מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

אלו דברים שאותי משמחים- פורים

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל
משך הפעולה
עד חצי שעה
מערך
1/3
9 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

תקציר הפעולה

מערך פעולות לשבטי יובל לקראת חג הפורים…

מטרות הפעולה

החניכים יבחינו בין רגש של שמחה לרגש של עצב.
החניכים יחשבו אלו דברים משמחים אותם.

 

מהלך הפעולה:

פתיחה רגילה- מפקד, חוקים, “איזה יום שמח”.

 

1. מחלקים לחניכים 2 פרצופים: סמיילי אחד שמח וסמיילי שני עצוב.
2. נתחיל בהצגות קצרות- בהתאם לעולמם של החניכים. בסוף כל הצגה החניכים צריכים להחליט מה הרגש שהיה בהצגה, ובהתאם לרגש זה להרים את הסמיילי.

 

דוגמאות:

  • יצאתי לחצר ,רציתי לשחק כדורגל ולא הסכימו שאשתתףהשתתף.
  • בסוף השבוע המורה נתנה לי את תעודת מצטיין השבוע.
  • יצאתי לטיול עם בני עקיבא ופגשתי המון חברים חדשים.
  • הכנתי עוגה, ואחרי שהיא יצאה מהתנור גיליתי שהיא לא טעימה.

 

3. כל חניך מספר (או מצביע, או מצייר) על דברים שגורמים לו להיות שמח.
אפשרי להדפיס או לצייר כל מיני דברים משמחים- שוקולד, ציון טוב במבחן, המשפחה שלי, מתקנים, סמל בני עקיבא המון חברים וכו’.

 

4. מלמדים את החניכים את השיר “הכל לטובה” עם התנועות. מצורף קישור לסרטון שמסביר את התנועות:
http://www.youtube.com/watch?v=ZGoMI5ss6Oc בשבטים שמתאים, מומלץ ללמוד גם את משמעות המילים.

 

סיכום

ראינו שיש מצבים שאנחנו שמחים בהם ומצבים שאנחנו עצובים בהם. לכל אחד יש דברים שמשמחים אותו וכדאי להיעזר בזה כל פעם שאנחנו מרגישים עצובים. למשל , להיזכר בדברים שמשמחים אותנו. 

דעתך חשובה לנו