מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

הקדמה וקירות טרום זרעים

הקדמה וקירות טרום זרעים

הקדמה למדריכי שבט טרום-זרעים והסבר על הקירות בחדר לחודש ארגון תש"ף

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
זרעים
משך הפעולה
עד חצי שעה
נושא
נושא שנתי | חודש ארגון | מצווה ועושה - חודש ארגון תש"ף
0 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

חניכי השבט מתחילים את דרכם בתנועה רבת ערכים ופעלים בעם ישראל בכלל ובציונות הדתית בפרט, תנועה שיש לה שפה ייחודית. דרך הפעולות יקנו לעצמם החברים הצעירים בתנועה את שפת התנועה ויכירו את התנועה מראשיתה ועד ימינו, ילמדו מהי דרכה, מי היו מקימיה, מהם הערכים שלאורם התנועה פועלת ומהי המסגרת שבה חברי התנועה פועלים. את הפעולות מומלץ להתחיל לאחר פעולת פתיחה והיכרות עם החניכים.

 

מטרות הפעולה

  1. היכרות עם רבי עקיבא שעל שמו אנחנו קרויים והיכרות עם הדרך שהוא סלל בעבורנו – דרך תורה ועבודה.
  2. היכרות עם מאפייני התנועה: סמל, סיסמה, המנון.
  3. למידה על אישים בתנועה: הרב קוק, הרב נריה, יחיאל אליאש.
  4. היכרות עם מערכת התנועה ומסגרתה (תלבושת, מפקד, זמנים, לוח שנה, היררכיה).
  5. להיות חלק משבט- בירור האחריות האישית והכללית כשבט, ובחירת העקרונות החשובים לנו.
  6. הבנת חשיבות השותפות ולקיחת החלק בשבט והבנת הכוח והעוצמה שבקבוצה.

 

עברו על הפעולות לפני, הפעולות מלאות מתודות מגוונות – בחרו את המתודות המתאימות לשבט שלכם והרכיבו עבורם פעולה שתיגע עמוק בליבם. בני עקיבא היא עולם ענק והתפקיד שלכם הוא לתת לחניכים את הבסיס ואת היכולת לצלול לתוכו, לשחות בו, ליהנות ממנו, שהוא יהיה להם בית – בית חברתי ובית אידאולוגי. מעבר לפעולות חשבו על דברים נוספים שאפשר לעשות עם החניכים כדי שייפגשו עם התנועה במקומות אחרים במפגשים מסוגים שונים.

לדוגמה:

  • חשבו על פעיל בני עקיבא מהשכונה. הוא יכול להיות צעיר או מבוגר, מישהו שבני עקיבא הייתה ועודנה חלק מעולמו. לכו לפגוש אותו.
  • צרו את סמל התנועה כסמל תלת-ממדי גדול שיעמוד בסניף. אפשר ליצור בשימוש משני ולמחזר חומרים. אספו יחד את החומרים ותנו לחניכים זמן להתעסק בזה, כי העיסוק בחומר מחבר למהות. הסבירו לחניכים את מרכיבי הסמל.
  • בבני עקיבא יש תכניות רבות. התנועה מתעסקת בתחומים שונים ועם אוכלוסיות מגוונות – השחר, יונתן, שבט יובל, בני עקיבא העולמית ועוד ועוד.
  • לתנועה יש ערוץ יוטיוב עם המון סרטים הפורסים את הווי התנועה ואת מגוון תכניותיה. בחרו כמה סרטים וקיימו ערב בני עקיבא.
  • קיימו פעילות עם שבט בוגר בסניף. חברו את החניכים הקטנים לסניף הגדול. תנו להם תחושה שיש להם בסניף אחים גדולים שפותחים את דלתות הסניף ומחכים להם בכל שבוע מחדש.

אלו רק מעט רעיונות… צאו לדרך ועופו עם הרעיונות שלכם. את התנועה אתם מכירים מצוין. יש חומרים נוספים על התנועה באתר של התנועה ובמרכז הדרכה. יש המון ומכל הסוגים. גגלו קצת, אין ספק שתתלהבו.

בהצלחה! מחלקת תוכן.

 

 

מי הקיר הכי יפה בעיר?!

רגע לפני שנצלול לפעולות, רצינו לדבר על הקירות בסניף: הקירות הם אלמנט משמעותי בחודש הארגון- אנחנו משקיעים בהם הרבה זמן ומחשבה והם מייצגים את השבט שלנו בסוף החודש, אבל לא תמיד מצליחים להפוך אותם לכלי חינוכי. השנה אנו מציעים להשתמש בקירות כדי להעצים את הטמעת התוכן בשבט, לגלות כישרונות ולתת במה לחניכים שונים.

איך? על ידי קירות פעילים! קירות פעילים הם קירות שמפעילים אותנו, יוצרים בקרבנו תנועה, גורמים לנו לחשוב בהתאם לתוכן שהקיר מציע. הקיר יכול לספר סיפור, להציע משחק ובסופו של דבר לשדרג את החוויה החינוכית ואת הנראות של החדר. זה אמנם מצריך יותר חשיבה אבל שווה כל רגע של השקעה! כדי להקל עליכם ואפילו רק כדי לפתוח את הראש- הכנו עבורכם שני רעיונות, מוזמנים להפוך אותם למציאות מרהיבה!

נראה איזה קיר יפעיל הכי הרבה הורים בשבת ארגוןJ

רעיון לדוגמה ולשימושכם:

סמל פעיל. צרו על הקיר את סמל בני עקיבא כשהוא ניתן לפירוק: מומלץ על ידי סקוטשים. במהלך החודש תוכלו לתת לחניכים משימות שונות שקשורות לסמל ולהכרות עם בני עקיבא. למשל: כל קבוצה בשבט תקבל חלק אחד מהסמל ותצא לברר מה המשמעות שלו, תחרות בין חניכים מי מרכיב את הסמל בעצימת עיניים ועוד.

בהמשך תוכלו להשתמש בסמל במגוון דרכים יצירתיות להעברת רעיונות שתלמדו עם החניכים. למשל: להחביא משימה מאחורי כל חלק בסמל ולשחק בסגנון ‘ששטוס’: כל קבוצה בתורה בוחרת חלק בסמל, צריכה להתמודד עם המשימה או השאלה שמאחוריו וכך צוברת נקודות. אם היא לא מצליחה- המשימה עוברת לקבוצה השניה.

 

דעתך חשובה לנו