 1: שחקו 1–10: צריך לספור מאחת עד עשר בקול בלי ששניים יאמרו יחד את אותו מספר. אם נפסלים, חוזרים לספור שוב מאחת.

אפשרות 2: כל חניך וחניכה יקבלו שלט ובו מספר, וצריכים להרים את השלטים לפי סדר המספרים כמה שיותר מהר.

בדרך להגשמת החלום שלנו אנחנו יכולים לפעמים להצליח ולפעמים גם להיכשל, והכול בסדר, תמיד אפשר להתחיל מההתחלה.

 

תחנה 5: דמיון ההגשמה – מחשבה יוצרת מציאות

כתבו על הפתק האחרון בחבילה: “תחשוב טוב, יהיה טוב, תאמין בעצמך” (אודי דוידי).

כל אחד יקבל דף ריק ויצייר או יכתוב מה הוא רוצה בדיוק בחלום שלו.

הסבירו לחניכים שחשיבה טובה תיצור מציאות טובה. אנחנו צריכים להאמין בעצמנו שאנחנו מסוגלים לחלום ולהגשים הכול.

 

סיכום

סכמו עם החניכים אילו כלים קיבלנו כדי להגשים את החלומות שלנו: לשים לב לחלום שלי, לראות את הטוב שבי, להתייעץ עם אנשים קרובים לי ולהבין שהגשמת חלום היא תהליך, וכמובן בעזרת ה’ להגשים את החלום, ובגדול!

דעתך חשובה לנו