מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

יוצאים לדרך

דרך ההליכה - סיכום החודש וקריאת כיוון להמשך הדרך.

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל
משך הפעולה
עד שעה
מערך
1/3
  • פעולה ממערך
0 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

תקציר הפעולה

זוהי הפעולה האחרונה בחודש הארגון. אחרי שעסקנו במהות של הובלה בדרך תורה ועבודה ולמדנו איך עושים זאת בפועל, נעשה מעין סגירה שהיא יציאה לדרך. ניצור הזדהות עם תפיסת הדרך בחיים האישיים, בחיים התנועתיים ובחיים הלאומיים.

מטרות הפעולה

  1. החניכים ידונו ביעדים חשובים בכל אחד מהמעגלים – בחיים הפרטיים, בחיים התנועתיים ובחיים הלאומיים.
  2. החניכים יבררו את החשיבות של הדרך בכל אחד מהמעגלים.
  3. החניכים יגדירו יעדים ונקודות אפשריות בדרך שחשובים להם בכל אחד מהמעגלים.

ציוד נדרש:

שלושה חטיפים, שלוש קערות, פתקים קטנים בשלושה צבעים, כמה דפי 3A או נייר רצף, טושים, קובייה, חיילי משחק.

 

 

מהלך הפעולה:

 

שלב א –

 

נעלה יעדים שחשובים לנו בכל אחד מהמעגלים.

 

  • שימו שלושה חטיפים בשלוש קערות שונות, וליד כל קערה כתבו למה היא שייכת: “חיים לאומיים”, “חיים תנועתיים”, “חיים פרטיים”. כל חניך ייקח מכל קערה או יבחר מאיזו לקחת (תראו מה יותר מתאים לשבט שלכם) ועל פי מה שלקח יצטרך לומר יעד כללי שחשוב לו מאותו תחום (להצליח יותר בלימודים, שהתנועה תתחשב יותר בחניכי שבט יובל, שלא יהיו עוד מלחמות וכדומה).

 

 

שלב ב –

 

נברר את הדרך אל היעדים הללו.

 

  • חלקו לחניכים פתקים בשלושה צבעים (כל צבע שייך למעגל אחר – חיים פרטיים, תנועתיים, לאומיים). כל חניך יקבל פתק בצבע היעדים שאמר בהתחלה. על הפתקים צריך לכתוב קושי אחד, תכונה שנדרשת בדרך ומשהו שאפשר ללמוד בדרך אל היעד (לדוגמה: היעד – שיהיו יותר פעילויות בשבוע. הקושי – המדריכים שלנו אינם יכולים לעשות עוד פעולה במשך השבוע. התכונה – סבלנות ויוזמה. משהו שאפשר ללמוד – אפשר ללמוד לארגן פעילות בעזרת אנשים שנמצאים סביבנו). בשבטים קטנים כל חניך יגיד יותר מיעד אחד קושי אחד ותכונה אחת.

אם החניכים אינם יודעים לכתוב אפשר לשאול את השאלות ולעבור מייד לשלב הבא – כתבו את תשובות החניכים היישר על לוח המשחק.

 

 

שלב ג –

 

הגדרת יעדים ונקודות אפשריות בדרך בכל אחד מהמעגלים והפנמתם.

 

הכינו עם הילדים משחק סולמות וחבלים. הסולמות יהיו התכונות שעוזרות להגיע למטרה והחבלים יהיו קשיים שעלולים לצוץ בדרך. פזרו בכל הלוח סימני קריאה והכינו קלפים של סימני קריאה שיהיו דברים שאפשר ללמוד בדרך, הכול לפי מה שהחניכים העלו בשלבים הקודמים. אם יש די יעדים ונקודות בכל אחד מהמעגלים אפשר להכין שלושה לוחות שונים, אך אם אין הרבה, לוח אחד יספיק (כל סולם, חבל ויעד של מעגל מסוים יצבעו בצבע אחד). שחקו עם החניכים.

 

צ’ופר:

סולם  שבו תכתבו לכל חניך את הדברים שהעלה בשלבים הקודמים, כדי שיצאו עם סיכום של הדברים שלמדו.

 

 

סיכום:

 

עברנו חודש עמוס מאוד. התחלנו בהבנת מושג השליחות ובחשיבות הנתינה, המשכנו בהבחנה בין הדרך לתוצאה ובחשיבות הדרך וסיימנו בהבנה מהי דרך בכל אחד מהמעגלים. בפעולה הזאת הבנו שלכל אחד – גם למי שחושב שהוא סתם חניך בבני עקיבא או סתם ילד בעם ישראל – יש איך להשפיע ולפעול במישורים רחבים יותר מהאני העצמי.

דעתך חשובה לנו