מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

תשובה - לא רק על הרע

סוג הפעולה
דף לימוד
מתאים לגיל
הרא"ה | חבריא ב' | מעפילים | שבט חדש - כיתה ט
משך הפעולה
עד חצי שעה
מערך
1/3
9 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

מהלך הלימוד

 

  • האם תשובה היא מלכתחילה או בדיעבד?
  • כלומר, לכאורה- רק אם חטאתי, עלי לחזור בתשובה. עדיף שבכלל לא אחטא, ואז לא אצטרך לחזור בתשובה כלל. האמנם??

 

 

אורות התשובה יד, א

כשם שצריכים להעלות את המידות והמחשבות הרעות לשורשן, כדי לתקנן ולמתקן, כן צריכים להעלות את המידות והמחשבות הקטנות, אע”פ שהן טובות אבל אינן במעלה גדולה ומאירה, למקור שורשן, ולהאירן באור של גדולה. וכשם שמועילים לעולם כולו בעליית המידות והמחשבות הנפולות, כך ויותר מועילים ומיטיבים לעולם ע”י העלאתן של המידות והמחשבות הקטנות כשעולות לאורה גדולה. ומידה זו של העלאת דברים קטנים לגדלות אינה פוסקת בכל עת ובכל שעה. והיא התשובה הגמורה שצדיקים גמורים באים על ידה להיות עולים במעלות בעלי תשובה.

 

  • מדוע “צריכים להעלות את המידות והמחשבות הקטנות, אף על פי שהם טובות”? הרי עיקרה של התשובה הוא שהאדם יעשה טוב בעולם ולא יחטא. למה כל כך חשוב לעסוק בתיקון המחשבה, הכוונות והמידות של האדם
  • מדוע השאיפה לגדלות היא קריטית בחיים שלנו?
  • “במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד”- כיצד ניתן עכשיו להסביר אימרה זו של חז”ל? (רמז: מיהו צדיק גמור? מתי צדיק גמור הוא בעמדה נפשית של בעל תשובה, ומתי אינו כך? מהי “התשובה הגמורה”?)

 

“לב טהור ברא לי אלוקים, ורוח נכון חדש בקרבי”

 

 

דעתך חשובה לנו