איתור סניפים וכפרי בוגרים
החניכים יכירו את חג הסוכות ומנהגיו.
החניכים יבינו מהי האחדות אותה מסמל החג.
כמובן שנפתח את הפעולה בפתיחה הקבוע של כל שבט (“איזה יום שמח”, חוקים , מפקד וכו’)
.
.
בינגו סוכות– נכין מראש בינגו בנושא סוכות
.
נדפיס לוחות בהתאם למס’ החניכים, על כל לוח יש לשבץ 9 מילים שהן הפתרונות של השאלות הבאות:
1- באיזה חודש חל חג הסוכות? (תשרי).
2- מה בונים בחג הסוכות? (סוכה).
3- איך נקראים ה”אורחים” המגיעים לבקר בסוכה? (אושפיזין)
4- איזה עוד שם יש לחג הסוכות? (חג האסיף)
5- אני מהאמצע של עץ התמר ואני הכי ארוך מבין 4 המינים____(לולב).
6- איזה פרי מארבעת המינים דומה ללימון? (אתרוג)
7- אתרוג, לולב, הדס וערבה הם____(ארבעת המינים).
8- מה שמים בסוכה כדי שתהיה יפה? (קישוטים)
9- איזה חג חוגגים אחרי שמסיימים לקרוא את חמשת חומשי התורה? (שמחת תורה)
10- תמר, רימון, שעורה, חיטה, זית, תאנה וגפן הם ______ (שבעת המינים)
11- מה שמים בסוכה כדי שיהיה צל? (סכך)
12- מה המצווה של חג הסוכות? (להיות שמחים)
13- אני אחד מארבעת המינים ויש לי ריח טוב___(הדס).
.
דרך הבינגו החניכים ילמדו על החג ומנהגיו . בשבטים בהם החניכם לא יודעים לקרא, מומלץ להשקיע עוד קצת ולהכין בינגו עם תמונות.
.
.
ארבעת המינים
נביא לשבט את ארבעת המינים או תמונות של ארבעת המינים ונספר על כל פרי ולמה הוא נמשל..
אתרוג- יש לו גם טעם וגם ריח, כמו צדיקים שיש להם גם תורה וגם מעשים טובים.
ערבה- אין לה טעם ואין לה ריח, כמו אנשים שאין להם לא תורה ולא מעשים טובים.
הדס- יש לה ריח ואין לה טעם, כמו אנשים שיש להם תורה ואין להם מעשים טובים.
לולב- יש לו טעם ואין לו ריח, כמו אנשים שיש להם מעשים טובים ואין להם תורה.
נסכם ונלמד שכמו שבארבעת המינים אנחנו חייבים את כולם, כך גם בעם שלנו- אנחנו צריכים את כל סוגי האנשים ולהיות חברים של כולם.
.
.
קישוטים לחג
הכנת קישוטים לסוכות-אפשר להכין ולקחת הביתה או להכין ולתלות בחדר/ בסניף וליצור קצת אווירה. חוץ מהשרשרת הרגילה שהיא גם ממש כיפית להכנה ויפה, יש באינטרנט שפע רעיונות לקישוטים