מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

עכשיו תורנו

עכשיו תורנו

כעת תורנו למלא תפקיד בשרשרת הדורות

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל | אופק
משך הפעולה
עד שעה
נושא
אישים | דוד בן גוריון | נושא שנתי | חודש ארגון | אהבת ישראל
0 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

בסיום חודש ארגון, שהנושא שלו הוא 'ודור יקום וחי', נחזור ונחבר בין כל הדמויות שלמדנו עליהן: רחל אימנו, המסמלת את תחילת שרשרת הדורות של עם ישראל, דוד בן-גוריון, המסמל את החזרה לארץ אחרי אלפיים שנות גלות, ועידן עמדי, המסמל את הכוחות של הדור הזה. נבין שכל אחד מאיתנו יכול ללמוד מהם מסר ודוגמה ולהתחבר לשרשרת הדורות הארוכה של עם ישראל, ובכך להיות חלק מהדור שקם וחי.

מטרות הפעולה

  1. החניכים ייזכרו בדמויות שלמדו עליהן החודש.
  2. החניכים יזהו תכונות חיוביות שניתן לאמץ מכל דמות.
  3. החניכים יבחרו קבלה מעשית לחודש הקרוב

 

ציוד:

  1. נספחים מודפסים
  2. צבעים
  3. תעודות
  4. כדור

מהלך הפעולה

 

פתיחה: עכשיו תורך

שחקו מסירות. כל חניך מוסר את הכדור לחניך אחר או למדריך ואומר לו "עכשיו תורך". ניתן לקיים מספר סבבים של מסירות.

 

שלב א: משחק הזיכרון

הציגו על הקיר או על הרצפה שש תמונות, שלוש תמונות של דמויות ושלוש תמונות שקשורות לדמויות* (נספח 1), ובקשו מהחניכים להתאים ביניהן.

אחרי שהחניכים יצליחו להתאים בין התמונות, בקשו מהם לשתף מה הם זוכרים על אותה דמות ממה שלמדנו.

*תשובות:
רחל אמנו (אישה מתפללת) – קבר רחל

דוד בן-גוריון – דגל ישראל

עידן עמדי – גיטרה

 

שלב ב: מה אנחנו מאמצים?

פרסו את התמונות משלב א: רחל אמנו, דוד בן גוריון, עידן עמדי

מתחת כל תמונה, שימו כרטיסיות שבכל אחת מהן איור עם כיתוב מה הוא מבטא* (נספח 2).

בקשו מכל חניך וחניכה לבחור שלוש כרטיסיות (אחת לכל דמות), ובקשו מהם להסביר למה בחרו בהן. אם קשה להם להסביר, מספיק שיציגו מה בחרו. שקפו להם איזו כרטיסייה נבחרה הכי הרבה פעמים והסבירו להם למה.

*סדרו כך את התמונות:

רחל אימנו: אימא, תפילה, דאגה לאחרים

דוד בןגוריון:  חלומות, מנהיגות, אומץ

עידן עמדי:  כוח רצון, לב טוב, לא לוותר

 

שלב ג: אנחנו הדור החדש / חלוקת תעודות

ראינו שכל אחד מאיתנו יכול לקחת כוחות משרשרת הדורות ולהיות חלק מהדור החדש, דור שקם וחי. דור שזוכר את העבר, חי בהווה ובונה את העתיד.
ערכו סבב עם החניכים. שאלו אותם מה כל אחד מהם מקבל עליו לחודש הקרוב שיוכל לעזור לו להוציא את הכוחות שלו החוצה (למשל להזמין חבר הביתה, לעזור לאבא ואימא בקניות בסופר, לשטוף כלים, לשמור על האחים)

 

חלקו לחניכים תעודות הצטיינות (נספח 3) על שותפותם בחודש האחרון ומה שהם למדו ממנו. אם הפעולה ביום חול, תנו לחניכים לקשט לעצמם את התעודות. הפכו את החלוקה לטקס חגיגי שבו קוראים חניך חניך לבוא לקבל את התעודה וכולם ימחאו לו כפיים.

 

סיכום

בפעולה זו הזכרנו את כל הדמויות הגדולות שלמדנו עליהן החודש: את רחל אימנו, שלימדה אותנו על כוח התפילה והקשר לשורשים, את דוד בן-גוריון, שהראה לנו מנהיגות וחלומות גדולים, ואת עידן עמדי, שמלמד אותנו שלא לוותר ולהמשיך גם כשקשה.

 

נספחים:

נספח 1 – לאסוף תמונות

בן גוריון ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל

צלם: הנס פין, לע"מ

 

 

נספח 2 – 

 

 

 

 

נספח 3 –

 

 

תעודת גיבור/ה:

מוענקת ל: _______

על השתתפות בחודש ארגון בנושא 'ודור יקום וחי'

למדת מרחל אימנו על כוח התפילה

למדת מדוד בן-גוריון על חלומות גדולים

למדת מעידן עמדי שלא לוותר

עכשיו את/ה חלק מהדור שיקום וחי!
על החתום: _________

 

דעתך חשובה לנו