מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

צריכת ויצירת תרבות בחיינו

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל
משך הפעולה
עד חצי שעה
מערך
1/3
  • פעולה ממערך
0 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

תקציר הפעולה

אחד הנושאים שבני עקיבא מתעסקת בהם בעקבות הועידה הוא ‘התרבות’. המחוז החליט שבנושא זה נעסוק במהלך הקיץ. כשאנו ניגשים לנושא זה עולות לנו מספר שאלות כגון: מהי תרבות? כיצד יש לצרוך תרבות? האם לנו יש כח ליצור תרבות? וכדו’.

מתוך רצון שחניכי יובל יהיו חלק מהמהלך המחוזי, ומתוך הבנה שנדרשות התאמות של הפעילויות, ונדרש תיווך של הנושא, מוצעת לכם פעולה מותאמת בה נלמד על התרבות הכללית, על הצריכה שלנו ועל יכולות היצירה שלנו.

מטרות הפעולה

  1. החניכים ילמדו מהי תרבות ויבחינו בין סוגים שונים של תרבות.
  2. החניכים יבינו כי בכל אחד טמון כישרון מיוחד ויכולת יצירה מיוחדת.
  3. החניכים ישתתפו בערב כשרונות סניפי/ינהלו ערב כשרונות שבטי.

ציוד נדרש: עיתונים, אביזרים להצגה, פלאפון (לא בשבת).

מהלך הפעולה:

שלב א-

בשלב בראשון נבין מהי תרבות ועד כמה היא נמצאת סביבנו ומשפיעה עלינו.

כל חניך (או כמה) יתחברו למדריך, בקשו מהם שיחפשו דברים שקשורים לתרבות בסביבת הסניף. (אפשר לחפש עיתונים זרוקים, ספריה בסניף, אנשים שרים, ציורים על קירות וכו’).

לאחר מכן אספו את החניכים ושאלו אותם מהי תרבות? מה הם מכירים שקשור לתרבות? ניתן להשתמש בכל מיני תמונות/אביזרים שיעזרו להמחיש (מצורף בנספח).

כמובן שהמושג תרבות יכול להכיל הרבה, לדוג’:

  • טלוויזיה.
  • מחשב.
  • עיתונים, עלונים וכו’.
  • תיאטרון.
  • פלאפון.
  • אמנות.
  • מחול.
  • ספורט.
  • מוזיקה.
  • ציור.
  • בישול.
  • דת.

 

אפשרות א – שאלו את החניכים האם יש הבדל בין הדברים שאמרנו? מה ההבדלים? (תרבות שאנו צורכים או תרבות שאנו יוצרים).

אפשרות ב – ניצור את החלוקה בעצמנו ונשאל את החניכים מה משותף לכל קבוצה.

 

שלב ב-

עד עכשיו למדנו מהי תרבות ועד כמה היא משמעותית בחיים שלנו, עכשיו נעבור ליצירה שלנו כחניכים, כבני נוער, כחברי שבט יובל.

נשאל את החניכים מה הם הכי אוהבים (מהדברים עליהם דיברנו בשלב הקודם)? נבקש שכל אחד יסביר למה הוא הכי אוהב סוג זה של תרבות.

לאחר מכן כל חניך יציג את התחום שבו הוא הכי מוכשר (מומלץ לשאול את ההורים קודם ולהיות מוכנים לזה), אצל חניכים ברמות הגבוהות נבקש מהחניכים להסביר למה זהו תחום חשוב בעיניהם ולמה הם משקיעים בו?

 

שלב ג-

 

ישנן מספר אפשרויות להמשך הפעולה:

  1. נעשה ערב כישרונות צעירים שבטי, מומלץ להתייעץ קודם עם ההורים או לדבר על זה מראש עם החניכים וכך יהיו את האביזרים המתאימים מראש.
  2. שבט יובל יארגן (עם עוד שבט או לבד) ערב כשרונות סניפי באחד הערבים בחופש הגדול.
  3. ניתן לצלם שיר/ קליפ שבו כל חניך מחזיק חפץ ששייך לכישרון או לתכונה המיוחדת שלו ולהקרין זאת לסניף או להורים.
  4. על אותו רעיון אפשר לתלות פלקט גדול “התרבות הסניפית שלנו” ובו לתלות תמונות של כל חניך עם הכישרון או התכונה שלו ( מחזיק גיטרה/ מחופש לטבח/ מוקף בחברים שמחים וכו’) ע”י ערב זה נביא לידי ביטוי את מה שלמדנו עליו בפעולה.

 

סיכום:

בפעולה זו למדנו מהי תרבות ועד כמה היא משמעותית לגבינו, בהמשך דיברנו על יצירת תרבות וארגנו ערב כשרונות (או כל רעיון אחר) על מנת להביא לידי ביטוי את כישורי התרבות שלנו.

 

נספח:

<a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/vintage”>Vintage vector created by Freepik</a>

<a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background”>Background vector created by Makyzz – Freepik.com</a>

<a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background”>Background vector created by Bluemoon1981 – Freepik.com</a>

<a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background”>Background vector created by Starline – Freepik.com</a>

<a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/paper”>Paper vector created by Freepik</a>

https://www.cassart.co.uk/painting/watercolour_paints/painting_sets/caran_dache_gouache_studio_box_assorted_colours_set_of_15.htm

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Ballroom.svg

דעתך חשובה לנו